در پی شکایت 17 ایالت آمریکا، دولت ترامپ از محدودیت های اعمالی علیه دانشجویان خارجی عقب نشینی کرد.

 

به گزارش جماران؛ آسوشیتدپرس گزارش داد دولت ترامپ از تصمیم خود در زمینه ممنوعیت حضور دانشجویان خارجی در کلاس‌ های دانشگاهی و لزوم شرکت آنان در کلاس ‌های آنلاین عقب نشینی کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که 17 ایالت به اضافه منطقه کلمبیا شکایتی علیه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنظیم کردند. 

در این شکایت که در دادگاه منطقه ‌ای «ماساچوست» تنظیم شد، 18 دادستان کل اقدام دولت فدرال را «در اخراج دانشجویان خارجی در میانه همه گیری ویروس کرونا بی رحمانه، پوچ و غیرقانونی» نامیدند. 

«مائورا هیلی» دادستان کل ماساچوست با انتشار بیانیه ‌ای درباره تنظیم این شکایت گفته بود: «دولت ترامپ حتی تلاش نکرده است اساس این حکم بی معنی را توضیح دهد؛ حکمی که دانشگاه‌ ها را مجبور می‌ کند بین حفظ دانشجویان بین المللی خود و محافظت از بهداشت و ایمنی محیط ‌های دانشگاهی یک مورد را انتخاب کنند.»

شکایت تنظیم شده توسط دادستان ‌های کل ایالت ‌های «کلرادو، کانکتیکات، دلاویر، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینه سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا، ویسکانسین و منطقه کلمبیا» امضا شده بود. همچنین گروهی متشکل از تقریبا 40 دانشگاه و کالج از جمله دانشگاه‌ های «ییل، نورث وسترن و دانشگاه شیکاگو» حمایت خود را از این شکایت اعلام کرده بودند.

این شکایت که در آن از وزارت امنیت داخلی و اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به عنوان «خوانده» نام برده شده بود، جدیدترین چالش حقوقی در برابر تلاش دولت ترامپ علیه دانشجویان خارجی محسوب می شد.

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا با انتشار بیانیه‌ ای در هفته اخیر اعلام کرده بود بر اساس این حکم، دانشجویانی که ویزای F-۱ و M-۱ دارند «باید کشور را ترک کنند یا اقدامات دیگری اتخاذ کنند، مانند انتقال به دانشکده ‌ای که کلاس ‌های حضوری برگزار می ‌کند.»

پیشتر هم حدود 180 دانشگاه و دانشکده در آمریکا اعلام کرده بودند که در برابر سیاست ‌های دولت ترامپ برای صدور روادید دانشجویی اقامه دعوی می ‌کنند.

دولت ترامپ از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک بهانه و پوشش برای پیشبرد سیاست مخالفت با حضور مهاجران در آمریکا استفاده می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.