سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 26 استان کشور از نظر شیوع کرونا همچنان در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند و تعداد قربانیان این ویروس هم از 20 هزار تن گذشت.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در مازندران گفت: استان مازندران در اسفند پارسال شاهد خیز شدید و قابل توجه اپیدمی کرونا بود و اغلب شهرهای این استان با این خیز شدید مواجه شدند، از اوایل فروردین با تلاش و همکاری کادر بهداشتی و درمانی و ستاد استانی کرونا شیب موارد ابتلا در این استان نزولی شد و خرداد ماه به وضعیت پایداری نسبی رسید.

وی افزود: با این وجود متاسفانه با وجود توصیه های وزارت بهداشت از تیرماه شاهد خیز مجدد این بیماری در استان مازندران هستیم و اکنون به جز یک شهر همه شهرهای استان مازندران در وضعیت قرمز است و به خصوص شهرهای رامسر، آمل، ساری و قائم شهر وضعیت نگران کننده تری دارند.

لاری گفت: گر چه در دو هفته اخیر شاهد کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری کرونا در استان مازندران هستیم اما وضعیت این استان همچنان حساس و شکننده است بنابراین از همه مردم می خواهیم از سفر به استان مازندران پرهیز کنند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در ادارات و بانک های استان مازندران ۸۲ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۷۰ درصد و در اماکن عمومی حدود ۸۴ درصد است. از زمان شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۵ هزار بازدید بهداشتی از اماکن عمومی استان مازندران انجام شده و هزار و ۶۷ وا حد متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۹۸۸ واحد پلمپ شده اند.

وی افزود: از همه مردم می خواهیم برای غلبه بر زنجیره انتقال ویروس کرونا اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری ۱.۵ تا دومتری را رعایت کنند.

 

آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل؛ ۴۵ بیمار بستری جدید و فوت ۶ نفر

در استان اردبیل که با وجود کاهش نسبی تعداد مبتلایان جدید، میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا در آن ثابت مانده است،  طی شبانه‌روز گذشته ۴۵ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند و ۶ نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

به گفته دکتر شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل،  از میان افراد بستری ، ۲۸ نفر در اردبیل، پنج نفر در پارس‌آباد، چهار نفر در مشگین‌شهر، پنج نفر در گرمی و سه نفر در خلخال بستری و در حال مداوا هستند.

وضعیت کرونا در اردبیل هم اکنون قرمز است. 

 

آزمایش کرونای ۶۰ نفر از هر صد نفر اصفهانی مثبت است

همچنین در اصفهان اعلام شد که اکنون در این استان از هر ۱۰۰ نفر، آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت می‌شود یعنی تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد.

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میانگین روزانه از هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک حدود ۵۰۰ نفر کرونا مثبت هستند، یعنی روزانه حدود پانصد بیمار جدید در داخل استان شناسایی و  حدود ۱۵۰ نفر بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیر صعودی تعداد بیماران و بیماران بستری به وضوح در استان دیده می‌شود، افزود: برآورد ما این است که این روند با سرعت ادامه دارد تا ببینیم دورهمی‌های شهریورماه چه وضعیتی برای ما به وجود خواهد آورد.

وی افزود: دست کم ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های شهر اصفهان بستری هستند و به تدریج افزایش بستری را در شهر اصفهان و در شهرهای بزرگ استان مانند خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و فلاورجان داریم همچنین در شهرستان‌های کوچکتر شرایط قابل قبول است اما به نسبت جمعیت عدد زیادی است.

 

افزون بر دو هزار راننده از کرونا خسارت دیده اند 

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت مالی به  ۲ هزار و ۱۴ راننده ماشین سواری، اتوبوس و مینی بوس برون شهری این استان بر اثر شیوع ویروس کرونا، گفت: این افراد در سالجاری وام ۶۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

 

اختصاص چهار بوستان بانوان تهران به هیات‌های مذهبی زنان

در تهران تصمیم  گرفته شده است که با توجه به شرایط ویژه کرونا و دستور شهردار، فضای چهار بوستان بانوان امسال برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در اختیار هیات‌های مذهبی زنان قرار می‌گیرد.

 

احتمال بدتر شدن اوضاع کرونا در کرمانشاه وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شرایطی که پیش رو داریم از جمله برگزاری آزمون‌ها و آیین‌های عزاداری ایام محرم احتمال می‌رود اوضاع بیماری کرونا در استان بدتر شود.

دکتر محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: متاسفانه هم اکنون در اطفال هم شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم، انتظار می رود در اواخر شهریور و مهر ماه تعداد بیماران بیشتر شود که باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

وی افزود: مراکز ۱۶ ساعته باید همچنان فعال باشند، هم اکنون مشکل بیمارستان‌ها کمبود اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز است که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد که در این رابطه به زودی یک دستگاه اکسیژن ساز هزار لیتری برای بیمارستان امام رضا (ع) تهیه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: امسال علاوه بر اقداماتی که برای مهار ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده چندین طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی، درمانی توسط دانشگاه در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید که بهره برداری و افتتاح از این پروژه ها در سال جاری به صورت وبیناری و با حضور وزیر بهداشت انجام می شود.

مرادی افزود: نظارت لازم بر اجرای پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری توسط همکاران حوزه معاونت بهداشتی انجام شده است.

وی اظهارداشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم ضروری است و ثبت و ضبط اجرای پروتکل ها در هیات ها و همچنین نحوه اجرای دستوالعمل ها در آزمون ها و تهیه مستندات کامل توسط همکاران روابط عمومی صورت گیرد و در این زمینه به نکات مثبت و منفی پروتکل ها توجه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از خانواده های افرادی که در کنکور امسال شرکت می کنند، می خواهیم از همراهی و تجمع در اطراف مراکز امتحانی خودداری کنند.

مرادی افزود: باتوجه به افزایش سرعت انتقال ویروس در اجتماعات بهتر است افرادی که بیماری زمینه ای دارند در این مراسم عزاداری شرکت نکنند.

وی اظهارداشت: مطابق دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا نذورات باید صرفاً به صورت خشک، خام و با بسته بندی مناسب باشد و توزیع آن بدون ایجاد تجمع صورت گیرد.

رییس دانشکده علوم پزشگی کرمانشاه یاداور شد: انجام مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده مجاز نیست و زمان مراسم نباید از دو ساعت بیشتر شود و عزاداران حتما باید از ماسک استفاده نمایند.

مرادی گفت: تیم های بازرسی مشترک معاونت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی استان بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در هیات های عزاداری نظارت کامل داشته و در صورت تخلف با توجه به مصوبات ستاد کرونا و مطابق با دستورالعملهای موجود برخورد لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و رعایت جدی پروتکل ها مراسم عزاداری ماه محرم به نحو مناسب برگزار شود و شاهد افزایش بیماری کرونا در استان نباشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.