با نزدیک شدن به آخرین روز رای ‌گیری انتخابات آمریکا، کاندیداهای دموکرات‌ و جمهوری‌ خواه در حال انجام تلاش ‌های نهایی خود برای جلب آخرین آرای رای‌ دهندگان مردد هستند.

 

به گزارش جماران، تنها چند ساعت مانده به آغاز آخرین روز رای ‌گیری در آمریکا که رسما روز انتخابات در این کشور است، دونالد ترامپ و رقیب او جو بایدن برای پیروزی، آخرین تلاش‌ های خود را کردند.

دو کاندیدا به طرز خستگی ‌ناپذیری باز هم به ایالت ‌های حساس و کلیدی چون «پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، میشیگان و اوهایو» رفتند تا بلکه تعداد معدودی از رای‌ دهندگانی که هنوز مردد یا بی ‌میل به رای دادن هستند را به سمت خود جذب کنند.

دونالد ترامپ به کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین رفت. ترامپ گفت اگر رای پنسیلوانیا را به دست آورد، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود. او مدعی شد: تصمیم دیوان عالی در مورد رای گیری در ایالت پنسیلوانیا (تمدید مهلت دریافت آرای پستی) خطرناک است و به ایجاد خشونت در خیابان ها منجر می شود.

این گردهمایی ‌ها برگزار می‌ شوند، چون ترامپ می ‌داند که در نظرسنجی‌ ها وضع خوبی ندارد. به همین دلیل تا آخرین لحظه برای بسیج کردن رای دهندگانش تلاش می ‌کند و امیدوار است که همانند سال 2016 پیروز شود. ­

او­ در­ این­ سال ­­­با چند هزار رای در پنسیلوانیا پیروز شد. ترامپ در این ایالت 44 هزار رای جمع آوری کرده است. 44 هزار رای از 6 میلیون رای دهنده واقعا رقم کمی است. اما این آراء کم برای تغییر نتیجه انتخابات و تصاحب آرای بیشتر الکترال‌ ها که برای تعیین رئیس جمهور سرنوشت ساز قلمداد می‌ شود، کافیست.

ویسکانسین در سال 2016 روزنه طلایی برای پیروزی ترامپ بود که با پیروزی او در پنسیلوانیا و میشیگان تکمیل شد و «هیلاری کلینتون» و حزب دموکرات را در شوکی بزرگ فرو برد.

رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت کارولینای شمالی، ضمن مردود دانستن نتایج نظرسنجی‌ ها درباره نتایج انتخابات و ابراز اطمینان از پیروزی خود گفت: بایدن یک سیاستمدار فاسد است که از رابطه با چین، میلیون ‌ها دلار سود کسب کرده است و در مقابل، فرصت‌ های شغلی آمریکایی‌ ها را در اختیار چین قرار داده است.

ترامپ افزود: از شما می ‌خواهم در انتخابات شرکت کنید، زیرا این انتخابات مهمترین انتخابات در تاریخ آمریکا است.

دونالد ترامپ در ادامه، با طرح این ادعا که در نتیجه نظرسنجی‌ ها در شب برگزاری انتخابات تقلب صورت گرفته است، گفت: من 17 پله در نظرسنجی‌ ها از بایدن عقب نیستم و ممکن است یک پله عقب یا دو پله جلو باشم. ممکن است در انتخابات تقلب صورت گیرد و شما از آنچه در ایالت پنسیلوانیا رخ داد، اطلاع دارید. باید روز سوم نوامبر آرا شمارش و نتیجه قطعی انتخابات مشخص شود تا به جهان بگوییم چه کسی برنده و چه کسی بازنده شد.

ترامپ افزود: بایدن همان کسی است که در زمان بحران آنفلوانزای خوکی مسئولیت داشت و به سختی در مهار آن شکست خورد. اگر دموکرات ‌ها در انتخابات پیروز شوند اقتصاد آمریکا نابود خواهد شد و ما را به سوی رکود پیش خواهند برد. آنها آزادی ادیان و بیمه سلامت را لغو و اسلحه‌ های شما را مصادره خواهند کرد.

جو بایدن هم به پنسیلوانیا و اوهایو سفر کرد. سفر او به پنسیلوانیا که زادگاهش هم هست، نشان از نگرانی او برای کسب آرای این ایالت بزرگ و حساس دارد.

کاندیدای دموکرات در آخرین نطق تبلیغاتی خود در «پیتسبورگ» پنسیلوانیا گفت احساس می ‌کنم فردا برای یک پیروزی بزرگ گرد هم خواهیم آمد.

وی ادامه داد: «پیام من ساده است. قدرت تغییر در این کشور در دستان شما است، تلاش ‌های دونالد ترامپ برای من اهمیت ندارد، هیچ چیزی نمی‌ تواند مانع رای دادن مردم این کشور شود. تمام.»

بایدن اضافه کرد: امروز بیش از زمانی که در  29 سالگی انتخاب شدم، نسبت به آینده آمریکا خوش ‌بین‌ تر هستم.

بایدن اظهار داشت: قول می ‌دهم برای کسانی که به من رای نداده‌ اند هم همچون کسانی که این کار را کرده ‌اند، به سختی کار کنم. این کار رئیس جمهور است. وظیفه مراقبت و بهبودی برای همه، شغل رئیس جمهور است. پس لطفا رای بدهید. در حقیقت این شخصیت کشور است که رای‌ گیری می‌ شود.

وی تاکید کرد: مردم! هر کسی می ‌داند که دونالد ترامپ کیست. بیایید به آنها نشان دهیم ما چه کسانی هستیم. ما امید را بر ترس، اتحاد را بر تفرقه، علم را بر تخیل و حقیقت را بر دروغ، دروغ پس از دروغ انتخاب می‌ کنیم. بیایید عزت و نجابت را به کاخ سفید برگردانیم.

معاون سابق رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما باید دموکراسی خود را به‌دست آوریم. ما باید بیرون برویم و رای بدهیم.»

بایدن این سخنان را در جریان یک گردهمایی هوادارانش که با اتومبیل حاضر شده بودند گفت و آنها بوق ماشین‌ هایشان را به صدا درآوردند. بایدن گفت: «ما در یک نقطه عطف هستیم. بنابراین ما طوری رای دهیم که انگار هرگز در گذشته چنین نکرده ‌ایم.»

ستادهای انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن با تشکیل گروه ‌های بزرگی از وکلا در حال آماده‌ سازی خود برای مناقشات حقوقی پس از انتخابات هستند. در حالی‌ که ستاد ترامپ تاکید کرده وکلایش با هرگونه تلاش برای شمارش آراء پس از شب انتخابات برخورد خواهند کرد، ستاد جو بایدن تاکید کرده که مانند سایر انتخابات قبلی، ایالت ‌ها برای پایان شمارش آرا پس از شب انتخابات نیاز به زمان دارند.

روز دوشنبه دادگاهی در تگزاس درخواست جمعی از جمهوری‌ خواهان برای ابطال 127 هزار رای در شهر «هریس کانتی» را که در پایگاه ‌های رای‌‌ گیری برای افراد سوار بر خودرو اتخاذ شده، رد کرد. هریس کانتی یکی از پایگاه‌ های رای دموکرات‌ ها به شمار می‌ آید.

 در همین حال توئیتر اعلام کرد به توئیت‌ های هر کسی از جمله کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات، ادعای پیروزی کند، برچسب‌ هشدار می ‌زند.

ترامپ روز دوشنبه در توییتی نوشت رقیب دموکراتش جو بایدن قصد دارد «تعداد پناهندگان از کشورهای تروریست‌ را هفت برابر کند.»

ترامپ گفت: «من از خانواده ‌های شما محافظت کرده و تروریست ‌های افراطی را از کشورمان بیرون نگه خواهم داشت.»

جو بایدن هم در توئیتی دونالد ترامپ را «فاسدترین»، «نژادپرست ‌ترین» و«بدترین رئیس‌جمهور در زمینه مشاغل» خواند و نوشت: «چرا باید به او چهار سال دیگر هم وقت بدهیم؟»

«کامالا هریس» معاون جو بایدن هم در توئیتی نوشت در صورت پیروزی در انتخابات اصلی ‌ترین اولویت دولت آنها مقابله با کرونا خواهد بود. هریس گفت پس از گذشت 9 ماه از شروع کرونا، ترامپ هیچ برنامه ‌ای برای مقابله با این بیماری ندارد و در مقابل به دنبال لغو خدمات درمانی ارزان ‌قیمت است.

«مایک پنس» معاون ترامپ نیز در توئیتی با اشاره به از بین رفتن 200 هزار مشاغل تولیدی در دولت باراک اوباما و جو بایدن در توییتی مدعی شد این در حالی ‌است که در دولت ترامپ در مدت سه سال 500 هزار مشاغل تولیدی ایجاد شد.

آمریکا به شدت دچار تفرقه شده و تعداد رای دهندگان بلاتکلیف که هنوز تصمیم نگرفته اند به چه کسی رای بدهند، بسیار کم است. بر اساس ارزیابی‌ ها 5 تا 6 درصد رای دهندگان هنوز تصمیم نگرفته اند. این بدان معناست که رای دهندگان آمریکایی تصمیم شان را گرفته اند و کاندیدای متبوع شان را انتخاب کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.