سخنگوی وزارت بهداشت امروز تایید کرد که 28 استان کشور همچون روزهای اخیر در وضعیت قرمز یا هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۰ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر رسید و ۲۹ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۸۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۷۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۴ هزار و ۶۶۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۲ هزار و ۱۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۹ استان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همه گیری کرونا در بسیاری از کشورها برخی امور جاری زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس بررسی وزارت بهداشت میزان پوشش واکسیناسیون کودکان ایران که همیشه بالای ۹۵ درصد بوده در ماههای گذشته و تحت تاثیر اپیدمی کرونا به زیر ۹۵ درصد رسیده است.

وی افزود: تداوم این روند کودکان را با خطر جدی ابتلا به بیماری های عفونی مانند فلج اطفال، سرخک، دیفتری یا سیاه سرفه مواجه می کند. واکسیناسیون مهمترین سپر دفاعی در برابر بیماری های عفونی است و موجب افزایش ایمنی کودکان در ایام کرونا نیز می شود.

لاری افزود: انجام واکسیناسیون ضروری است، البته نگرانی خانواده ها در مورد ابتلا به کرونا نیز جدی است اما مراکز بهداشتی و درمانی شهری و خانه های بهداشت روستایی تمهیدات لازم را برای پیشگیری از ابتلای کودکان و خانواده های آنها به کرونا انجام شده است.

وی گفت: توصیه می کنیم همه خانواده ها در اسرع وقت برای انجام واکسیناسیون کودکان مراجعه کنند و انجام این اقدام ضروری را به تاخیر نیندازند. امیدواریم همه مردم با با رعایت پروتکل های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنند.

 

آخرین وضعیت استان ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان در هفته گذشته به نسبت بیماران ترخیصی، گفته است که با توجه به آمارها پیش بینی می کنیم در دو هفته آینده شمار بیماران کرونایی بستری در هرمزگان افزایش یابد.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: هم اکنون استان هرمزگان به صورت میانگین در وضعیت نارنجی (هشدار خطر محسوس شیوع) قرار دارد، اما برخی از شهرستان های استان در وضعیت قرمز به سر می برند.

شهرستان های، میناب، رودان، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و ابوموسی در وضعیت سفید قرار دارند و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

 

رئیس مرکز بهداشت پیرانشهر یکی از دلایل شیوع مجدد ویروس کرونا در این شهرستان را بی توجهی به زدن ماسک عنوان کرد و گفت که به دلیل کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در طی هفته‌های گذشته در این شهرستان، بخشی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک بی‌توجه شده‌اند.

مجید کاسیان‌زاده اظهار داشت: در هفته‌های اخیر میزان ابتلای به کرونا در این شهرستان کاهش داشت و حتی در طی چند هفته اخیر هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا وجود نداشت اما متاسفانه این وضعیت موجب شد تا بیشتر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بویژه زدن ماسک کم توجه شوند.

وی افزود: این موضوع بسیار خطرناک و نگران کننده است و پس از اینکه یک هفته بدون بیمار بستری کرونایی را در پیرانشهر سپری کرده بودیم، دوباره شاهد بستری شدن چند بیمار مبتلا کرونا در بیمارستان در طی روزهای اخیر هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز  با وخیم دانستن وضعیت عمومی ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های البرز گفت که اکنون ۳۹۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که وضعیت جسمی و عمومی ۱۱۱ نفر از آنان وخیم است.

دکتر محمد فتحی افزود:  ۵۱۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته با علائم اولیه کرونا به بیمارستان های البرز مراجعه کردند که ۴۵ بیمار آنان به علت وخامت حال عمومی بستری شدند.

وی اظهار داشت :  مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  ۱۵ هزارو ۷۰۴ نفر  بوده که از این تعداد  ۱۵ هزار و ۱۸۵ نفر مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است. 

 

استاندار لرستان هم افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان نگران کننده دانست و گفت : میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته که این روند نگران کننده است.

سیدموسی خادمیبا اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: بررسی آخرین وضعیت استان ها در جلسه ویدئوکنفرانس این ستاد نشان می دهد طی یک هفته اخیر، لرستان با رشد ۳۰ درصدی تعداد مبتلایان مواجه بوده است .

وی با اشاره به اینکه لرستان در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد تصریح کرد: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان موضوع نگران کننده ای می باشد چراکه طبق تجربه ممکن است با افزایش مرگ و میر همراه باشد.

 

استاندار همدان هم با بیان اینکه کادر آموزشی برای پیشگیری از کرونا توجیه شدند ابراز داشت: شیوه آموزش در مدارس استان برای گروه‌های مختلف طراحی و تدوین شده‌است و کادر اداری و آموزشی نسبت به ارتقای سلامت در فضای آموزشی و پیشگیری از شیوع کرونا توجیه شدند.

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: با توجه به آغاز سالتحصیلی و بهار علم و دانش باید از این فضا بگفته رییس جمهوری برای شکست ویروس کرونا بهره گرفت تا در کنار کسب علم و دانش شاهد کاهش جانباختگان ناشی از اتلا به این بیماری باشیم.

وی اضافه کرد: بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس برنامه ها و پروتکل‌های تدوین شده در وزارت علوم، بهداشت و آموزش پرورش، باید با استفاده از زمان و بهره‌مندی از فضای آموزشی از پیشرفت علمی عقب نمانیم.

 

 

بار بیماری کووید ۱۹ و آمار مبتلایان در لاهیجان افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۳۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: بار بیماری در شهرستان لاهیجان در ورودی استان افزایش یافته است.

دکتر ارسلان سالاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: مسافران زیادی در تعطیلات به استان گیلان وارد شدند و در برخی موارد نیز شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شامل چادر زدن در پارک ها و سایر موارد بودیم.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری و اینکه بعد از کنکور افزایش بیماری نداشتیم، اظهار داشت: طی ۲ ماه گذشته به طور متوسط تعداد بیماران بستری استان بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ نفر بوده اند.

 

۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به پانزدهم شهریورماه ۳۲ تَن تحت نظر اورژانس بخش های مراکز مختلف درمانی قم بستری شدند.

وی با اشاره به ترخیص ۲۳ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند افزود: در حال حاضر ۳۶۵ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال ۷۳ تَن آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را در این استان از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.