نانسی پلوسی در میانه کشمکش استیضاح، از ترامپ برای ایراد سخنرانی دعوت کرد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بلومبرگ گزارش داد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا 48 ساعت پس از رای مثبت اعضای این مجلس به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از وی برای ایراد سخنرانی سالانه در کنگره دعوت کرد.

رئیس مجلس نمایندگان در نامه ای به دونالد ترامپ از او خواسته است که روز 4  فوریه (15 بهمن) در مقابل اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا سخنرانی کند. دونالد ترامپ طی هفته های گذشته ضمن حمله لفظی به نانسی پلوسی به دفعات از رئیس مجلس نمایندگان انتقاد کرده بود. ترامپ در تازه ترین حمله، در حساب توئیتری خود نوشت: «نانسی پلوسی به دنبال بده بستان با سنا است، چرا ما او را استیضاح نمی کنیم؟»

کاخ سفید در واکنش به نامه نانسی پلوسی اعلام کرده است که دونالد ترامپ دعوت رئیس مجلس نمایندگان را می پذیرد.

رئیس جمهور آمریکا هر سال در جلسه مشترک مجالس نمایندگان و سنای این کشور سخنرانی می کند. او در این سخنرانی که به اصطلاح «وضعیت اتحاد» خوانده می شود به تشریح برنامه های خود می پردازد.

سخنرانی دونالد ترامپ در محل ساختمان مجلس نمایندگان انجام خواهد شد. اکثریت اعضای این مجلس چهارشنبه شب در همین محل به دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ رای موافق دادند. سخنرانی «وضعیت اتحاد» در بحبوحه استیضاح اتفاق تازه ای نیست. در سال 1999 بیل کلینتون در میانه کشمکش ها بر سر استیضاحش همین سخنرانی را ایراد کرده بود.

رئیس مجلس نمایندگان در حالی از دونالد ترامپ برای ایراد سخنرانی سالانه در کنگره دعوت کرده است که اختلاف و کشمکش بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد نحوه برگزاری محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا ادامه دارد.

دموکرات ها اصرار دارند که از اعضای ارشد دولت دونالد ترامپ باید در جریان محاکمه او در مجلس سنا به عنوان شاهد دعوت به عمل آید. نانسی پلوسی نیز در همین راستا و برای اعمال فشار بر جمهوری خواهان هنوز طرح استیضاح را به مجلس سنا ارجاع نداده است.

در مقابل جمهوری خواهان ترجیح می دهند که با برگزاری هرچه سریع تر محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا پرونده استیضاح او را مختومه اعلام کنند. «میچ مک کانل» رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا تاکنون با دعوت از شاهدان در جریان محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا مخالفت کرده است.

چارچوب و زمان محاکمه ترامپ در مجلس سنا هنوز مشخص نشده است. میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان، روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت که مجلس سنای کنگره از تعطیلات کریسمس در تاریخ 6 ژانویه باز خواهد گشت و قبل از این زمان، رای گیری در نظر گرفته نشده است.

روز چهارشنبه، دموکرات ها در مجلس نمایندگان استیضاح ترامپ را در دو مورد اعلام کردند. این پرونده باید به مجلس سنا ارسال شود؛ جایی که اکثریت جمهوری خواهان قصد تبرئه رئیس جمهور ایالات متحده را دارند. در عین حال، رئیس مجلس نمایندگان هنوز رسما پرونده را به مجلس سنا منتقل نکرده است و گروه نمایندگان متهم کننده ترامپ در مجلس سنا را تعیین نکرده است. این به عنوان روشی برای اعمال فشار بر جمهوری خواهان با هدف موافقت با خواسته های دموکرات ها در مورد چارچوب محاکمه ترامپ ارزیابی  می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.