کنگره نتوانست رای دو سوم اعضای مجلس نمایندگان را برای بی اثر کردن وتوی رئیس جمهور آمریکا را به دست بیاورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست طرح لغو وضع فوق العاده ملی را که از سوی ترامپ وتو شده بود، تصویب کند.

اعضای مجلس نمایندگان طرحی را به رای گذاشتند تا وتوی رئیس جمهور آمریکا را بی اثر کند اما 248 رای موافق کسب کرد و 181 رای مخالف به آن موجب شد تا مجلس نمایندگان به حد نصاب 290 نماینده نرسد.

دونالد ترامپ دو هفته پیش مصوبه کنگره آمریکا برای لغو فرمان وضعیت اضطراری ملی در مرزهای جنوبی کشور را وتو کرد. اعضای مجلس نمایندگان و سنا هر دو به این طرح رای داده بودند.

ترامپ ماه گذشته میلادی در واکنش به مخالفت کنگره در تامین بودجه درخواستی او برای ساخت دیوار در مرزهای جنوبی کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

اعلام وضعیت اضطراری ملی به رئیس جمهور امکان می‌ دهد از طریق منابع دیگر، و بدون نیاز به تایید کنگره، بودجه مورد نظر خود را برای این کار تامین کند.

مجلس نمایندگان سه‌ شنبه گذشته قطعنامه‌ ای را تصویب کرده بود که می‌ توانست وضعیت اضطراری اعلام شده رئیس جمهور در مرزهای مشترک با مکزیک را لغو کند. سنا هم در قطعنامه‌ ای مشابه به لغو وضعیت اضطراری ملی اعلام شده توسط رئیس جمهور رای داده بود. این قطعنامه‌ ها الزام‌ آور بودند اما چون از رای دو سومی برخوردار نبود، با وتوی رئیس جمهور آمریکا روبرو شد.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌ های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌ های انتخاباتی در سال 2016 بود. این در حالیست که گفته شده پنتاگون بودجه‌ ای را برای ساخت دیوار مرزی بین این کشور و مکزیک اختصاص داده است. در پی فرمان ترامپ شامل اعلام وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع اجازه داده است یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای احداث بخشی از دیوار مرزی مورد نظر ترامپ به کار رود. تخصیص این مبلغ به درخواست وزارت امنیت داخلی و سازمان گمرکات و نگهبانی مرزی آمریکا صورت گرفته و از آن برای احداث 92 کیلومتر دیوار یا حصار به ارتفاع 5.5 متر، بهسازی راه‌ های محلی و نصب چراغ مرزی استفاده خواهد شد. طراحی و اجرای این طرح به واحد مهندسی ارتش آمریکا واگذار شده و از امکانات این واحد در آن استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.