نیروهای پلیس مخفی ویژه ترامپ با خشونت به معترضان مسالمت جو در شهر پورتلند حمله کرده و شماری از آنها را بازداشت کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رسانه های آمریکایی اعلام کردند که نیروهای امنیت فدرال شب گذشته برای متفرق کردن معترضان در شهر «پورتلند» مرکز ایالت«اوریگون»از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

روزنامه The Oregonian در این زمینه نوشت که صدها تن از معترضان شب گذشته در برابر ساختمان دادگاه فدرال در شهر پورتلند تجمع کردند و پلیس محلی با این ادعا که شعارهای مبنی بر درخواست برای آتش زدن ساختمان شنیده است از آن ها خواست که تظاهرات را متوقف و محل را ترک کنند.

اندکی بعد نیروهای امنیت فدرال که در شهر مستقر هستند با استفاده از ابزارهای ویژه اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان کردند اما برخی از معترضان مکان را به رغم شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور ترک نکردند و دستگیر شدند اما هنوز مشخص نیست که آیا در معرض بازداشت اداری قرار گرفته اند یا نه.

برخی گزارش های رسانه ای محلی نیز تأکید کردند که نیروهای فدرال با خشونت تمام و بدون هیچ گونه توضیحی معترضان را دستگیر کردند این در حالی است که برخی از معترضان در نزدیکی تأسیسات و ساختمان های عمومی نبودند. همچنین نیروهای فدرال از خودروهایی که هیچ گونه علامت و نشانه ندارند استفاده کرده و  اقدام به بازداشت معترضان کردند.

این اتفاق ساعاتی پس از سفر«چاد وولف» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا به شهر پورتلند رخ داد؛ وولف در این سفر به شدت از شرکت کنندگان در تظاهرات ضد نژادپرستی که از دو ماه پیش تا کنون ادامه پیدا کرده است انتقاد کرد و آنها را «هرج و مرج طلب های خشن» توصیف کرد.

وولف همچنین مسئولان ایالت و شهر را متهم کرد که تدابیر لازم برای پایان دادن به تظاهرات اتخاذ نکرده اند امری که وجود اختلاف های شدید و عمیق میان دولت فدرال و مسئولان محلی را فاش کرد.

در مقابل، «تد ویلر» شهردار پورتلند و دیگر مسئولان محلی تأکید کردند که آنها از دولت«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای استقرار نیروهای فدرال درخواستی ارائه نکرده اند و خواستار خروج این نیروها شدند.

تحولات شهر پورتلند باعث شد مخالفان ترامپ به شدت از وی انتقاد کردند و رئیس جمهور آمریکا را به «استقرار پلیس مخفی ویژه خودش» در شهر متهم کنند.

بنابراین گزارش،اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاه پوستان  در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر «مینیاپولیس» آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام «درک شاون» زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاه پوست که «جورج فلوید» نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاه پوست بی هوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.