«لیسا مرکاوسکی» رسماً دشمن شماره 1 ترامپ شده - و رئیس جمهور سابق خود را در درگیری مستقیم با رهبر اقلیت سنا قرار داد، که از مرکاوسکی برای انتخاب مجدد حمایت می کند.

 

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: بعد از ظهر جمعه، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این خبر را رسما اعلام کرد: او به طور فعال در تلاش برای برکناری سناتور آلاسکا، «لیسا مرکاوسکی» در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان سال آینده است.

ترامپ از «کلی تشیباکا» کمیسر سابق وزارت اداری آلاسکا که در ماه مارس برای کاندیداتوری اعلام کرده بود، حمایت کرده است.

ترامپ در بیانیه ای که از طریق کمیته اش منتشر شد، گفت: «لیسا مرکاوسکی برای آلاسکا مضر است. مرکاوسکی باید برود! کلی تشیباکا کاندیدایی است که می تواند مرکاوسکی را شکست دهد - و او این کار را خواهد کرد. کلی مبارزی است که برای ارزش های آلاسکا و آمریکا ایستادگی می کند. او در تمام مراحل پرانرژی و سختگیر در مورد جرائم و جنایات است و کاملاً از ارتش ما حمایت می کند.»

و با این اوصاف، لیسا مرکاوسکی رسماً دشمن شماره 1 ترامپ شد - و رئیس جمهور سابق (و هنوز هم قدرتمندترین شخص در حزب جمهوری خواه) خود را در درگیری مستقیم با «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا قرار داد، که از مرکاوسکی برای انتخاب مجدد حمایت می کند.

تأیید ترامپ با توجه به اینکه ماه هاست وی صراحتاً مخالف مرکاوسکی است تعجب چندانی ندارد. او یکی از معدود افراد از جمهوری خواهان در مجلس سنا بود که مایل بود از ترامپ جدا شود - از جمله رای دادن به استیضاح وی برای اقداماتش طی آشوب 6 ژانویه در پایتخت آمریکا.

ترامپ در ماه آوریل قول برکنار کردن لیسا مرکاوسکی را داد.

وی در آن زمان گفت: «من به هیچ عنوان از کاندیدای ناموفق ایالت بزرگ آلاسکا، لیسا مرکاوسکی حمایت نخواهم کرد. من نمی دانم که افراد دیگر سال آینده کجا خواهند بود، اما می دانم کجا خواهم بود - در آلاسکا علیه یک سناتور بی وفا و بسیار بد کارزار برگزار می کنم.»

مرکاوسکی تا به امروز درباره ترامپ (یا توشیباکا) کم گفته است. و گرچه در مورد محبوبیت ترامپ در داخل پایگاه جمهوری خواهان تردیدی نیست - و هر کاندیدایی که مورد تأیید او باشد نگران کننده است - دلایلی وجود دارد که معتقد باشیم مرکاوسکی هنوز شانس بالایی برای پیروزی دارد.

1) او نام بسیار شناخته شده ای دارد:

مرکاوسکی از سال 2002 روی کار است. پدرش، فرانک، قبلاً در سنا و به عنوان فرماندار خدمت کرده بود.

2) آلاسکا دارای انتخابات مقدماتی اولیه است:

به لطف تغییرات اخیر قانون انتخابات، سال آینده یک انتخابات مقدماتی در آلاسکا برگزار خواهد شد که چهار رای دهنده برتر - بدون در نظر گرفتن حزب - به انتخابات عمومی صعود می کنند.

3) آلاسکا رأی گیری را رتبه بندی کرده است:

به رأی دهندگان اجازه داده می شود که گزینه های کاندیداهای خود را از 1 به 4 رتبه بندی کنند. اگر لیسا مرکاوسکی (یا هر شخص دیگری) نتواند به 50٪ برسد، آخرین گزینه حذف می شود و آرای آنها بر اساس اینکه رأی دهندگان آنها در رأی گیری در رتبه دوم قرار دارند، تقسیم می شود. اعتقاد بر این است که یک سیستم با رتبه بندی انتخاب شده، که هنوز در مراحل ابتدایی است، به میانه روهایی مانند مرکاوسکی کمک می کند.

روشن است: انتخاب مجدد مرکاوسکی راهی آسان نیست. و حمایت فعال ترامپ از توشیباکا آن را بیش از پیش پیچیده می کند. اما او هنوز هدف گمشده ای نیست.

نکته: ترامپ، که همیشه متمرکز بر انتقام جویی به دلیل ادعای اشتباهاتی است که در حق وی شده است، تمام تلاش خود را برای برکناری مورکوفسکی خواهد کرد. مک کانل (و بقیه اعضای جمهوری خواه) برای عبور از خط پایان جهنمی مبارزه خواهند کرد. به طور خلاصه: این فقط یک جبهه اصلی در مبارزه برای روح جمهوری خواهان خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.