طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 20 مرداد، درحال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش جماران؛ رهبر معظم انقلاب، امروز چهارشنبه بیستم مرداد در توصیه‌ای به مسئولان، مسئله تأمین گسترده واکسن را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل تأمین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح چهارشنبه در سخنانی تلویزیونی درباره وضعیت و طغیان کرونا، لازمه مقابله با تغییر شکل و جهش ویروس را به‌کارگیری آرایش و شیوه‌های دفاعیِ جدید و محکم خواندند و گفتند: جان‌باختن بیش از ۵۰۰  تن در یک روز و داغدار شدن خانواده‌هایشان و همچنین ابتلاء ده‌ها هزار نفر به بیماری و مشکلات درمانی آنها حقیقتاً بسیار دردناک است و دل هر مسلمان و هم‌میهنی از این واقعه آتش می‌گیرد، بنابراین برای مقابله با این وضع وظایفی داریم.

ایشان ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای رئیس‌جمهور برای جمع‌آوری پیشنهادها و تصمیم‌گیری درباره آنها را کاری خوب برشمردند و افزودند: در رأس زمان تعیین‌شده، جواب قضیه با دقت سنجیده، و برای هر اقدامِ لازم با قاطعیت تصمیم‌گیری و به آن عمل شود.

رییس جمهوری: وزارت خارجه برای افزایش واردات واکسن کرونا فعال شود

همزمان با فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تامین گسترده واکسن ، رییس جمهوری نیز از وزیر امور خارجه خواست تا اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، مقابله و مدیریت کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و افزود:وضعیت ابتلا و قربانیان کرونا اقتضا می‌کند که اقدامات لازم برای مهار اوضاع را حتی برای یک ساعت هم به تاخیر نیندازیم. از آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه می‌خواهم که اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهند و مسئولان وزارت بهداشت و نهادهایی مانند هلال احمر نیز حداکثر توان خود برای گسترش و تسریع واکسیناسیون عمومی را به کار بگیرند.

شرایط بحرانی مشهد و سفر امروز وزیر بهداشت به این شهر

تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نشان از وضعیت بحرانی کشور در وضعیت کرونا را می دهد به عنوان مثال شرایط بحرانی شهر مشهد و به طور کلی استان خراسان‌ رضوی باعث شده است تا امروز دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشهد سفر کند.وی پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم یکی از مراکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد شد.

به گزارش گروه استان ها، بازدید از مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماران کرونایی، بازدید از مرکز واکسیناسیون، بازدید از یکی بیمارستانهای مشهد و شرکت در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی از برنامه های امروز سفر وزیر بهداشت به این استان است.

وزیر بهداشت: سرم به زودی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

همچنین سعید نمکی امروز در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد از توزیع سرم در داروخانه‌های کشور طی ۲، سه روز آینده برای مصرف عموم مردم خبر داد.

نمکی در خصوص علت کاهش توزیع سرم در کشور این توضیح را داد: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه های سرم‌سازی و توقف خطوط تولید، سرم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود اما انجمن تولیدکنندگان  به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می خواهند سرم وارد کنند.

وی اضافه کرد: آقایان صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند و متاسفانه ناگهان مصرف داورهای ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این داروها باید با سرم مصرف شوند.

ارسال فوری تخت‌های ICU و ونتیلاتور برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبر دیگر از مشهد اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بنابر اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با توجه به شیوع موج پنجم کرونا اقدام به ارسال فوری تخت‌های ICU، دستگاه های‌ ونتیلاتور و سایر تجهیزات و ملزومات پزشکی جهت مقابله با کووید۱۹ کرده است

تجهیزات ارسال شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۵۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی ثابت، ۲۵ تخت ICU، ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، به همراه تشک ‌های مواج، اتوآنالیزر، سل کانتر، ساکشن و الکتروکاردیوگراف است.

همچنین، برای شهرستان همجوار همانند تربت جام تخت ‌های ICU، ونتیلاتور، دستگاه‌ های مانیتورینگ علائم حیاتی و سایر تجهیزات و ملزومات ضروری و برای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز تخت‌ های ICU، تخت و تشک بستری، دستگاه‌ های ونتیلاتور، مانیتورینگ علائم حیاتی، لکتروکاردیوگراف، ساکشن و سایر تجهیزات، ارسال شده است.

ضمنا پذیرش بیماران هماتولوژی در بیمارستان ناظران مشهد تا پایان شیوع کرونا  و اعلام مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر اینکه وجود سویه دلتا در نتیجه تمام آزمایشهای کرونا در مشهد از دیگر خبرهای کرونایی امروز از مشهد است .

وضعیت کرونا در مناطق دیگر کشور

اگر بخواهیم تیتر وار به وضعیت برخی مناطق کشور بپردازیم می توانیم به اوضاع کاشان و نیشابور و فسا اشاره کنیم مبنی بر اینکه "روزهای سیاه کرونایی آتی در کاشان بیش‌از پیش نگران‌کننده است"، "وضعیت کرونایی نیشابور فوق بحرانی است"، "رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا: فشار کرونا سخت‌تر می‌شود "، "نتیجه حدود نیمی از آزمایشهای تشخیص طبی کرونا در قوچان مثبت است" و اینکه "سخت ترین شرایط پذیرش بیماران کووید ۱۹ در آذربایجان غربی حاکم است".

معاون استاندار فارس امروز گفته است که پیشنهاد تعطیلی فارس به ستاد ملی مدیریت کرونا داده شد. ضمنا بر اساس اعلام ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، همه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارد. از طرفی دیگر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم این خبر را داده است که هم‌اکنون کمتر از ۳۵ درصد شهروندان از ماسک استفاده و ۱۵ درصد نیز فاصله گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان رعایت می‌کنند.

و اما از قم این خبر رسیده است که در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم که روز چهارشنبه با حضور استاندار ترتیب یافت بر ضرورت دریافت دست‌کم ۲ دز واکسن توسط ۹۶۰ هزار تن از جمعیت قم برای مهار و کنترل نسبی کرونا تاکید شد. به عبارت دیگر کنترل نسبی کرونا در قم با این میزان دز واکسن میسر می شود.

 

مدیرعامل موسسه گلشن زهرا(س) مراغه امروز گفت: افزایش تعداد فوتی‌های قطعی کووید ۱۹ و مشکوک به کرونای شهرستان در حالی که با تجمع‌های بزرگ و عادی‌انگاری اهالی و عزاداران این شهرستان مواجه هستیم، زنگ خطری برای همه ساکنان طی هفته‌های پیش‌رو است.

«سیدساجد امامزاده» که در میان حسینیان مراغه فردی شناخته‌شده به شمار می‌رود،ضمن انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های شبانه این شهرستان، افزود: ازدحام مردم فاقد ماسک که بدون رعایت فاصله اجتماعی در معابر و خیابان‌ها برای تماشا جمع می‌شوند، بیشتر از جمع عزاداران خطرآفرین است.

درباره تخلف واحد های صنفی در رابطه با بحث کرونا نیز امروز خبرهایی منتشر شد که عبارتند از  "مهر و موم شدن ۲۹۸ واحد صنفی متخلف در شهرستان اراک "،" صدور اخطاریه پلمب ۳۱۱ واحد صنفی درمهاباد" ،" ممنوعیت فعالیت دفاتر خدمات گردشگری در گچساران "و همچنین "تغییر نکردن ساعت تردد  شبانه تهران در محرم "ازقول رییس پلیس راهور تهران بزرگ.

ادامه روند واکسیناسیون در کشور

امروز خبرهایی مبنی بر بیشتر شدن استقبال مردم قم از واکسن ایرانی از قول استاندار قم  و نیز آغاز فعالیت فعالیت پنج پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا در حاشیه مشهد منتشر شد. ضمنا قرار است بیش از یک هزار راننده در کیش واکسینه شوند و واکسیناسیون رانندگان ناوگان اتوبوس رانی استان بوشهر هم امروز آغاز شد.

 "۶۵ درصد مردم آذربایجان شرقی تا پایان شهریور واکسینه می شوند"، "۷۰ درصد از جمعیت هدف در تایباد واکسن کرونا زدند"، "۸۰ درصد فرهنگیان ایلام واکسن کرونا دریافت کردند"، "۱۶۰ هزار دز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شد" و "واکسیناسیون افراد بالای ۳۸ سال در قشم آغاز شد" نیز عناوین ، خبرهای دیگر با موضوع واکسیناسیون در کشور است.

مبتلایان به کرونا در استان ها

بر اساس اخبار رسیده از استان ها، شمار مبتلایان بستری کرونا در استان اردبیل از ۷۰۰ نفر گذشت، یک هزار و ۲۷۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند، شمار مبتلایان کرونا در لرستان به ۱۴۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسید و نیز از استان مرکزی این خبر بنا به گفته دکتر احسان رحیمی ، رییس بیمارستان امیر کبیر اراک منتشر شده است که ۸۲ کودک مبتلا به کووید۱۹ در این بیمارستان (امیرکبیر اراک) بستری شده اند.

متاسفانه از خوزستان ، افزایش چهار برابری مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان های خوزستان منتشر شده است و اینکه از قول دکتر ماندانا قنواتی رییس بیمارستان رازی اهواز ، یک چهارم مراجعه کنندگان به بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند.

وضعیت این روزهای بیمارستان ها

دفتر ایرنا در آبادان خبری با تیتر " ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در خرمشهر تکمیل شد" را منتشر کرد که در آن هنگامه پروین ، مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اعلام کرد: عادی انگاری کووید ۱۹ از سوی افراد و توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی، باعث افزایش سرعت سرایت و همه گیری ویروس در خرمشهر و تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر شده است.

از طرفی دیگر تکمیل ظرفیت پذیرش بخش کرونا در بیمارستان آیت الله بروجردی را هم داریم که آن را احمد گودرزیان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد اعلام کرده است.

مرکز ایرنا در کرمان نیز خبر از راه اندازی بیمارستان کانکسی واقع در محوطه بیمارستان پاستور شهرستان بم را داده است که ظرفیت ۴۴ تخت و بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.این بیمارستان در مساحت ۳۶۰ مترمربع راه اندازی شد تا بتواند در کنار سایر مراکز درمانی موجود در شرایط همه گیری کرونا پاسخگوی نیازها باشد.

و اما بشنوید از گناوه که هلال احمر این شهر  برای کمک به بخش درمان بیمارستان امیر المومنین (ع) فراخوان داد. البته امروز دکتر محمد علی دریانورد رییس این بیمارستان گفت:در جریان بازدید هفته اخیر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این بیمارستان، نیازهای ضروی این مرکز درمانی اعلام شد که دکتر قاسم جان بابایی قول داد، این وزارتخانه نیازمندی های یادشده را تامین کند.

وی افزود: سی تی اسکن، رادیولوژی پورتابل (متحرک)،  دیالیز پورتابل، تجهیزات و تخت بیمارستانی بویژه برای بخش آی سی یو و دیگر متعلقات و پمپ تزریق سرم از عمده نیازهای بیمارستان این شهرستان بود که در این بازدید به معاون وزیر بهداشت اعلام شد.

همچنین از هرمزگان خبر رسیده  که جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا هرمزگان امروز تاکید کرده است :فرمانداران هرگونه کمبود اکسیژن در هرمزگان را سریع اطلاع دهند

فوتی های اعلام شده در استان ها

متاسفانه خبرهای فوتی های ناشی ازابتلا به کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد که تیتر شماری از این خبرها عبارت است از"پیشکسوت فوتبال دشتی بر اثر کرونا جان باخت"، "۹ نفر دیگر در کرمانشاه تسلیم کرونا شدند"، "ابتلا به کرونا در استان سمنان ۴ خانواده را داغدار کرد" و "۲ یزدی دیگر قربانی کرونا شدند؛ استان همچنان در وضعیت قرمز"

محرم و عزاداران حسینی در شرایط کرونایی

عزاداری های حسینی شروع شده است و امروز دوم محرم است. بر همین اساس در استان ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عزاداران تاکید فراوان می شود. مثلا رییس شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان اظهارداشت:عزاداران حسینی باید در محله خود سوگواری کنند و یا اینکه دادستان  یزد به هیئت‌های عزاداری هشدارداد که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

فرماندار دامغان هم این تاکید را دارد مبنی بر اینکه هیات‌های عزاداری در این شهر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. و اما از همدان خبر رسیده است ؛همایش شیرخوارگان حسینی در پیاده‌راه بوعلی همدان برگزار می‌شود. همچنین انتقال خون کردستان در تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای اهداکنندگان است.

متاسفانه امروز بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ۵۳۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۲ هزار و ۵۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.تا کنون سه میلیون ۶۱۸ هزار و ۲۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.۶ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسیده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

 درحال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

شمار بیماران کرونایی بستری استان بوشهر به ۸۴۱ نفر رسید  

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با بستری ۲۱۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان به ۸۴۱ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ین شمار ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند که  ۳۱نفر از آنها در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر در استان بوشهر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند اضافه کرد: این بیماران شامل پنج مرد با ۷۹، ۷۳، ۷۸، ۶۷ و ۶۵ و ۶ زن با ۷۶، ۶۴، ۵۵، ۵۳، ۵۲ و ۵۳ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای فشارخون، دیابت، قلبی و مغزی و ۲ مرد با ۴۵و ۳۹ سال سن بدون سابقه بیماری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با احتساب جان باختگان امروز شمار کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را در این استان از دست داده اند  به یک هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

وی اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۷۲هزار و ۷۸۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده اند.

کشمیری با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شوند گفت: چشم‌انداز خوبی برای ورودی بیمار به بیمارستان‌های این استان نداریم چون روزانه هزار نفر مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیمارستان‌های استان بوشهر برای خریدهای مایحتاج ضروری و دارو به کمک‌های مالی نیاز دارد و همچنین نیاز به کار فرهنگی در جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

کشمیری گفت: تا ورودی بیمارستان کاهش پیدا نکند نمی‌توانیم از فاجعه کرونایی جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستیم باید روی این مساله که خدایی ناکرده برگزاری مراسم در این ایام باعث شدت بیماری نشود کار فرهنگی شود.

وی گفت: تمام پیش‌پرداخت‌های اکسیژن سازهای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سوی شورای راهبردی پتروشیمی پرداخت شده و در زمان حاضر تمام اکسیژن سازها در یک سال اخیر نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به حوزه سلامت برای مقابله با کرونا کمک کرده‌اند ولی کافی نیست .

براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارد.

مرگ ۲۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۹ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در خوزستان جان خود را از دست دادند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت و گو با سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: تا سه روز پیش تعداد روزانه مرگ ناشی از شیوع کرونا در خوزستان ۱۴ تا ۱۵ نفر، و یک هفته پیش از آن زیر ۱۰ مورد بود اما در ۴۸ ساعت گذشته ۲۱ مورد فوت و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ فوتی در استان داشتیم‌.

وی با بیان اینکه این فوتی‌ها زن و مرد، و بیشتر آنها بین ۲۴ تا ۳۷ ساله بودند افزود: برخی افراد زیر ۵۰ سال تصور می‌کنند کرونا نمی‌گیرند و یا به نوع خفیف آن مبتلا می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جنوی شاپور اهواز گفت: ویروس کرونا با کسی شوخی نداشته و به کسی رحم نمی‌کند لذا از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در خوزستان افزایشی بوده و هنوز به قله نرسیدیم. استان‌هایی که یک ماه پیش از ما روند صعودی شیوع کرونا در آنها شروع شده بود هنوز به قله نرسیده‌اند.

ابول نژادیان گفت: روند واکسیناسیون باسرعت خوبی در خوزستان در حال انجام بوده و تاکنون بیش از یک میلیون دز واکسن در استان تزریق شده است.

هم اکنون ۱۷ شهرستان در وصعیت قرمز، پنج شهرستان زرد کرونایی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

بیشترین تعداد بستری کرونایی ازپاییز سال گذشته در آذربایجان غربی ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با بستری شدن ۳۰۷ نفر، بیشترین تعداد بستری شدگان کرونایی روزانه از پاییز سال گذشته تاکنون در استان ثبت شد.

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۳۷ درصد آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۴۵۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد، ۲۵۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری بوده و ۳۷ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ نفر در آذربایجان غربی از جمله چهار نفر در ارومیه، سه نفر در خوی و ۲ نفر در میاندوآب جان خود را از دست دادند.

وی افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به پنج هزار و ۳۰ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲۰۶ هزار و ۵۲ تن در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

۲۵ فوتی جدیدترین رکورد جولان کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در این استان گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به بیستم مرداد ماه جاری ۲۵ بیمار مبتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در گفت و گویی با ابراز نگرانی از روند شیوع بالای کرونا در این استان، ادامه داد: در شبانه روز گذشته پذیرش بیمار با علائم کرونا به ۲۰۸ نفر رسید که از این تعداد ۱۷۰ بیمار در مراکز درمانی قم بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۳۳ بیمار با بهبود شرایط بیماری خود از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

قدیر افزود: کل بیماران بستری کرونایی در این استان به ۸۳۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۷۵ بیمار در وضعیت بدحال قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۶۶ تست در این استان انجام شده است که جواب ۶۱۱ تست مثبت بوده است.

وی با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: تا کنون ۲۴۱ هزار و ۴۵۸ هزار دُز واکس کرونا به گروه های هدف اعلام شده وزارت بهداشت در این استان تزریق شده است.

۵ بیمار کرونا در یک شبانه‌روز در فسا جان باختند 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طی ۲۴ساعت گذشته در فسا پنج بیمار در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۲۲ بیمار جدید نیز شناسایی شدند.

صادق مهدوی نیا روز چهارشنبه با اشاره به کاهش سن فوتی های  اخیر کرونا در فسا افزود: در روز گذشته در فسا یک خانم ۴۲ساله و یک مرد ۳۵ساله بدون داشتن بیماری زمینه ای و دو خانم ۶۳ساله و ۸۸ ساله و یک آقای ۷۲ ساله با بیماری زمینه ای به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بی سابقه و گسترده بیماری کووید ۱۹ با سویه دلتا در شهرستان فسا و افزایش تعداد بیماران ، ششمین بخش ویژه بستری مبتلایان به کرونا نیز در این بیمارستان راه اندازی شده است.

مهدوی نیا بیان کرد: در حال حاضر چهار بخش قرمز و ۲ بخش خاکستری و سرپایی در ارایه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا در این بیمارستان فعالیت دارند.

به گفته وی، ظرفیت بخش های ویژه کرونا در بیمارستان تکمیل شده است و سایر بخش ها و تخت های بیمارستانهای فسا در حال پرشدن با بیماران کرونایی بد حال است.

مهدوی نیا گفت: رنگ شهرستان فسا از نظر وضعیت کرونایی، قرمز و خیلی پرخطر است و بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسئولان بستگی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا از شهروندان درخواست کرد تا از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

وی همچنین بررعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه،استفاده مداوم و صحیح از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی دست ها،بازبودن پنجره ها، تهویه هوا و جدی گرفتن واکسیناسیون تاکید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

کرونا جان چهار نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت چهاربیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۴۱۸ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۷۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۱ هزار و ۳۵۰ و بیماران سرپایی مثبت به ۵۶ هزار و ۵۸۲ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۵ مورد بود که ۱۹۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۸ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۱۶ ، بهار یک هزار و ۱۰۹ ، تویسرکان یک هزار و ۱۵۴، رزن ۸۸۹، درگزین ۳۰۶، فامنین ۳۴۲ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۴۴ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۵۷ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۵۹۳ نفر در نهاوند و هشت هزار و ۲۴۸ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

شرایط کرونا در ایلام هر روز بدتر می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز بسیار بدی برای استان بود و روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: بدون شک دیدن آمار فوتی ها در لیست های روزانه و مرگ عزیزان بدترین لحظات را برای همه به ویژه کادر درمان که ناتوان در برابر بحران کرونا شده اند، رقم می زند.

وی افزود: افراد دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و وقتی در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند، ۶۰ درصد ریه آنها درگیر شده و الان تختی خالی در بیمارستان ها نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بدون شک وقتی تعداد بیماران کم باشد، رسیدگی بهتر و امکانات و تجهیزات نیز بیشتر است اما در این شرایط بحرانی با تعدد بیماران بستری، خستگی کادر درمان، شرایط برای همه ما بسیار سخت شده است.

صادقی فر یادآور شد: هم اکنون در ایوان با ۳۹ بستری، آبدانان ۴۶ بیمار، دره شهر۶۳ نفر و سایر شهرستانها نیز وضعیتی بهتری ندارند و شرایط هر لحظه سخت تر و بحرانی تر می شود.

وی اضافه کرد: در مرز مهران باید با حساسیت بیشتری کار دنبال شود زیرا کسانیکه وارد می شوند، حتما آلوده هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت شهرستان سرابله با ۱۷ بستری را نیز حساس اعلام کرد و گفت: به نظر ما وضعیت این شهرستان آتش زیر خاکستر است و اکنون نارنجی شده و باید روند بیمار یابی افزایش یابد.

صادقی فر افزود: در حال حاضر۳۷۱ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و امروز ۳۹۴ مبتلای جدید داشتیم که با توجه به آمار چهار فوتی وضعیت خوبی در پیش رو نداریم.

صادقی فر گفت: بیماران بدحال اکنون در بیمارستان‌ها به تعداد زیادی بستری هستند و هیچ زمانی  به اندازه پیک پنجم با مشکل تعداد بیماران مواجه نبودیم.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر کلینیک تنفسی و نقاهتگاه سپاه نداشتیم اکنون فاجعه بدتر و آمارها وحشتناک از نظر بستری و شرایط نامناسب درمانی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر حتی یک سوم  پروتکل های بهداشتی در پیک سوم رعایت می شد، امروز  به دادمان می رسید زیر اکنون میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

صادقی فر اظهار داشت: آمار مرگ و میر و بستری بسیار زیاد شده و باید نظارت ها و برخورد قاطعانه برای حفظ سلامتی مردم بیشتر از گذشته شود.

فرماندار آبدانان  نیز در این نشست گفت: این شهرستان در وضعیت خوبی قرلر ندارد، اما تلاش ها برای جلوگیری از بحران کرونا ادامه دارد.

سیروس مرادحاصلی افزود: ایجاد نقاهتگاه در دستور کار است زیرا این شهرستان تنها ۴۰ تخت بیمارستانی دارد، در حالیکه اکنون ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند و مجبور به اضافه کردن تخت شده ایم.

وی افزود: زمانیکه در روز پنج بستری داشتیم وضعیت ما قرمز بود اکنون با این تعداد بستری وضعیت از قرمز و سیاه هم عبور کرده و باید تصمیمات قاطع تر باشد.

 

شمار جانباختگان کرونا در ساوه ۵۰ درصد افزایش یافت

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از افزایش ۵۰ درصد فوتی‌ های کرونا در این شهرستان خبر داد و شتاب بخشی و فراگیرتر شدن واکسیناسیون عمومی را ضروری عنوان کرد.

دکتر «محمود کریمی» گفت: برای نخستین بار در ابتدای کرونا، رکورد تعداد بستری ها در شهرستان ساوه شکسته شد که این زنگ خطر جدی شیوع کرونا است و باید بیش از گذشته توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: شتاب دهی و هرچه فراگیرتر شدن عملیات واکسیناسیون برای اقشار مختلف جامعه در ساوه و زرندیه یک ضرورت است زیرا بر اساس آمارها موارد فوتی نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی  ساوه، موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان ۲۱ درصد افزایش یافت در حالی که هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم.

۱۶۸ بیمار کووید۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که اکنون یک هزارو۳۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز بستری هستند که ۱۶۸ بیمارآنان در ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری انتقال یافتند.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ۲۳ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان البرز جان باختند و شمار کل متوفیان کرونایی استان به چهارهزارو۹۵۱ نفر رسید.

وی بیان داشت : ۵۶ هزار و ۸۹۵  بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان بستری شده اند که ۵۰ هزار ۶۳۶ بیمار آنان بهبود یافته اند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک سه لایه ، ضدعفونی دست ها و ماندن در خانه مهمترین توصیه دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مهار کرونا است .

سه شهرستان کرج ، فردیس و نظرآباد قرمز تیره ، سه شهرستان ساوجبلاغ ، چهارباغ و اشتهارد قرمز و شهرستان طالقان نارنجی کرونایی است.

فوتی های کرونا در ایلام به ۸۶۰ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه روند فوتی های کرونا بطور چشمگیری افزایش یافته است، گفت: چهار فوتی ناشی از کرونا ثبت شد و مجموع فوتی های استان به ۸۶۰ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۴ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۴۷ هزار و ۸۱۶ نفر افزایش یافت

وی افزود: در این مدت( شبانه روز گذشته)  ۹۸ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود در استان ۳۷۱ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: ایلام با ۳۲ نفر، دره شهر با ۱۳ نفر و ایوان با ۱۳ نفر بیشترین تعداد بستری های جدید را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین از بستری های جدید ۱۲ نفر مربوط به آبدانان، ۱۲ نفر دهلران، هشت نفر چرداول، پنج نفر مهران، یک نفر بدره ، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مربوط به چوار است.

وی ادامه داد: شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران، مهران، چوار، ایوان و دره شهر در وضعیت قرمز، بدره و چرداول نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.