ترامپ مشمول بالاترین مجازات در پروتکل‌ های اجرایی فیس‌ بوک قرار گرفته و حساب کاربری اش تا سال 2023 مسدود شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت از تصمیم فیس بوک در مسدود کردن حساب کاربری اش تا سال 2023 انتقاد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که تحریم دو ساله وی در فیس بوک توهین به رای دهندگانی است که به او رای داده اند و دوباره ادعا کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تقلب شده است.

ترامپ در بیانیه ای گفت: تصمیم فیس بوک توهین به 75 میلیون رای دهنده آمریکایی است که رکورد دار  هستند و همچنین بسیاری دیگر است که در انتخابات ریاست جمهوری جعلی 2020 به من رای دادند.

او افزود: نباید اجازه داده شود که با این سانسور و خاموش کردن کنار بیایند و در نهایت ما پیروز خواهیم شد. کشور ما دیگر نمی تواند این سوء استفاده ها را تحمل کند.

فیس بوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای دو سال ادامه خواهد داشت. به این ترتیب حساب های او در فیس بوک و اینستاگرام تا 7 ژانویه 2023 میلادی مسدود باقی خواهند ماند.

در بیانیه این شرکت آمده است که این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که هیأت نظارت بر فعالیت‌ های فیس بوک خطاب به این شرکت اعلام کرد که مسدود کردن حساب ترامپ بدون تعیین دوره زمانی مشخص و برای مدت «نامحدود» اشتباه است.

حساب کاربری دونالد ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه و در زمانی که او هنوز رئیس جمهور آمریکا بود بسته شد. ترامپ در آن‌ زمان با انتقاد شدید از ادامه تعلیق حساب‌ کاربری‌ اش، اقدام فیس بوک را «مایه آبرویزی و شرمساری آمریکا دانسته و گفته بود که آزادی بیان را از او گرفته‌اند.»

او پیش از آن نیز بارها از سوی اداره کنندگان شبکه‌ های اجتماعی به دلیل آنچه انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده خوانده می‌ شد، هشدارهایی دریافت کرده بود.

فیس بوک همچنین اعلام کرد در حال تدوین قوانین جدیدی است تا «در موارد استثنایی» همچون مورد دونالد ترامپ به اجرا گذاشته شود.

«نیک کلگ» مدیر امور جهانی فیس بوک در بیانیه‌ ای اعلام کرد که چنانچه مورد مشابهی پیش بیاید، فیس بوک با کارشناسان مشورت و «عوامل بیرونی از جمله موارد وقوع خشونت، محدودیت‌ ها در برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز و سایر نشانه‌ های ناآرامی‌ های داخلی» را ارزیابی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد.

ترامپ از فعالیت در یوتیوب نیز منع شد. به این ترتیب او کمی پیش از ترک کاخ سفید، امکان هرگونه فعالیت در پیام‌ رسان‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی را از دست داد.

او افزود: «اگر تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت‌ ها [برای استفاده از حساب های کاربری] را برای مدت زمان مشخصی تمدید کرده و به ارزیابی مجدد را ادامه می‌ دهیم تا زمانی که خطر از بین برود.»

چند روز قبل نیز، وبلاگ دونالد ترامپ که قرار بود جایگزینی برای حساب‌ های کاربری وی در شبکه‌ های اجتماعی باشد، کمتر از یک ماه پس از افتتاح، تعطیل شده است.

وبلاگ «From the Desk of Donald J Trump» در چهارم ماه مه به عنوان پلت فرم پیام رسان جایگزین برای رئیس جمهور پیشین آمریکا ایجاد شد زیرا پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 میلادی، شبکه‌ های اجتماعی از جمله فیس بوک (به طور موقت) و توئیتر (به طور دائم) حساب کاربری وی را تعطیل کرده بودند.

اما اکنون مشخص شده از دیروز این وبلاگ به طور کامل از وب سایت دونالد ترامپ حذف شده است.

«جیسون میلر» مشاور ارشد رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز این خبر را تأیید کرد و گفت وبلاگ دوباره احیا نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.