در بسیاری از کشورها استفاده از ماسک ضروری شده است اما رئیس جمهور آمریکا به چنین چیزی اعتقاد ندارد.

 

به گزارش جماران به نقل از فاکس نیوز، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اعتقادی به استفاده اجباری از ماسک ندارد.

دونالد ترامپ در گزیده ای از گفت و گوی مفصلی که با فاکس نیوز داشت، درباره این سوال که آیا به دنبال صادر کردن قانونی برای استفاده اجباری از ماسک نیست، اینگونه پاسخ داد: نه، من می خواهم که مردم مقداری آزادی داشته باشند. به چنین چیزی اعتقادی ندارم.

قرار است که متن کامل این مصاحبه فردا یکشنبه منتشر شود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می ‌شود مقامات بهداشتی آمریکا از مردم خواسته ‌اند برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس از ماسک استفاده کنند. آمریکا با 3.7 میلیون مورد تائید شده ابتلا به کووید19 بحران ‌زده ‌ترین کشور جهان در روند همه ‌گیری ا‌ست و آمار مبتلایان همچنان به شدت در حال افزایش است.  

موضوع استفاده از ماسک در آمریکا مسئله ‌ای‌ است که بارها خبرساز و حتی در سطح ایالت‌ ها جنجال ‌برانگیز شده‌ است. هرچند تقریبا اکثر نهادهای بین ‌المللی و محافل علمی بر پوشاندن دهان و بینی تاکید دارند، اما در آمریکا استفاده اجباری از ماسک چالش ‌برانگیز است.

در زمینه استفاده از ماسک‌ های بهداشتی، از هر 10 آمریکایی نزدیک به 8 نفر می‌ گویند تقریبا در اکثر اوقات یا تمام وقتی که در اجتماع هستند از ماسک استفاده می ‌کنند. این در حالی است که پس از ماه ‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ هفته گذشته برای اولین بار به طور علنی از ماسک بهداشتی استفاده کرد. حتی پس از این موضوع، وی به طور علنی مدعی شد که استفاده از ماسک نباید اجباری شود.

با این همه رئیس ‌جمهور آمریکا هفته پیش در مصاحبه‌ ای با سی ‌بی ‌اس، ظاهرا با تغییر رویکرد پیشین خود، از شهروندان کشورش خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری ماسک بزنند.

اکثریت فرمانداران ایالت‌ های آمریکا حالا پوشیدن نوعی ماسک در فضای باز را اجباری کرده ‌اند و به انتخاب افراد نگذاشته ‌اند. حتی کسی مثل «کی ایوی» فرماندار جمهوری ‌خواه آلاباما نیز مخالفت ابتدایی خود را با پوشیدن ماسک کنار گذاشته است.

اوایل این هفته مرکز مقابله و پیشگیری از بیماری ‌ها در آمریکا با انتشار بیانیه‌ ای از همه مردم این کشور خواست از ماسک استفاده کنند.

برایان کمپ فرماندار ایالت جنوبی جورجیا که جمهوری‌خواه است از شهروندان این ایالت خواسته تا پایان ماه آینده از ماسک استفاده کنند. مقام‌های اوکلاهما سیتی نیز در حال بررسی اجباری کردن پوشیدن ماسک در فضاهای بسته هستند.

داده‌ های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می ‌دهد که 3.77 میلیون نفر در آمریکا به کووید19، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، مبتلا شده ‌اند. شمار درگذشتگان نیز به بیش از 142 هزار نفر می‌ رسد.

صدها نیروی پزشکی ارتش به تگزاس و کالیفرنیا اعزام شده‌ اند تا به درمان بیماران مبتلا به کوید19 کمک کنند. کامیون‌ های کولردار برای نگهداری پیکر قربانیان از این بیماری نیز به آریزونا و تگزاس اعزام شده‌ اند.

در هفته ‌های اخیر بیمارستان‌ های فلوریدا مملو از بیماران مبتلا به کرونا شده و بر اساس گزارش‌ رسانه ها، بخش ‌های مراقبت ویژه این بیمارستان ‌ها دیگر قادر به پذیرفتن بیمار جدید نیستند.

در برخی شهر‌ها و ایالت ‌ها میزان تقاضا برای کیت‌ های تشخیصی کرونا بسیار افزایش پیدا کرده است.

در «پیتزبورگ» پنسیلوانیا به کسانی که نگران ابتلا به کرونا بودند گفته‌ اند به جای مراجعه به مراکز آزمایش کرونا خود را به مدت 14 روز در خانه قرنطینه کنند.

هاوایی نیز به دلیل کمبود کیت ‌های تشخیص کرونا، قانون دو هفته قرنطینه برای مسافران به این منطقه را برای یک ماه دیگر تمدید کرده است.

در همین حال میلیون‌ها کودک از جمله در ایالت ‌های کالیفرنیا و تگزاس خبردار شده ‌اند که در سال تحصیلی تازه به مدرسه نخواهند رفت.

آموزش و موضوع زمان بازگشت به مدارس یکی دیگر از مسائل سیاسی شده در آمریکا در بحران کروناست.

توصیه ‌نامه تازه مرکز مقابله با بیماری‌ های آمریکا درباره زمان و چگونگی بازگشایی مدارس قرار بود این هفته منتشر شود اما رسانه‌ های آمریکا گزارش کرده ‌اند که انتشار این دستور‌العمل به تاخیر افتاده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.