طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 13 استان و 117 شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۳ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آخرین رنگ بندی استان‌ها از نظر کرونا

وی درباره آخرین وضعیت استان‌ها از نظر شیوع کرونا بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان‌های با وضعیت قرمز شامل تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین هستند.

لاری افزود: استان‌های با وضعیت هشدار بیماری نیز شامل خوزستان، آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری و گلستان هستند.

۱۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۷ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز بیماری، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و همان گونه که در روزهای گذشته به اطلاع رسید، میزان موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور دارای یک روند نسبتا کاهشی است. مهم‌ترین عامل در کاهش تدریجی موارد ابتلا و بستری، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم است. تداوم این روند کاهشی در کشور، به رفتار اجتماعی مناسب ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد. قطعا هرگونه سهل انگاری شرایط باعث توقف این روند کاهشی و احتمال خیز مجدد بیماری را تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک امری لازم و ضروری است و رعایت این اصول کمک زیادی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند.

عزاداری‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مصوب برگزار شود

لاری گفت: با عنایت به برپایی آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، از کلیه عاشقان و شاگردان مکتب امام حسین (ع) در کشور می‌خواهیم تا کمک کنند که آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب انجام شود. از همه مردم می‌خواهیم به منظور پیشگیری از خطر انتقال بیماری از هرگونه سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی پرهیز کنند. امیدواریم با کمک و همراهی مردم شاهد برپایی محرمی سرشار از معنویت و آمیخته با شعور حسینی در همه کشور عزیزمان باشیم.

 

تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایلام ۲.۵ برابر شد

از ایلام نیز خبر رسیده است که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان ۲.۵ برابر این تعداد در خردادماه بوده است.

دکتر جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این رابطه اظهار داشته است: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مردادماه در مقایسه با تیرماه تنها ۲۰ مورد کمتر بوده و از ۱۱  شهرستان استان، هشت شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند اما موارد بستری به یک ثبات و به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی یادآور شده است: استفاده از ماسک توسط مردم کاهش یافته است و در برخی شهرستان‌ها مانند ملکشاهی به ۳۰ درصد رسیده است، برگزاری مراسم عزا همچنان ادامه دارد اما با توجه به آغاز ایام محرم نگرانی ما در خصوص مراسم عروسی کمتر شده است.

در اصفهان نیز روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا از هفته پایانی مرداد امسال شدت گرفته و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها از حدود ۸۰۰ به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است که به گفته مسوولان امر روند ابتلای استان در حال وخیم شدن است.

استان اصفهان از حدود یک ماه گذشته در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفت و کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دوم شهریور جاری اعلام کرد که این خطه همچنان روند صعودی آمار کرونا را طی می‌کند.

کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت با اعلام اینکه در روند کشوری بیماری، هر چند موارد ابتلا و مرگ نسبت بالاست اما ثبات و تغییرات مختصر دیده می‌شود، عنوان کرد که روند صعودی یا شروع پیک کرونا در هفت استان از جمله اصفهان دیده می‌شود.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان منتهی به ۳۰ مرداد امسال، هیچ یک از مناطق در وضعیت سفید یا سبز نیست و ۶ شهرستان اصفهان، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان و نجف آباد در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

حبیب ‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان نیز با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده، چهار شهرستان دامغان، شاهرود، مهدی‌شهر و میامی در وضعیت قرمز کرونایی و ۲ شهرستان‌ گرمسار و سمنان در شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفته است: سرخه و آرادان شهرستان‌های این استان با وضعیت رنگ‌بندی سفید کرونایی هستند.

وی تاکید کرده است: اقشار مختلف جامعه به منظور سلامت عموم و بهبود شرایط نیروهای درمانی، رعایت موازین  بهداشتی را در نظر بگیرند تا وضعیت بهبود یابد.

 

۴۳ بیمار کرونایی در قم بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند.

محمدرضا قدیر عصر سه‌شنبه در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به چهارم شهریورماه ۷۲ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز مختلف درمانی قم موردپذیرش قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه ۶۱ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند، افزود: در حال حاضر ۳۶۸ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند که حال ۶۹ تَن آن‌ها وخیم است.

قدیر همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه تَن مشکوک به کرونا جان خود را در قم از دست دادند.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

استاندار تهران: در تعطیلات پیش رو سفر نروید

استاندار تهران گفت: به شهروندان تهرانی توصیه می کنم برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان در تعطیلات پیش رو از سفر به دیگر شهرها خودداری کنند.

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه افزود: از همشهریان خود می خواهم تا با خودداری از سفر به دیگر مناطق کشور به خصوص شهرهای آلوده، از سلامتی خود و دیگر هموطنان حفاظت کنند و جانشان را به خطر نیاندازند.

وی یادآورشد: طی ۶ ماه گذشته، روزهای سخت، خسته کننده و دشواری برای کادر درمانی کشور و استان تهران سپری شده است و همه باید کمک کرد تا از وضعیت کنونی شیوع کرونا نجات یافت.

محسنی بندپی با اشاره به استمرار وضعیت قرمز کرونایی در استان تهران اظهارداشت: اکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در تخت‌های بیمارستانی این استان بستری هستند و روزانه به طور میانگین نزدیک ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهد.

استاندار تهران مهمترین عامل برای کنترل وضعیت کنونی را همکاری شهروندان در رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از سفر اعلام کرد و گفت: در صورتی که بار دیگر شهروندان سفر کنند، هفته بعد از این تعطیلات باید منتظر شیوع مجدد این ویروس در میان مردم و ابتلای تعداد بیشتری باشیم.

برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین کرونایی

استاندار تهران در خصوص تخطی برخی از مدیران برای اجرای قانون مصوب ستاد ملی کرونا در خصوص دورکاری کارمندان گفت: مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، یک مصوبه قانونی است و تخطی از آن در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد : مدیریت دستگاه های اجرایی استان در اختیار استانداری است با دستگاه‌های متخلف در اجرای قانوانین ستاد ملی کرونا، از جمله اجرای دورکاری کارکنان در صورت اطلاع برخورد می کند.

 

چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده، چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حبیب ‌الله خجسته پور روز سه شنبه ابراز داشت:  شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مهدی‌شهر و میامی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

شاهرود و دامغان در ۳۰ مرداد ۹۹ در وضعیت قرمز و مهدی‌شهر و میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان بیان کرد: ۲ شهرستان‌ گرمسار و سمنان در شیوع کرونا همچون ۳۰ مرداد امسال در وضعیت نارنجی قرار دارند.

خجسته‌پور به امکان تغییر رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در مناطق مختلف استان سمنان اشاره و تصریح  کرد: سرخه و آرادان شهرستان‌های این استان با وضعیت رنگ‌بندی سفید کرونایی هستند.

شهرستان سرخه نسبت به هفته گذشته تغییر وضعیتی در رنگ‌بندی کرونایی نداشت، اما آرادان در وضعیت زرد کرونایی بود.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه به منظور سلامت عموم و بهبود شرایط نیروهای درمانی، رعایت موازین  بهداشتی را در نظر بگیرند تا وضعیت بهبود یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.