تازه ترین خبرها از انتخابات 2020 آمریکا به شرح زیر است.

 

به گزارش جماران، مجله هیل گزارش داد حزب دموکرات آمریکا رسما جو بایدن را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا معرفی کرد.

جو بایدن با کسب 1993 دلیگیت (نماینده متعهد) در کنوانسیون ملی حزب دموکرات، رسما به عنوان کاندیدای نهایی حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا دست یافت.

بایدن برای کسب این عنوان به 1991 دلیگیت نیاز داشت.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه در 8 ایالت آمریکا و نیز در پایتخت کشور در صف رای گیری ایستادند و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دادند.

بایدن در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران ایمیل کرد، گفت: «مایه افتخار بود که در کنار یکی از با استعدادترین گروه‌های کاندیداتوری که حزب دموکرات تاکنون در این زمینه داشته است، رقابت کنیم و مفتخرم که می ‌گویم که ما به عنوان یک حزب متحد به این انتخابات می‌ رویم. قصد دارم برای به دست آوردن آرای آمریکایی‌ ها در سراسر این کشور بزرگ، از امروز تا سوم نوامبر وقت بگذارم تا بتوانیم با هم در نبرد برای روح این ملت پیروز شویم و اطمینان حاصل کنیم که در بازسازی اقتصادمان، همه همراه هستند.»

رقابت‌ های مقدماتی حزب دموکرات در 3 فوریه 2020 آغاز شد. در طول این رقابت‌ ها اکثریت کاندیداها به نفع جو بایدن انصراف دادند، تا این ‌که پس از سه شنبه بزرگ در 3 مارس، رقابت مقدماتی دموکرات‌ ها به دوگانه بین جو بایدن و «برنی سندرز» تبدیل شد. سندرز در نهایت در 8 آوریل 2020 کارزار خود را تعلیق کرد و بایدن به کاندیدای پیش ‌فرض حزب دموکرات تبدیل شد.

در حالی بایدن رقیب رسمی ترامپ برای انتخابات نوامبر می شود که فیس بوک و اینستاگرام در اقدامی ویدئوی کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا درباره «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی را با استناد به قانون نقض حقوق مولفان «کپی رایت» حذف کرده بودند.

یکی از مقامات فیس بوک گفت: «ما شکایتی از صاحب اصلی و سازنده این تصویر ویدئویی بر اساس قانون کپی رایت هزاره دیجیتال دریافت، و این ویدئو را حذف کرده ایم.»

توئیتر نیز همین ویدئو را روز پنج شنبه حذف کرده بود.

این تصاویر ویدئویی حدودا چهار دقیقه ‌ای که از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ در همه شبکه ‌های اجتماعی منتشر شد، سخنرانی چند روز قبل رئیس جمهور آمریکا را پس از جان سپردن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی در جریان بازداشت یکی از نیرو‌های پلیس مینیاپولیس بازگو و روایت می ‌کند.

ترامپ در این ویدئو، مرگ فلوید را یک «تراژدی بزرگ» می ‌نامد در حالی که تصاویری از معترضان آرامِ سوگوار این سیاهپوست پخش می ‌شود.

این ویدئو همچنین درباره «خشونت و هرج و مرج» از سوی «گروه‌های جناح چپ» افراطی در حال پخش تصاویری از غارت و آشوب ‌ها هشدار می ‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.