در روزهای اولیه شیوع کرونا، دونالد ترامپ پیشنهاد داد تا امریکایی های مبتلا به این ویروس به گوانتانامو تبعید شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا پیشنهاد داده بود تا آمریکایی های آلوده در خارج از کشور را به پایگاه دریایی گوانتانامو در کوبا منتقل کنند.

احتمالا چنین پیشنهادی از سوی ترامپ در روزهای ابتدای همه گیری در یکی از بحث ها مطرح شده باشد با این موضوع که آیا لازم است شهروندان بیمار در خارج از کشور به کشور برگردند.

در جلسه ای در فوریه سال گذشته در کاخ سفید ترامپ ار دستیارانش پرسید که آیا ما جزیره خودمان را برای تبعید کرونایی ها نداریم؟ ... گوانتانامو چطور است؟

وی گفته بود: «ما کالا وارد می‌ کنیم و قصد نداریم که ویروس وارد کنیم.»

دستیاران وی از این ایده شگفت زده شدند.

هنگامی که ترامپ بار دیگر در این مورد صحبت کرد، آنها از ترس واکنش منفی به قرنطینه کردن گردشگران آمریکایی در پایگاه محل نگهداری مظنونان تروریسم بین المللی، ایده وی را رد کردند.

موارد کووید 19 در آن زمان در حال افزایش بود، در حالی که ایالات آمریکا در میان سردرگمی و ترس عمومی وارد قرنطینه شدند.

این موضوع در کتابی که خبرنگاران واشنگتن پست نوشته‌ اند، منتشر خواهد شد. این کتاب با عنوان «سناریوی کابوس: داخل واکنش دولت ترامپ به همه‌ گیری که تاریخ را تغییر داد» نوشته «یاسمین ابوطالب» و «دامیان پالتا» است.

بخش هایی از این کتاب اکنون منتشر شده است.

آمریکا خلیج گوانتانامو را در اجاره طولانی مدت مناقشه برانگیز از کوبا در اختیار دارد. زندان واقع در آنجا محل نگهداری از مظنونان به تروریسم بدون محاکمه و در شرایط بسیار بد است و از زمان حملات 11 سپتامبر مکانی برای محکومیت از سوی گروه های حقوق بشری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.