طبق گزارش وزارت بهداشت در روز پنجشنبه 21 مرداد 1400، درحال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ خبرها حکایت از این دارد که مراکز درمانی ۳۱ استان کشور در محاصره بیماران کووید ۱۹ قرار دارند و فوتی‌های ناشی از این بیماری هم در حال افزایش چشمگیری است به‌طوری‌که بیمارستان‌ها پر از اجساد شده‌ است.

سونامی مرگ نقطه به نقطه شهرهای کشور را نشانه گرفته است و بی‌رحمانه کرونا روزانه بیش از ۵۰۰ نفر را در کشور به کام مرگ می‌فرستد. تاخت و تاز سنگین کرونا، ۳۳۶ شهر را به رنگ قرمز کرونایی تغییر داده و بیمار و بیماری در کشور بیداد می‌کند.

وضعیت شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور بحرانی شده و در برخی شهرها از جمله مشهد شرایط بحرانی‌تر است.

وزیر بهداشت که روز گذشته به مشهد سفر کرده بود، در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کلانشهر می‌گوید: متاسفانه در طول هشت روز هزار و ۳۲ پرواز به این شهر در پیک کرونا از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است؛ در هتل ها، بازارها و حرم مقدس دستورالعل ها رعایت نمی شوند این در حالی است که کادر درمان و بسیج در کنار هم شبانه روز تلاش کردند و همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند، اما عده ای کار را رها کرده اند، به همین دلیل ما در ته این رودخانه در حال جمع آوری جنازه هستیم.

به گفته سعید نمکی، منصفانه نیست که عده ای با کبریت و بنزین در دست آتش بزنند و ما در کنار هم آتش نشانان مظلوم این سرزمین باشیم و همه از ما انتظار داشته باشند.

متاسفانه امروز بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دُز رسید.

 درحال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آخرین اخبار استان‌ها از وضعیت شیوع کرونا

امروز با قرار گرفتن گیلان در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی که رنگ آن دیگر از قرمز به سیاه متمایل است، کادر درمان که جانفشانان کرونا لقب گرفته اند خسته تر از همه روزهای کرونایی مردم و مسئولان را به درک و همراهی می طلبند؛ خبرهای انتشار یافته از سوی پزشکان بیمارستان ها به گونه‌ای است که گرفتار شدن به فیلم های پر وحشت تخیلی را تداعی می کند و کادر درمان را به خواهش و التماس از مردم و مسئولان در درک و تامین تجهیزات انداخته است.

از اردبیل نیز خبر رسیده است که وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان که از سه هفته قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته، با ثبت رکوردی جدید، شمار بیماران بستری همزمان در مراکز درمانی این استان به ۷۰۹ نفر رسیده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل در ادامه روند صعودی موج پنجم شیوع کرونا، شمار مبتلایان جدید در این استان به ۱۱۴ نفر رسیده است. این آمارها نشان می‎‌دهد که شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل نسبت به یک ماه قبل بیش از ۶ برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

از خراسان رضوی هم خبر رسیده است که در حال حاضر مشهد و ۲۴  شهرستان دیگر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد. با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به گفته استاندار خراسان رضوی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان به کمتر از ۳۸ درصد کاهش یافته است.

خبر دیگر از اصفهان، اینکه بر اساس جدیدترین دستورالعمل استانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره بیماری کووید ۱۹ واحدهای بستری موقت در محوطه یا جنب تعداد زیادی از بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات بستری موقت ایجاد می‌شود.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به افزایش مرگ و میرهای کرونایی گفته است: هم اکنون ۶۵ درصد ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی استان و بیش از ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی شهرستان زنجان توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

همچنین از استان خراسان جنوبی خبر رسیده است که رییس بیمارستان ولی‌عصر(ع) بیرجند اعلام کرده است با توجه به افزایش روند بیماران کرونایی در استان تاکنون ۱۰ بخش بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند به بستری و بیماران سرپایی کرونایی اختصاص یافته است.

در آذربایجان  غربی نیز وضعیت کرونا در استان چندان مناسب نبوده و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت افزایش یافته و تعداد نمونه گیری‌های روزانه نیز بیشتر شده است.

از آذربایجان غربی هم خبر رسیده که مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز هشدار داده است که تعداد موارد بستری در اکثر شهرستان‌های آذربایجان شرقی بالا رفته و اغلب بیماران بستری شده از گروه‌های سنی پایین تر هستند. 

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری روند شیوع کرونا در استان را کماکان افزایشی اعلام کرد و گفته است: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان همچنان در حال افزایش است و چنانچه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل کنونی باشد بی‌شک در روزهای آینده با وضعیت بحرانی‌تری مواجه خواهیم شد.

تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

در خوزستان نیز براساس اعلام دکتر فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آمار صعودی بیماری در این استان طی یک هفته اخیر نگران کننده شده و  هم اکنون اکثر بیمارستان های اهواز به جز سه بیمارستان که تخصصی هستند، در اختیار بیماران کرونایی قرار دارند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

همچنین دکتر محمد فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرده است که ۲۱۱ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری استان انتقال یافتند.

سه شهرستان کرج ، فردیس و نظرآباد در وضعیت قرمز تیره ، سه شهرستان ساوجبلاغ ، چهارباغ و اشتهارد در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان نارنجی کرونایی است.

ادامه روند واکسیناسیون در کشور

از استان خراسان رضوی خبر رسیده است که در حال حاضر هیچ مشکل خاصی بابت تزریق واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد و واکسیناسیون گروه‌های مختلف به سرعت در حال انجام است.

هم اکنون تزریق واکسن برای متولدان ۱۳۵۵ و بالاتر در خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های با سنین پایین تر نیز طبق اعلام وزارت بهداشت فراخوان خواهند شد.

تاکنون حدود ۵۰ درصد از معلمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تعداد بیش از ۳۳ هزار نفر دُز اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

خبر خوب دیگر اینکه معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران اعلام کرده که تزریق واکسن کرونا در تهران رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گفته دکتر نادر توکلی، ۹۶ هزار دُز واکسن در روز ۱۷ مرداد به تهرانی ها تزریق شد و این روند در روزهای بعد هم ادامه یافت.

براساس اعلام وی، در واکسیناسیون علیه کرونا به تزریق روزانه حدود ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در تهران نزدیک شده ایم که پیش بینی می شود در روزهای آینده با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون از تعداد ۱۰۰ هزار دُز در روز هم عبور کنیم.

همچنین به گفته فرماندار قشم، سه مرکز برای واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۱۸ سال در شهرهای قشم، سوزا و رمکان آماده بهره‌برداری شده است.

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل هم با اشاره به تداوم وضعیت بحرانی و شکننده شیوع کرونا در این شهرستان گفته است: افزون بر ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در این خطه واکسن کرونا دریافت کردند.

براساس اعلام وی، از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون نزدیک به ۱۷ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان واکسن کرونا زدند که افزون بر ۲۲ درصد جمعیت جامعه هدف را تشکیل می دهد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کرستان گفته است تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر از فرهنگیان استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این تعداد ۷۰ درصد فرهنگیان استان را شامل می شود.

به گفته رشید قربانی، واکسیناسیون فرهنگیان استان همزمان با سراسر کشور آغازشده و هم اکنون در ۱۷مرکز تزریق واکسن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

خبر دیگر اینکه سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر داده که مشکل کمبود واکسن کووبرکت در این شهرستان برطرف شده است.

قربانیان کرونا در کیش به ۴۳ نفر رسید

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با فوت  یک خانم ۳۱ ساله مبتلا به کرونا تعداد قربانیان این ویروس در جزیره به ۴۳ نفر رسید.

محمدرضا رضانیا عصر پنجشنبه در با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: امروز یک خانم ۳۱ ساله با علائم تب، بدن درد، سرفه، بی‌حالی و بدون بیماری زمینه ای بستری در بیمارستان کیش امروز به دلیل کرونا جان خود را از دست داد.

وی با تاکید رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم افزود: روز گذشته نیز یک مرد ۶۰ ساله به علت ابتلا به بیماری کویید ۱۹ و با بیماری زمینه ای جان خود را از دست داده است.

رضانیا یادآور شد: نمی‌کند گرچه واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر در حال انجام است اما نگرانیم که با این موج جدید بیماری ، هرگونه پروتکل شکنی بتواند در ارتفاع این موج سنگین فشار و بر تاب آوری مراکز بهداشتی درمانی را اضافه کند.

وی اضافه کرد: موارد مثبت ابتلا و آمار بستری ویروس کرونا در جزیره کیش در یک ماه گذشته روند افزایشی داشته که تا به حال سابقه نداشته است.

در حال حاضر هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کیش بستری هستند و بیماران دیگری که در بخش هستند بین هشت تا ۱۰ نفر نیز به شکل ویژه اکسیژن دریافت می‌کنند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۵۳ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که هشت تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

وضعیت لرستان به لحاظ کرونا خطرناک و نامطلوب است

استاندار لرستان گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ، وضعیت لرستان خطرناک و نامطلوب است.

سید موسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: متاسفانه آمارها از روند نامطلوب و خطرناک کرونا از حیث تعداد مبتلایان، بستری ها و مرگ ناشی از بیماری حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روند رو به افزایش است، افزود: در شرایط کنونی نیازمند همیاری و کمک همه اقشار جامعه، نهادها و دستگاه های اجرایی استان هستیم و ضرورت دارد مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتر در سرلوحه کار خود قرار دهند. 

خادمی تصریح کرد: پرهیز از حضور در اجتماعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین راهکارهای مهار و کنترل بیماری توصیه شده است و در کنار آن، واکسیناسیون نیز در کشور با سرعت خوبی در حال انجام است. 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است در هفته‌های آتی حجم بالاتری از واکسن وارد کشور شود و روند واکسیناسیون با شدت بیشتری ادامه پیدا کند که در هر صورت باید پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود. 

 خادمی با بیان اینکه در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان قرار داریم، ادامه داد: این قبیل مراسم باید گرامی داشته شوند و در کنار آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی  در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است . 

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری طبق دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در اماکن سربسته ممنوع بوده، فاصله های فیزیکی باید رعایت شود، مدت زمان عزاداری از ۲ ساعت بیشتر نباشد و دسته روی و حرکت در خیابان ها به هیچ وجه نباید انجام شود.

استاندار لرستان در پایان به وضعیت فعالیت اصناف اشاره کرد و گفت: تمامی اصناف استان به خصوص آن دسته از مشاغلی که به لحاظ بیماری ممکن است ایجاد خطر کنند باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و در این رابطه نظارت ها بر مشاغل در جهت کنترل شرایط کنونی ادامه خواهد یافت.

 

۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مراجعه یک هزار و ۳۷۲ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان، تاکنون آزمایش ۵۶۶ بیمار مثبت قطعی اعلام شده است.

مجید شیرانی روز پنجشنبه افزود: از این تعداد ۹۶ بیمار بستری شدند و ۴۷۰ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است و در حدود ۱۰۰ نفر نیز بیمارانی که تمامی علائم کرونا را دارند اما تست آنها منفی کاذب شده است نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه ۶۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا با سویه دلتا که حال آنها وخیم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند  احتمال بهبودی بسیار کمی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت ۲ بیمار کرونایی در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است.

شیرانی روند شیوع کرونا در استان را کماکان افزایشی دانست و گفت: علائمی مبنی بر رسیدن به قله موج پنجم وجود ندارد و همچنان سیر صعودی است.

تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۱ مرداد) ۱۷۱ هزار و ۴۰ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در استان انجام شده است که بر اساس آن ۶۱ هزار و ۲۷۹ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

هم اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

 

نماینده بوشهر: وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: شمار مبتلایان و بستری‌های ناشی از کرونا وضعیت این استان را بسیار نگران کننده کرده است.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری اعلام کرد: در این شرایط حاد و بحرانی ضمن ضرورت بسیج همه امکانات درمانی؛ مسئولان استانی و ملی نیز باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بشتابند و نگذارند مردم بیش از این آسیب ببینند.

وی با تقدیر از تلاش مدافعان سلامت اضافه کرد: پیشگیری و درمان، ۲ مساله اساسی در زمینه مبارزه با کرونا است و در صورت سهل انگاری در هر حوزه حجم آسیب‌ها به شدت بالا می‌رود.

جمیری نظارت نکردن دقیق بر تعطیلی‌ها، مراعات نکردن پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری را از عوامل گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان بوشهر با وجود همه داشته‌های خود در کشور اما جزو آخرین استان‌هایی است که کمترین برخورداری را در حوزه درمان دارد.

جمیری اولویت نخست خود را پی‌گیری برای توسعه و بهبود امکانات درمانی در استان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای جلسه‌های متعددی برگزار و با همکاری دستگاه‌های اجرایی بخشی از این بیمارستان افتتاح و امروز با تجهیزات مناسب به کمک بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر آمده است.

وی افزود: همچنین با پی‌گیری‌های انجام شده بیمارستان‌های پایگاه‌های هوایی و دریایی ارتش و بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی نیز برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا پای کار آمدند.

جمیری اظهار کرد: ما تجربه موفق کنترل بیماری کووید در اثر تعطیلی برخی کسب و کارها را داریم، در همین ارتباط با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع این ویروس تعطیلی موقت برخی کسب و کارها و اداره‌ها ضروری است.

جمیری گفت: با وجود پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مسئولان و مدیران استانی و ملی درخصوص احقاق حقوق کسبه و بازاریان آسیب دیده بر اثر کرونا اما با وجود وعده‌های داده شده حمایت قوی برای همراهی با آنان انجام نشد.

چسبندگی دلتاکرونا در بابل

موج پنجم کرونا با وجود رکوردشکنی مجدد از نظر مجموع بستری‌شدگان و رسیدن به ۴۰۷۳ نفر در بسیاری از مناطق مازندران تقریبا به ثبات آماری رسیده، اما آمارهای صعودی شهرستان بابل که حالا ۳۶ درصد بستری‌شدگان کرونایی مازندران را دارد سبب شده کماکان مجموع آمارهای کرونایی مازندران صعودی باشد.

وضعیت کرونایی مازندران کماکان در بدترین وضعیت از ابتدای شیوع این ویروس در استان تا امروز قرار دارد و همچنان تعداد قربانیان کرونا در بیمارستان‌های مازندران بیش از ۴۰ نفر در شبانه‌روز است. بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران بستری و ۶۵۳ نفر نیز از این مراکز ترخیص شدند.

 تعداد مجموع بستری‌شدگان جدید هر شبانه‌روز در بیمارستان‌های مازندران طی چهار روز اخیر روندی کاهشی را نشان می‌دهد، اما کم شدن تعداد ترخیص‌شدگان نیز در همین مدت سبب شده که تعداد مجموع بستری‌شدگان همچنان افزایشی باشد. بر اساس جدیدترین آمارها تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به چهار هزار و ۳۷ نفر رسید که رکورد جدیدی در دوران کرونا برای مازندران محسوب می‌شود.

 ضمن این که تعداد بیماران بدحال نیز هنوز در مازندران کاهشی نشده و طی ۲۴ ساعت گذشته با ۶ نفر افزایش نسبت به دو روز قبل به ۴۲۳ نفر رسیده که بیشترین آمار بستری‌شدگان کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران است.

تعداد قربانیان کرونا هم در مازندران طی شبانه‌روز گذشته با پنج نفر کاهش نسبت به روز قبل به ۴۴ نفر رسیده است. با احتساب این ۴۴ قربانی جدید کرونا در مازندران مجموع مرگ‌های کرونایی این استان از یکم ماه جاری تا ظهر ۲۱ مرداد به ۶۳ نفر و از ابتدای سال جاری تا امروز به یکهزار و ۴۰۱ نفر رسید.

بررسی آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که در روزهای اخیر کفه ترازوی آمارهای کرونا در شهرستان بابل از سایر شهرستان‌های مازندران سنگین‌تر است. به طوری که طبق آمارهای رسمی تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در شهرستان بابل طی روزهای اخیر در روندی افزایشی قرار دارد. این روند بر خلاف آمارهای مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که ۲۱ شهرستان را شامل می‌شود.

 مجموع بستری‌شدگان کرونایی ۲۱ شهرستان مازندران در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۶۰۳ نفر ثبت شده که در روزهای گذشته به ترتیب دو هزار و ۶۰۷، دو هزار و ۶۴۹ و دو هزار و ۶۵۹ نفر بود و روند کاهشی تعداد مجموع بستری‌شدگان مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران را نشان می‌دهد. اما این روند در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل دیده نمی‌شود و آمارها صعودی است.

بر اساس این آمارها در حال حاضر از چهار هزار و ۷۳ بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی سراسر استان، یکهزار و ۴۷۳ نفر در شهرستان بابل بستری هستند که ۳۶ درصد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران را شامل می‌شود. این در حالی است که شهرستان بابل با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری ۱۵ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است.

از سوی دیگر این شهرستان با تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار قابل قبولی از نظر واکسیناسیون علیه کرونا دارد و تا کنون بیش از ۱۵۲ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که بیشترین آمار بین شهرستان‌های مازندران است. اما روند شیوع کرونا در بابل همچنان گسترده و ضریب ابتلا به ویروس در این شهرستان بسیار بالاست.

کارشناسان معتقدند در شرایطی که بابل وضعیت تقریبا مناسبی از نظر واکسیناسیون دارد و ایمنی نسبی در بخشی از جامعه این شهرستان ایجاد شده، مهم‌ترین عامل وضعیت کرونایی کنونی این شهرستان بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و برپا بودن تجمعات و محافل خانوادگی است.

به گفته قربانعلی ولیزاده بورا فرماندار بابل، طی هفته جاری حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری شدند که رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان این که آمار بستری بیماران کرونایی همچنان در مدار افزایشی قرار دارد می‌افزاید: در مرکز بستری موقت بیماران کرونایی بابل هم روزانه به بیش از ۴۶۰ بیمار کرونایی خدمات ارائه می‌شود که این بالاترین ظرفیت خدمت‌رسانی کادر درمانی است و گنجایش بیشتر از این وجود ندارد.

مازندران با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.  موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.

شمار بستری‌های کرونایی در استان بوشهر به ۹۰۰ نفر رسید 

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با بستری ۲۱۲ بیمار جدید، شمار بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان به ۹۰۰ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در زمان حاضر ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۸ نفر آنها در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی بیان کرد: امروز ۹ نفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل پنج زن در رده سنی ۷۹، ۷۲،۶۱، ۵۷، ۴۲ سال و چهار مرد ۶۶، ۶۱،۵۲ و ۲۹ ساله دارای بیماری زمینه‌ای دیابت، فشارخون بالا، آسم، نارسایی کلیوی، بیماری قلبی، چاقی مفرط، سل مقاوم به درمان و سرطان خون بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۳هزار و ۵۶۳ نفر در این استان به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۵۷۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارد.

 

ظرفیت بیمارستان ابرکوه با افزایش مبتلایان به کرونا تکمیل شد

رییس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شهرستان ابرکوه گفت: هم اکنون ظرفیت این مرکز درمانی با ۹۶ تخت به دلیل افزایش مراجعه افراد مبتلا به ویروس کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ تکمیل شد .

دکتر علی اکبر عسکرنژاد عصر پنجشنبه در نشستی با فعالان عرصه رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد(روز خبرنگار) و  قدردانی از همراهی آنها در اطلاع رسانی ،انعکاس فعالیت ها ، خدمات و مشکلات بیمارستان افزود: شرایط شهرستان ابرکوه خیلی وخیم‌تر از آبان ماه سال ۹۹ که جزو ۴۳ شهر فوق بحرانی کشور بود، است.

وی بدون اشاره به آمار از افزایش چهار برابر افراد بستری در  بخش عفونی بیمارستان به کووید ۱۹ خبر داد و تاکید کرد: به دلیل نبود تخت خالی در حال حاضر نیمی از افراد مبتلا به کرونا سرپایی درمان و ترخیص می شوند.

عسکرنژاد با اشاره به خستگی کارکنان درمان تصریح کرد: شرایط از لحاظ وضعیت بهداشتی قرمز و بسیار هم وخیم است و از مردم خواست تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در آیین های جمعی جدا پرهیز کنند.

رییس بیمارستان خاتم الانبیا ابرکوه از مسوولان هیات های عزاداری و تشکل های دینی شهرستان خواست ،برای حفظ سلامتی خانواده های خود، اقوام و بستگان زمان آیین  عزاداری را به حداقل برسانند.

افزایش مراجعه بیماران فارس به بیمارستان ابرکوه 

عسکرنژاد با اشاره به ارایه خدمات مناسب درمانی به بیماران در این مرکز درمانی گفت: با افزایش مراجعه بیماران شهرهای همجوار فارس به ابرکوه، علاوه بر نبود تحت خالی ، مصرف دارو سه تا چهار برابر شد.

وی از شهروندان ابرکوه خواست، همچنان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبتلا نشدن به بیماری کووید ۱۹ بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه از صدور مجوز خرید دستگاه ام. آر. آی. از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس یازدهم و کمک های رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و از افراد خیر خواست برای خرید دستگاه و ساخت فضای مورد نیاز برای نصب آن حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک کنند.

عسکر نژاد از خیران و مردم خواست آنها می توانند در ایام سوگواری ماه محرم هزینه مراسم نذری و پذیرایی خود را برای خرید دستگاه ام. آر.آی اختصاص دهند .

وی با تشریح نقش تاثیرگذار افراد خیر به مشارکت در بخش های مختلف درمانی، توسعه و تجهیز بیمارستان یاد آورشد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ نفر از خیران حدود ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان اهدا کردند.

در این نشست که مدیر داخلی و جمعی از مسوولان بخش های مختلف بیمارستان ابرکوه حضور داشتند ، به مناسبت روز خبرنگار، عسکرنژاد از خبرنگاران تجلیل کرد. 

افزون بر۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشتی و درمانی در واحدهای ستادی ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.

شهید صارمی متولد ۱۳۴۷ شهر بروجرد، خبرنگار و مسوول وقت دفتر ایرنا در شهر مزارشریف مرکز ولایت (استان) بلخ در شمال افغانستان بود که  ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان شهادت هشت دیپلمات‌ ایرانی در مزار شریف شهید شد و این  روز در تقویم کشورمان به نام روز خبرنگار به ثبت رسید.

از ابتدای همه‌گیری کرونا در یزد ۷۶ هزار و ۵۹۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و ۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

وضعیت ۲۰۸ بیمار کرونایی در قم وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: درحال حاضر ۸۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند، که ۲۰۸ تَن از آنها به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

محمدرضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به‌بیست و یکم مردادماه ۱۸۶ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس بیمارستان‌های قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۱۴۵ تَن از این افراد گفت: ۱۴۳ تَن که در روزهای گذشته بستری شده‌ بودند، نیز ترخیص شدند.

وی افزود: ۱۷ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، نیز جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: از هزار و ۳۱۸ آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۴۱۶ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۲۵۱ هزار و ۹۷۳ دُز واکسن تزریق شده‌است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

یک هزار و ۱۲۱ بیمار جدید کرونایی در لرستان شناسایی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی و ۶ نفر نیز فوت کردند.

کوشکی روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه در جمع اصحاب رسانه در خصوص جدیدترین وضعیت ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان، اظهار داشت: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، متأسفانه ۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌ باختگان این بیماری به ۲ هزار و ۴۷ نفر رسید.

کوشکی همچنین اعلام کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی و مجموع بیماران کووید ۱۹ در لرستان به ۱۴۳ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

بر اساس این گزارش شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پل‌دختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۹۳۶ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۹۳۶ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۰۶‌هزار و ۴۶۶ نفر رسید

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز سه شنبه اظهارداشت: همچنین با فوت ۱۰ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۸۳ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تمامی موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی نداریم.

 

۱۲ مبتلا به کرونا در خراسان شمالی جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شمار قربانیان کرونا در استان ۲ رقمی شده و در شبانه روز گذشته ۱۲ نفر از مبتلایان به این ویروس فوت و ۱۷۸ بیمار جدید بستری شدند.

سیداحمد هاشمی روز پنجشنبه اظهار داشت: اکنون ۷۳۵ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و وضعیت بیمارستان های استان در حالت بحرانی است.

وی افزود: همچنان شاهد رفتار های پرخطری از سوی مردم مانند نزدن ماسک و عدم رعایت پروتکل  ها و حضور در تجمعات و دورهمی ها هستیم که باعث شده اکثر موارد ابتلا بصورت خانوادگی باشد.

 هاشمی اظهار داشت: اکنون ظرفیت تخت های بیمارستانی اختصاص یافته به کرونا در استان تکمیل شده، بیمارستان صحرایی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد دایر است.

وی گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بحرانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در کنار رعایت همگانی پروتکل ها، دیگر ادارات و نهادها هم باید براساس تصمیمات ستاد کرونا، به وظایف نظارتی خود جدی تر بپردازند.

اکنون ۹۰ درصد از تخت های بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به کرونا اختصاص یافته و تکمیل است. 

بخش هایی از بیمارستان امام علی(ع) در مرکز استان هم به کرونا اختصاص یافته است. 

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۸۹ نفر بوده است.

بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، رنگ کرونایی ۶ شهرستان‌ بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و فاروج در وضعیت قرمز و شهرستان های رازو جرگلان و جاجرم  نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

 

کرونا جان ۱۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت ۱۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۴۳۰ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز پنجشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۷۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۱ هزار و ۴۸۴ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۷ هزار و ۲۱۰ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۱۶ مورد بود که ۲۲۵ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۶ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۲۴ ، بهار یک هزار و ۱۲۰، تویسرکان یک هزار و ۱۵۸، رزن ۸۹۶، درگزین ۳۰۶، فامنین ۳۴۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۴۶ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۸۲ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۶۱۲ نفر در نهاوند و هشت هزار و ۳۰۴ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

بتمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

کرونا جان هفت نفر را در جنوب غرب خوزستان گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان چهار نفر را در آبادان و سه نفر را در خرمشهر گرفت.

دکتر شکراله سلمان‌زاده رور پنجشنبه اعلام کرد: آمار مبتلایان و بستری شدگان در جنوب غرب خوزستان به سرعت در حال افزایش است و شرایط در تمامی شهرهای منطقه بحرانی است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۹ (۲۷۴ نفر مربوط به آبادان، ۱۹۷ نفر از خرمشهر و ۱۹۸ نفر در شادگان) براساس معیارهای آزمایشگاهی به صورت قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شدند که در آبادان ۲۴۱ بیمار، خرمشهر ۱۸۰ بیمار و شادگان ۱۹۳ بیمار به صورت سرپایی درمان را دریافت و قرنطینه خانگی شدند. 

 سلمان‌زاده گفت: طی شبانه روز گذشته ۷۷ بیمار در پنج بیمارستان منطقه بستری و ۵۸ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و در حال حاضر ۴۰۴ بیمار در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

وی افزود: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۳۲هزار و ۱۹۸ مورد بوده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان از جمله آبادان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اکنون بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.

 

پنج ایلامی بر اثر کرونا جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج ایلامی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های استان به ۸۶۵ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۳ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۴۸ هزار و ۱۴۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: همچنین ۱۱۸ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان به ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

دکتر کریمیان یادآور شد: ایلام با ۳۹ و مهران با ۲۹ نفر بالاترین تعداد بستری های جدید را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین از بستری های جدید ۱۵ نفر مربوط به دهلران، ۱۲ نفر آبدانان، ۱۰ نفر دره شهر، چهار نفر چرداول، ۲ نفر بدره و یک نفر مربوط به سیروان است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران، چوار و دره شهر در وضعیت قرمز بدره و چرداول در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.