ترامپ که پیشتر از طریق مشاور ارشدش نظرش را درباره مصاحبه جنجالی اخیر عروس ملکه ابراز داشته بود، این بار خودش مستقیما وارد گفت و گو شد.

 

به گزارش جماران به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ در تازه ترین مصاحبه اش گفت که اگر شایعات درباره کاندیداتوری احتمالی «مگان مارکل» عروس ملکه انگلیس برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 درست از آب درآید، درباره ورود به رقابت در انتخابات آینده، «جدی ‌تر فکر می‌ کند.»‌

ترامپ به فاکس نیوز گفت:‌ «امیدوارم این اتفاق بیفتد. اگر چنین شود، احتمالا جدی‌ تر به ورود به رقابت های 2024 فکر خواهم کرد.»

دونالد ترامپ همچنین در واکنش به برخی ادعاها درباره دیدار مارکل با دموکرات ها گفت که به دلیل نحوه «سخن گفتن مارکل درباره خانواده سلطنتی (انگلیس) و ملکه»، «طرفدار»‌ او نیست.

او گفت:‌ «با خود فکر کردم، ملکه را می ‌شناسم. با ملکه ملاقات کرده ‌ام و به نظر من ملکه یک شخص فوق ‌العاده است، بنابراین من طرفدار مگان نیز نیستم.»

پیشتر دیلی ‌میل به نقل از یک سیاستمدار انگلیسی ناشناس گزارش داده بود که مارکل برای تحقیق درباره تلاش برای ورود احتمالی به انتخابات 2024، با برخی چهره ‌های حزب دموکرات ملاقات کرده است.

ترامپ گفت که تصمیم گیری برای برنامه های وی برای سال 2024 احتمالاً به بعد از انتخابات میان دوره ای 2022 موکول می شود. وقتی مجری فاکس مستقیماً از او سوال کرد که آیا مجدداً کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود، ترامپ گفت که هنوز در حال بررسی است اما آن را رد نمی کند.

ترامپ گفت: براساس نظرسنجی‌ ها، آنها از من می خواهند که دوباره کاندید شوم اما ما قرار است این نظرسنجی ها را بررسی کنیم و ببینیم چه خواهد شد.

ترامپ سپس گفت که اولویت اول جمهوری خواهان برای تمرکز بر آن، پس گرفتن کنترل مجلس و سنا در سال 2022 است.

او گفت: صادقانه بگویم، ما پس از آن تصمیم خود را خواهیم گرفت.

جمهوری خواهان با دو دوره انتخابات دور دوم در جورجیا، کنترل مجلس سنا را از دست دادند که به گفته ترامپ احتمالاً گزارش نادرست روزنامه واشنگتن پست در آن نقش داشته است.

ترامپ همچنین به همه توصیه کرد تا واکسن کرونا دریافت کنند و در واقع صحبت ‌های ماه گذشته خودش در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار را دوباره تایید کرد.

ترامپ که خودش در ماه ژانویه بی سر و صدا واکسینه شد، گفت: واکسن فوق ‌العاده ‌ای است. واکسن امنی است و چیزی است که کارآمد است. من آن را توصیه می ‌کنم و صادقانه بگویم که آن را به خیلی از افرادی که نمی‌ خواهند واکسن بزنند و خیلی از کسانی که به من رای داده‌ اند، توصیه می‌ کنم.

کاخ سفید گفته است که از حمایت ترامپ از ترغیب حامیانشان برای واکسینه شدن استقبال می‌کند.

در همین حال ترامپ در گفت و گوی تلفنی خود با فاکس نیوز نگفت که به کدام یک از سه واکسنی که در آمریکا تایید شده است، اشاره دارد. ترامپ گفت: من و دولت من بود که به واکسن رسید.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین با انتقاد از سیاست مهاجرتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل وضعیت بحرانی مرزهای جنوبی مورد سرزنش قرار داد و گفت: در زمان ریاست جمهوری من روابط کاری با مکزیک و ساخت دیوار مرزی به عنوان عوامل بازدارنده ورود مهاجران به کشور به حساب می آمدند.

ترامپ افزود: ما کارهای زیادی برای مقابله با ورود مهاجران به آمریکا انجام دادیم و با روی کار آمدن بایدن همه آنها از بین رفت.

ترامپ با انتقاد از سیاست مهاجرتی بایدن گفت: امروز آنها از همه کشورهای خارجی وارد می شوند و به کشور ما می آیند و این یک شرمساری است. اگر دولت در این زمینه کاری انجام ندهد، آنها کشور ما را نابود خواهند کرد.

دولت بایدن در مدت کمتر از 6 ماه از پایان انتخابات در تلاش است تا برخلاف دولت ترامپ سیاست های مهاجرتی آمریکا را تغییر دهد و کودکان بی سرپرست از آمریکای مرکزی که به مرزهای جنوبی آمده اند را وارد کشور کند و به آنها اقامت دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.