دونالد ترامپ بعد از افتضاح 6 ژانویه و شکست در انتخابات ریاست جمهوری، برای رئیس مجلس شدن خواب دیده است.

 

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: چشم های خود را ببندید و ژانویه 2023 را تصور کنید. «رئیس مجلس: دونالد جی ترامپ».

اگر شما مانند اکثر آمریکایی ها هستید، فکر اینکه ترامپ - کسی که به قول «کریستوفر وری» مدیر اف بی آی اقدام «تروریسم داخلی» را در حمله 6 ژانویه به کنگره تحریک کرده است - به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود، وحشتناک و هشدار دهنده است.

با این حال به نظر می رسد برخی از طرفداران ترامپ در هیئت مدیره هستند - یا حداقل به هواداران ترامپ می گویند اگر جمهوری خواهان پیروز مجلس در انتخابات میان دوره ای 2022 باشند، آنها ممکن است ترامپ را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند، احتمالاً به این امید که میزان مشارکت آنها افزایش یابد. (رئیس مجلس نمایندگان لازم نیست عضو کنگره باشد بنابراین این سناریو امکان پذیر است).

اولا، این دوباره تأیید می کند که برخی از افراد در دنیای ترامپ چگونه به شکل خطرناکی به دنبال این هستند که فردی را که حمله به کنگره را تحریک کرد، رهبر خود کنند. دوما، من نمی توانم به پیشرفت دیگری فکر کنم که بتواند رکورددار رأی دهندگان مخالف ترامپ در سال 2020 باشد تا دوباره در سال 2022 برای رای دادن به دموکرات ها بیرون بیایند و از سخنگوی مجلس شدن ترامپ جلوگیری کنند.

صحبت از رئیس مجلس شدن ترامپ به عنوان رئیس مجلس را نمی توان به سادگی کنار گذاشت. این ایده اولین بار توسط مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در اواخر فوریه مطرح شد، اما ترامپ هفته گذشته هنگامی که به مجری گفت که «ایده بسیار جالبی» است، به این ایده روح داد.

از آنجا این ایده کشش بیشتری را در جهان ترامپ مشاهده کرده است. روز پنجشنبه، «مت شلاپ» طرفدار ترامپ و رئیس یک سازمان محافظه کار برجسته، به رسانه خبری طرفدار ترامپ گفت: «اخبار زیادی وجود دارد که دونالد ترامپ حتی به عنوان یک شخص بالقوه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان مجلس می شود اگر جمهوری خواهان اکثریت را پس بگیرند. شلاپ که همسرش مرسدس در دولت ترامپ و در کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2020 کار می کرد، افزود: «این یک گفت و گوی جالب در مورد ترامپ است که خودش را درگیر جنگ جمهوری خواهان برای به دست آوردن اکثریت می کند.»

سپس روز جمعه، «کوین مک کارتی» رهبر جمهوری خواهان مجلس در فاکس نیوز بود، جایی که «برایان کیلمید» مجری برنامه اظهار داشت که «در آنجا برخی صحبت ها در مورد انتصاب ترامپ به عنوان رئیس مجلس در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه مجلس در سال 2022 وجود دارد». کیلمید سپس از مک کارتی پرسید، «آیا شما طرفدار رئیس مجلس شدن ترامپ هستید؟» مک کارتی پاسخ داد: «می دانید، من بارها با رئیس جمهور ترامپ صحبت کرده ام. او به من گفت که می خواهد رئیس مجلس شود.» اما مک کارتی افزود: «من فکر می کنم او باید رئیس جمهور باشد.»

پس از آنکه سخنان مک کارتی به تیتر رسانه ها دامن زد، سخنگوی مطبوعاتی وی - نه خود مک کارتی -  به خبرنگاری گفت که مک کارتی اشتباه کرده است.

تاکنون ترامپ نگفته است که اگر از او بخواهند به عنوان رئیس مجلس خدمت می کند یا خیر. اما او ممکن است ایده انتخاب شدن در صورت پیروزی مجلس در سال آینده جمهوری خواهان را جذاب بداند - همه اینها بدون نیاز به مواجهه با احتمال یک شکست تحقیرآمیز دیگر است زیرا نام وی بر روی برگه های رای وجود ندارد.

درست است که رئیس مجلس نمایندگان چیزی شبیه قدرت ریاست جمهوری را ندارد - خصوصاً اگر دموکرات ها کنترل سنا را حفظ کنند. اما به عنوان رئیس مجلس، ترامپ دوباره می تواند توجه رسانه ای را که به شدت خواهان آن است جلب کند. وی همچنین می تواند دستور کار دولت بایدن را تضعیف کند - چیزی که یک مجلس تحت کنترل جمهوری خواهان ممکن است از حمایت از آن خیلی خوشحال باشد.

موضوعات زیادی وجود دارد که دموکرات ها در سال 2022 می خواهند ادامه دهند، در درجه اول و مهمترین مسئله بایدن درباره بحران کووید 19 است، که حتی نظرسنجی فاکس نیوز در اواخر ماه مه نشان داد که دارای 64٪ تایید است. 

اما من نمی توانم انگیزه ای بیشتر برای دموکرات ها از تبدیل انتخابات سال 2022 به همه پرسی بازگشت ترامپ به دفتر ملی داشته باشم.

اگر جمهوری خواهان این مسیر را طی کنند، انتخابات 2022 را به یک همه پرسی درمورد دموکراسی آمریکایی تبدیل می کند - و من اطمینان دارم آمریکایی های بیشتری دموکراسی ما را به جای ترامپیسم انتخاب خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.