کاندیدای پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا بار دیگر به سوء رفتار جنسی متهم شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورکر گزارش داد «برت کاوانا» کاندیدای پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا بار دیگر به سوء رفتار جنسی متهم شد.

«دبورا رامیرز» زنی که در دانشگاه «ییل» با کاوانا همکلاسی بوده در گفت و گو با این روزنامه اعلام کرد از سوی وی مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته است.

او این کار را در حالت مستی انجام داده است.

سه نفر دیگر درباره گفته‌ های خانم رامیرز با شبکه خبری ان‌ بی‌ سی صحبت کرده‌ اند. او که هم سن کاوانا است، 53 سال دارد و در سال 1987 همزمان با برت کاوانا از دانشگاه ییل فارغ‌ التحصیل شده است.

این در حالی است که به دلیل اتهامی مشابه، کمیته قضایی سنای آمریکا مراسم تحلیف برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا را به تعویق انداخته بود. مراسمی که بنا بود روز پنج‌ شنبه این هفته انجام شود.

«کریستین بیلی فورد» زن دیگری که در دوره دبیرستان با کاوانا همکلاس بوده پیش از این وی را به بدرفتاری جنسی متهم کرده بود. وی موافقت کرده روز پنجشنبه در برابر کمیته قضایی سنا علیه برت کاوانا شهادت دهد.

قرار است این جلسه علنی پنجشنبه (27 سپتامبر) ساعت 10 صبح به وقت واشنگتن انجام شود.

مشاوران حقوقی فورد با صدور یک بیانیه گفته اند: «علی رغم تهدید جدی علیه امنیت و جان وی، دکتر فورد معتقد است که مهم است سناتورها به طور مستقیم نقطه نظراتش را بشنوند.»

کاوانا در بیانیه‌ ای از خود دفاع کرده و گفته است: « آنها که مرا می‌ شناسند می‌ دانند که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و اعلام هم کرده‌ اند. این تهمت است،‌ صاف و پوست‌ کنده. من منتظرم تا روز پنجشنبه به حقیقت شهادت بدهم و از آبروی خودم دفاع کنم.»

کاخ سفید به فاصله چند دقیقه پس از خبر منتشر شده از سوی نیویورکر با انتشار دو بیانیه این اتهامات را رد کرد.

«کری کوپک» سخنگوی کاخ سفید گفت: «این ادعای غیرقابل‌ اعتماد درباره رویدادی در 35 سال پیش بخشی از کارزار اتهام‌ زنی دموکرات‌ هاست که به منظور پایین کشیدن یک انسان درستکار طراحی شده است.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا کاوانا را نامزد قاضی القضات شدن در دیوان عالی کرده است که بالاترین مرجع قضایی در ساختار حکومت آمریکا است.

این در حالی است که به رغم این اتهامات، رئیس‌ جمهور آمریکا نظر خود را درباره برت کاوانا تغییر نداده و کاخ سفید اعلام کرده است هیچ برنامه‌ ای ندارد که کاندیداتوری او را برای مقام قضاوت در دیوان عالی کشور پس بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.