دادگاه عالی آمریکا تلاش جمهوری خواهان را برای رد نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا نپذیرفت و بایدن در حال تکمیل ترکیب کابینه خود است

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد دیوان عالی آمریکا درخواست جمهوری ‌خواهان را برای لغو نتایج تایید شده ایالت پنسیلوانیا که بایدن را پیروز اعلام کرده است، رد کرد. طی این درخواست مشروعیت 2.5 میلیون آرای پستی انتخابات ریاست جمهوری 2020 در این ایالت زیر سوال برده شده بود.

قضات دیوان عالی گفتند مانع از اجرای رای دادگاه پنسیلوانیا که اعتراض به رای ‌گیری پستی را رد کرده بود، نخواهد شد.

در اواخر ماه نوامبر، دادگاه عالی پنسیلوانیا علیه شاکیان به رهبری نماینده «مایک کلی» نماینده جمهوری ‌خواه، گفت که آنها می‌ توانستند از بیش از یک سال پیش، قانون 2019 را که به هر دلیلی رای دادن از طریق پست را مجاز می ‌داند، به چالش بکشند.

دادگاه تأکید کرد: در زمان ثبت این اقدام در 21 نوامبر 2020، میلیون‌ ها رای ‌دهنده پنسیلوانیا اراده خود را هم در انتخابات مقدماتی ژوئن 2020 و هم در انتخابات عمومی نوامبر 2020 ابراز داشتند. خواهان ‌ها با کوشش لازم در ارائه مدارک فوری موفق نشدند. پیش داوری اساسی ناشی از عدم درخواست سریع درخواست‌ کنندگان برای طرح قانونی رای ‌گیری از طریق پست، به همان اندازه روشن است زیرا چنین بی عملی به محرومیت از حق میلیون‌ ها رای دهنده پنسیلوانیایی منجر خواهد شد.

شاکیان از دادگاه ایالتی خواسته بودند که برگه ‌های رای ‌گیری را باطل کند یا قانونگذار ایالتی را به انتخاب الکترال ‌های پنسیلوانیا رهنمون شود.

ترامپ در طول هفته گذشته دو مرتبه با رئیس مجلس نمایندگان ایالت پنسیلوانیا تماس گرفته بود تا از او درخواست کند نتیجه آرای انتخاباتی در این ایالت را به نفع وی تغییر دهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی و جمهوری‌ خواهان حامی وی همچنان با طرح دعاوی حقوقی به دنبال، مانع تراشی برای انتقال قدرت به جو بایدن هستند.

دیوان عالی ایالت آریزونا هم با رد درخواست مسئولان حزب جمهوری خواه برای اعطای زمان بیشتر به این حزب به منظور تجدیدنظر در نتایج انتخابات، پیروزی بایدن را در این ایالت قطعی اعلام کرد.

فرماندار آریزونا همچنین از اعضای حزب جمهوری‌ خواه خواست به قانون و نظم احترام گذاشته و دست از تحریک احساسات مردمی بردارند.

حامیان این حزب در این ایالت در توییتی از هم حزبی‌ های خود پرسیده بودند آیا حاضرند برای تغییر نتیجه شکست ترامپ در انتخابات بمیرند؟ 

شامگاه دوشنبه هم قضات دادگاه ‌های دو ایالت میشیگان و جورجیا شکوائیه‌ های ارائه شده توسط «سیدنی پاول»، وکیل پیشین رئیس ‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌ جمهوری را رد کرده بودند.

دیوان عالی آمریکا تا روز پنجشنبه به 4 ایالت دیگر مهلت داده است تا به شکایت دادستان تگزاس درباره شک در نتیجه انتخابات پاسخ دهند.

ترامپ علی ‌رغم شکست‌ های پی در پی در پرونده ‌های حقوقی مربوط به تخلف‌ انتخاباتی در دادگاه‌ های مختلف سراسر آمریکا، همچنان به تکرار ادعاهای بی ‌اساس خود مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا اصرار دارد.

دیشب ترامپ بار دیگر مدعی پیروزی خود در انتخابات شده و طرف مقابل را به تقلب و کلاهبرداری انتخاباتی متهم کرد. او در پیامی جدید در حساب توئیتری خود نوشت: « آنها (دموکرات ها) گیر افتادند، زیرا به لحاظ تعداد آراء ما بیش از آنچه آنها احتمالا فکر می‌کردند جلو بودیم. حجم آراء دور ریخته شده من در آخر شب شمارش آراء به شدت زیاد بوده است!» توئیتر این توئیت ترامپ را هم نشان دار کرد.

این تلاش بی نتیجه ترامپ در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مقامات کنونی و پیشین به وی در مورد بی اساس بودن ادعای تقلب هشدار داده اند.

بیش از 1500 دادستان از سراسر آمریکا نامه ‌ای را به طور مشترک امضا کرده ‌اند تا اقدامات تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا علیه نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری در برخی ایالت‌ ها را محکوم کنند.

این نامه سر گشاده به امضای استادان و مسئولان حقوقی آمریکا در حرفه وکالت از جمله «لورِل بِلووز»، رئیس پیشین «کانون وکلای شیکاگو» و «کانون وکلای دادگستری آمریکا» رسیده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «بیش از 35 مورد رد شکایات مربوط به انتخابات، یک موضوع را به طرز دردناکی روشن ساخت: جنجال حقوقی ترامپ بهانه ‌ای برای به راه افتادن یک کارزار به منظور تضعیف اعتماد عمومی به نتیجه انتخابات 2020 شده است، که ناگزیر دموکراسی ذیل قانون اساساسی را ویران خواهد کرد.»

در ادامه همچنین آمد: «متأسفانه، نمایندگان و فعالان اصلی در اقدامات حقوق رئیس‌جمهور (ترامپ) وکلا هستند که با سوگند و قوانین اخلاقی، موظف به حمایت از قانون هستند. کانون وکلای دادگستری آمریکا باید سوء‌استفاده از این امر را محکوم کند و مقامات انضباطی نیز باید آن را بررسی کنند.»

«پریت بهارارا» دادستان سابق منطقه جنوبی نیویورک که پیشتر توسط ترامپ برکنار شده بود، هم به سی ان ان گفت: شکایات تیم حقوقی ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به جایی نخواهد رسید.

وی افزود: «رودی جولیانی» وکلای معروف زیادی را به کار گرفت که باتجربه هستند و کار حقوقی این مسائل به خصوص انتخابات را دنبال می ‌کنند. روزهای پایانی در سیستم انتخابات امریکا است و معنایش این است که همه ایالت ‌ها باید مسائل خود را درباره مناقشه‌ ها پیرامون انتخابات حل کنند و این مهلت به پایان رسیده است. تا 6 روز دیگر و در 14 دسامبر، منتخبان ایالت ‌ها رای خواهند داد و من فکر می ‌کنم آنچه که رئیس جمهور امریکا تلاش دارد انجام دهد این است که به حامیان خود نشان دهد در انتخابات تقلب شده است.

بهارارا تاکید کرد: این در حالی است که هیچ مدرکی در دادگاه در تایید ادعای ترامپ وجود ندارد. شکایت در دادگاه ایالتی و فدرال از طرف قاضی‌ های منصوب شده دموکرات ‌ها و جمهوری خواهان رد شده است. بنابراین، این مسئله راه به جایی نخواهد یافت.

دادستان سابق منطقه جنوبی نیویورک گفت: من تردیدی ندارم رئیس جمهور در سرش این است که این انتخابات را لغو کند. من تردید ندارم اگر او این قدرت را داشت این کار را انجام می‌داد. اما حتی اگر این اتفاق نیفتد، او می‌ خواهد حامیان خود را ترغیب کند که بر اثر تقلب در انتخابات باخته است و بتواند روابطش را حفظ کند و همانطور که برخی پیش بینی می ‌کنند، شاید در سال 2024 که منعی از نظر قانون اساسی وجود ندارد، دوباره در انتخابات شرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: همه مسائل برای جایگاه سیاسی آینده او است و همچنین به او اجازه می‌دهد تا به شیوه آبرومندانه در 21 ژانویه سال دیگر بگوید که چرا دیگر رئیس جمهور نیست.

وی درباره تاثیر این ادعا‌ها بر اعتماد آمریکایی‌ ها نسبت به سیستم انتخاباتی دموکراتیک گفت: این شبهه افکنی ‌ها بر اعتماد مردم تاثیر می ‌گذارد و این فاجعه بزرگی است. من فکر می ‌کنم ترامپ برای مقاصد سیاسی خودش و به خاطر خود شیفتگی در حال دامن زدن به بی اعتمادی است و موجب می ‌شود مردم این مسئله را بپذیرند.

برخی جمهوری خواهان هم با ترامپ در مانع تراشی در برابر دولت بایدن همصدا شده اند. بر اساس گزارش‌ ها، رهبران جمهوری خواه کنگره جلوی رای کمیته افتتاح ریاست جمهوری به تایید پیروزی بایدن در انتخابات را گرفته‌ اند و کمیته تحلیف ریاست جمهوری از تایید اینکه ماه آینده میلادی رئیس جمهور جدیدی وجود خواهد داشت، خودداری می ‌کند.

کمیته مشترک کنگره ‌ای برای مراسمات افتتاحیه متشکل از رهبران ارشد هر دو مجلس کنگره شامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا و «استنی هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان به همراه سناتور جمهوری خواه «روی بلانت» و سناتور دموکرات «امی کلوبوچار» است. آنها روز سه شنبه تدارکات را با در نظر گرفتن قطعنامه ‌ای که اساسا پیروزی بایدن را تایید می ‌کند شروع کردند، در حالی که پولتیکو گزارش داد که سه جمهوری خواه این کمیته به آن رای منفی دادند.

طبق اعلام افراد آگاه، این قطعنامه بسیار اساسی بود و به مردم آمریکا اطلاع می ‌داد که کنگره در حال تدارک برای افتتاحیه ریاست جمهوری بایدن است.

کمیته افتتاحیه به طور سنتی دو حزبی بوده و بیش از یک قرن است مراسم های افتتاحیه ریاست جمهوری را برای روسای جمهور منتخب از هر دو حزب برنامه ریزی کرده است. اما جمهوری خواهان به پولتیکو گفتند: احساس می ‌کردند که این قطعنامه راهی برای دموکرات ها برای آنکه آنها را مجبور به تایید رسمی پیروزی بایدن کنند، بوده و برای برنامه ریزی افتتاحیه لازم نیست.

این مسدودسازی قطعنامه از سوی جمهوری خواهان یک تحول «بهت آور» در خودداری جمهوری خواهان از تایید شکست دونالد ترامپ محسوب می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.