ترامپ با یک شبکه اجتماعی متعلق به خودش به فضای رسانه اجتماعی باز می ‌گردد.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، رئیس جمهور پیشین آمریکا که توسط رسانه‌ های اجتماعی تحریم شده، برای تغییر قوانین بازی سیاسی، قصد دارد به زودی شبکه اجتماعی خود را راه اندازی کند.

 یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ترامپ که فعالیتش در شبکه‌ های اجتماعی توئیتر، فیس بوک و دیگر رسانه‌ های اجتماعی تعلیق شده است، قصد دارد تا ظرف دو تا سه ماه، پلتفرم شبکه اجتماعی خودش را راه اندازی کند.

«جیسون میلر» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2020 در گفت‌ و ‌گو با فاکس‌ نیوز گفت: ترامپ 2 یا 3 ماه دیگر با پلتفرم جدید متعلق به خودش به فضای رسانه اجتماعی باز می‌ گردد که «کاملا قواعد بازی را بازتعریف خواهد کرد.»

میلر می ‌گوید شبکه اجتماعی ترامپ به «داغ‌ ترین» شبکه اجتماعی تبدیل می‌ شود.

او در ضمن به نشست ‌هایی در سطح عالی اشاره کرده که اخیرا بین ترامپ و گروهی از روسای شرکت‌ ها برگزار شده که برای ایجاد این شبکه اجتماعی همکاری می ‌کنند. میلر تاکید کرد که این شبکه اجتماعی «اتفاقی بزرگ» خواهد بود و ده‌ ها میلیون کاربر را جذب خود می‌ کند.

میلر جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

حساب توئیتری ترامپ در هفته آخر ریاست جمهوری وی بسته شد. وی همچنین از امکان توئیت و نوشتن در فیس بوک و اینستاگرام محروم شد. این اتفاق اندکی پس از 6 ژانویه رخ داد که طرفداران ترامپ تلاش کردند تا از تصویب نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر در کنگره آمریکا که «جو بایدن» دموکرات پیروز شد، جلوگیری کنند.

دونالد ترامپ به دلیل نقض مکرر قوانین توئیتر از طریق توئیت ‌هایی با محتواهای گمراه ‌کننده قبلا نیز اخطار ویژه از شرکت توئیتر دریافت کرده بود. بر اساس این اخطار در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد، حساب ویژه او در ماه ژانویه بسته می ‌شد.

توئیتر هفته گذشته اعلام کرد که در حال بازبینی سیاست ‌های خود در رابطه با حساب ‌های کاربری رهبران جهان است و می‌ خواهد این پرسش را حل کند که آیا رهبران هم باید از همان قواعدی تبعیت کنند که کاربرهای دیگر می‌ کنند.

دروغ‌ های انتخاباتی دونالد ترامپ و یورش 6 ژانویه به کنگره این مسئله را برجسته کرد که چه طور غول ‌های فناوری با نادیده گرفتن شواهدی که از خطرناک بودن محصولات آنها حکایت داشت، جامعه آمریکا را به سرازیری دنیای تئوری‌ های توطئه انداختند.

ما (گاردین) چندی پیش در یادداشتی به نقش فیس بوک، توئیتر و یوتیوب در اشاعه اخبار جعلی و تشکیل گروه‌ هایی چون کیواَنان که به تئوری‌ های توطئه باور جدی دارند، پرداخته و فارغ از نقش رسانه‌ های صوتی و تصویری و نوشتاری، به اهمیت پلتفرم‌ هایی که بدون نظارت ادیتوریال، بی ‌رقیب و بی ‌نیاز به پاسخگویی به قانون مخاطبان را در معرض اطلاعات قرار می ‌دهند، توجه کردیم.

پلتفرم‌ های شبکه‌ های اجتماعی با مفر قانونی که در اختیار آنها قرار داده شد به مونوپول اطلاعات و اطلاع ‌رسانی بدل شدند که بستری مناسب برای رشد و نمو تئوری‌ های توطئه و باور‌های غلط است.

پیش از آن، ترامپ یکی از کاربران جدی شبکه‌ های اجتماعی و توئیتر بود و به طور متوسط روزانه 10 توئیت منتشر می ‌کرد. او معتقد بود که از راه بیان مستقیم نظر خود بدون واسطه رسانه ‌ها با رویکرد خاص، می‌ تواند پیام خود را به شکل شفاف ‌تر و اثرگذارتری به مردم برساند.

ترامپ همواره منتقد انحصار اخبار و نوع پرداختن رسانه‌ ها به خبر و جهت ‌گیری خاص آنها بود و در حقیقت اقدام وی در راه اندازی شبکه خودش، می ‌تواند انحصار شبکه‌ های اجتماعی به نفع یک گروه خاص و همچنین یکه ‌تازی رسانه ‌های جریان اصلی را به چالش بکشد.

ترامپ همچنین نشانه‌ هایی مبنی بر حضور احتمالی در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 ارسال کرده است. بسیاری از ناظران بین ‌المللی بر این باورند که او در بین حزب جمهوری خواه همچنان نفوذ قابل توجهی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.