ترامپ با حمایت از اقدام نیجریه در تعلیق فعالیت های توییتر در کشورش، از دیگر کشورهای جهان هم خواست اقدام مشابهی صورت دهند.

 

به گزارش جماران به نقل از وب سایت فوربز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با صدور بیانیه ای از تصمیم دولت نیجریه برای تعلیق فعالیت های توییتر در این کشور در آفریقای غربی حمایت کرد.

وی در بیانیه ای گفت: «تبریک می گویم به کشور نیجریه، که توییتر را ممنوع کرد تنها به این دلیل که رئیس جمهورشان را ممنوع کرد.»

رئیس جمهور سابق همچنین سایر کشورها را تشویق کرد تا از نیجریه پیروی کنند و توییتر و فیس بوک را ممنوع کنند.

او افزود: «کشورهای بیشتری باید توییتر و فیس بوک را ممنوع کنند زیرا اجازه صحبت آزاد را نمی دهند - همه صداها باید شنیده شود. در این بین رقبا ظهور کرده و پیروز می شوند. آنها که هستند که خودشان شر باشند و خوب و بد را دیکته کنند؟ شاید باید در زمان ریاست جمهوری این کار را می کردم. اما زاکربرگ مدام با من تماس می گرفت و برای شام به کاخ سفید می آمد و به من می گفت که چقدر عالی هستم. 2024؟»

بیانیه ترامپ چند روزپس از آن صادر می شود که نیجریه جمعه گذشته توییتر را به طور نامحدود به حالت تعلیق درآورد. دولت چند روز پس از حذف توییتر «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه به دلیل نقض سیاست سوءرفتارش و چندین درخواست نیجریه ای برای لغو آن، این قضاوت را انجام داد. توییت وی تهدید به مجازات جدایی طلبان در جنوب شرق کشور بود.

اگرچه رئیس جمهور نیجریه بعداً از طریق سخنگوی خود اعلام کرد که ممنوعیت توییتر در سراسر کشور تنها اقدامی موقتی برای جلوگیری از اطلاعات غلط و اخبار جعلی است، اما بخشنامه های جدید خلاف این را پیشنهاد می کنند. دولت به رسانه های پخش دستور داد تا حساب های توییتری خود را حذف کرده و استفاده از این پلتفرم را به عنوان منبع خبری در روز دوشنبه متوقف کنند.

از سوی دیگر ترامپ نه تنها یک، بلکه دو دستور منع دریافت کرده است. در اوایل ژانویه، وی پس از تحریک خشونت آمیزبرای حمله به کنگره از حضور در توییتر برای همیشه منع شد. توییتر به نگرانی در مورد «خطر تحریک بیشتر خشونت» اشاره کرد.

پس از آن وی از فیس بوک هم به مدت نامحدود معلق شد. جمعه گذشته، این رسانه اجتماعی تصمیم خود را برای تجدیدنظر در تعلیق ترامپ به مدت دو سال (که شمارش آن از ژانویه آغاز می شود) اعلام کرد.

نیک کلگ از فیس بوک گفت: ما می‌دانیم که هر مجازاتی انتخاب کرده و اعمال کنیم یا نکنیم، بحث برانگیز خواهد بود و می‌ دانیم که تصمیم امروز ما توسط بسیاری از افراد مخالف مورد انتقاد قرار خواهد گرفت، اما کار ما این است که تصمیمات را به روشی متناسب، عادلانه و شفاف بگیریم. اگر کارشناسان این شبکه در پایان این دوره تشخیص بدهند که خطری جدی برای امنیت عمومی ایجاد نشود تعلیق حساب کاربری ترامپ دوباره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. 

او تاکید کرد که مسدود ماندن حساب کاربری ترامپ تا زمان کاهش خطر امنیت عمومی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.