نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات به هیچ یک از افراد خانواده‌اش اجازه مشارکت در فعالیت‌های خارج از کشور را نمی‌دهد.

به گزارش جماران، «جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات به هیچ یک از اعضای خانواده‌اش اجازه فعالیت در خارج از کشور را نمی‌دهد.

وی فعالیت فرزندان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خارج از کشور را یک مشکل برشمرد. 

البته بایدن از فعالیت پسرش «هانتر» در هیأت مدیره یکی از شرکت‌های گاز اوکراین که در حال حاضر پس از اقدام‌های هدفمند علیه استیضاح ترامپ، محور توجه جمهوری‌خواهان قرار گرفته، دفاع کرد. 

 وی روز گذشته- یکشنبه- در مصاحبه با برنامه «اکسیوس ان اچ بی او» گفت که اعضای خانواده‌اش در هیچ فعالیت تجاری خارجی به دلیل آنچه در این دولت رخ داده شرکت نخواهند کرد.

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ادامه افزود: «هیچ کس به دنبال ثبت اختراعات برای اشیاء چین نیست. هیچ کس در چنین کارهایی شرکت نکرده است».

وی در ادامه گفت: «اگر می‌خواهید درباره مشکلات صحبت کنیم، بگذارید از خانواده ترامپ بگوئیم».

در سایه دولت ترامپ، دخترش «ایوانکا» که مشاور کاخ سفید است، تاییدیه‌های اولیه پنج برند چینی پیش از بسته شدن شرکت‌های پوشاک آنها را به دست آورد.

مصاحبه با بایدن در واقعی بخشی از تبلیغات سیاسی رسانه‌ای وی برای تثبیت جایگاهش به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ بود.

وی به طور قاطع از فعالیت پسرش در شرکت اوکراینی «بوریسا» دفاع کرد. این در حالی است که هانتر با اتهامی در زمینه ارتکاب تخلف مواجه نیست.

بایدن گفت: «من نمی‌دانم پسرم چه فعالیتی در این شرکت داشته است. فقط می‌دانم که او عضو هیأت مدیره بوده است و این همه ماجراست».

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تمایل دارد اطلاعات بیشتری درباره فعالیت پسرش کسب کند، گفت: «خیر زیرا من به پسرم اعتماد کامل دارم». 

دموکرات‌ها ترامپ را به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در مقابل درخواست از کی‌یف برای تحقیق درباره ادعای فساد پسر بایدن متهم می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.