طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت، 26 استان کشور همچنان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز یا هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: در استان هرمزگان اسفند پارسال شاهد خیز خفیف و در فروردین شاهد خیز متوسط اپیدمی کرونا را شاهد بودیم  و از نیمه دوم اسفند خیز شدید این بیماری از نظر تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا مشاهده شد و در پایان خرداد تعداد موارد ابتلا و بستری بیماری کووید ۱۹ در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع  اپیدمی کرونا رسید.

لاری افزود: با همکاری مردم استان هرمزگان و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و نیز تلاش کادر بهداشتی و درمانی از اول تیر نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان هرمزگان نزولی شد اما با وجود آن وضعیت اپیدمی کرونا در این استان همچنان حساس و شکننده است به طوری که هفته گذشته دو شهرستان دیگر این استان به شهرهای قرمز اضافه شدند.

ابوموسی زرد شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون پنج شهر استان هرمزگان شامل کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونا هستند و شهرستان بندرلنگه در وضعیت هشدار است البته جزیره ابوموسی این استان که تنها منطقه سبز و بدون کرونا در ایران بود هفته گذشته زرد شد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان هرمزگان ۸۷.۲۵ درصد است که البته بیشترین میزان رعایت  این پروتکل ها در بیمارستانها و داروخانه های این استان و کمترین آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانهای استان هرمزگان است.

لاری ادامه داد: از مردم استان هرمزگان درخواست داریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، استفاده حداکثری از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی کمک کنند تا روند کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان تداوم داشته باشد و شهرستانهای این استان هر چه زودتر از وضعیت قرمز و هشدار خارج شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از همه مردم کشور به خصوص مردم استان هرمزگان می خواهیم از سفرهای غیر ضروری به شهرهای دیگر خودداری کنند.

وی افزود: به کادر بهداشت و درمان کشور که در این شرایط سخت واقعا با جانفشانی و فداکاری، سختی ها را به جان خریده و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خدا قوت می گوییم و قطعا بدانند که تلاش و ایثارگری آنان در تاریخ ایران ماندگار می شود.

لاری گفت: همچنان از همه مردم کشور می خواهیم که با رعایت اصول سه گانه پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری از یکدیگر و شستن مداوم دست ها کمک کنند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا را در کشور بشکنیم.

 

 

شمار بستری شدگان کرونا در البرز از مرز ۱۴ هزار نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شمار افراد مشکوک و قطعی کرونا بستری شده در بیمارستان های استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۱۴هزار و ۳۰ نفر رسیده است.

دکتر حسین کریم روز شنبه گفت : ۴۲۲ بیمار مشکوک و کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان های البرز مراجعه کردند که ۵۶ نفر آنان بستری شدند.

وی یادآور شد که  مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۴ هزارو ۳۰ نفر  بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۶ نفر مورد قطعی مثبت بوده است.

کریم با بیان اینکه در زمان حاضر  تعداد ۴۸۲ نفر شامل  قطعی و مشکوک  کرونا در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد  تاکنون ۲۱۱ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ تشخیص داده شده است.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی البرز عنوان کرد: اکنون  ۱۱۸ نفر بیمار بدحال کرونا در بخش ویژه بیمارستان های البرز بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته  هفت بیمار کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری  در البرز به  ۸۴۵ نفر رسید .

دکتر کریم تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده که ۵۳ نفر  آنان در ۲۴ ساعت گذشته به منازل خود بازگشتند.

 

مرگ ناشی از کرونا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز که جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در استان خوزستان زیر پوشش دارد در ۲۴ ساعت گذشته حتی یک مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا ثبت نکرده است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه در سراسر استان خوزستان در روزهای اخیر تعداد فوتی‌ ناشی از کرونا یک رقمی شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش سفر از استان خوزستان به استان‌های شمالی و استان‌های مرکزی که برخی از آن‌ها قرمز هستند گفت:در این شرایط از مردم خوزستان تقاضا داریم از سفر به ویژه به شهرهای قرمز جدا خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ضرورت دارد با آگاهی بخشی و کار فرهنگی از میزان سفرهای غیرضروری کاسته شود.

وی توضیح داد: همه باید تلاش کنیم شرایط فعلی استان خوزستان حفظ شود چراکه وضعیت همچنان شکننده است از سوی دیگر تلاش شده با اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد شود و از این رو طی هفته گذشته بانک رفاه شوشتر به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

ابول‌نژادیان افزود:  در حال حاضر ۲ شهر آغاجاری و بهبهان در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

استان خوزستان  پس از دو ماه وضعیت قرمز کرونایی بیش از یک هفته است که از وضعیت هشدار خارج شد.

 

زنان خانه‌دار، بیشترین مبتلایان کرونا در قزوین هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیشترین گروه مبتلایان به ویروس کرونا را در استان زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند و باید برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای استان، افزود: پس از زنان خانه‌دار، کارگران و کارمندان بانک‌ها و مشاغل آزاد بیشترین گروه‌های مبتلا به ویروس کرونا در استان هستند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند.

نامدار با بیان اینکه هم اکنون مجموع آمار بیماران حاد تنفسی در استان قزوین به ۲۸۰ نفر رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد:  همچنین از این تعداد ۲۷ نفر به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۹ نفر در نوبت استفاده از دستگاه قرار دارند.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند، مربوط به شهرستان‌های قزوین، البرز و تاکستان است و میزان فوتی‌ها از دوم مردادماه تاکنون به طور میانگین روزانه یک تا هشت مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و به دلیل آنکه تقریبا نیمی از افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند، بهتر است فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: با توجه به نبود دارو و واکسن خاصی برای بیماری کرونا و دستورهای ستاد ملی مدیریت این بیماری، اجرای برنامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنان ضروری است.

نامدار خاطرنشان کرد:  در حال حاضر قزوین، تاکستان و البرز در وضعیت قرمز، بوئین‌زهرا و آبیک در وضعیت نارنجی و هشدار و آوج در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، یادآور شد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که عزاداری‌ها با تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد و مباحثی که بارها در کمیته‌ها و جلسات مختلف مطرح شده است، برگزار شود و باید شهروندان و مسوولان هیات‌های مذهبی به این موضوع توجه داشته باشند.

 

 بیماری کووید ۱۹ در سمنان روند نزولی دارد

استاندار سمنان گفت: استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار است، اما این بیماری در شهرستان‌های مختلف استان روند نزولی دارد.

علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور، در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: شهروندان استان مانند گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بیان کرد: تاکیدات رییس جمهور با توجه به طولانی شدن مدت بیماری و تغییر رفتار ویروس کرونا، آحاد جامعه نسبت به تغییر در سبک زندگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و نیز رفتارهای اقتصادی و اجتماعی اهتمام ورزند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تصمیم‌ها در جلسه امروز، ادامه داد: مجازات برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در چهار حوزه تعیین تکلیف شد و یکی از این بخش‌ها ادارات در تمام قوای سه گانه بودند.

وی تصریح کرد: مجازات‌هایی مانند تذکر، کسر از حقوق تا انفصال موقت  از خدمت، در جلسه امروز مصوب شد و اجرا می‌شود.

به گفته آشناگر، اصناف، حوزه‌های عمومی و آیین‌های خاص در طول سال و به ویژه ماه محرم تصمیم گیری و بر اساس آن مجازات‌های پلمب واحدهای صنفی، جلوگیری از ارائه خدمت و برخوردهای سلبی برای متخلفان به تصویب رسید.‌

استاندار سمنان یادآور شد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و بر اساس ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم، به صورت حضوری ممنوع است و آیین های دیگر مانند «یا عباس یا عباس» ، نخل گردانی  و دسته روی، و نیز برگزاری آیین های عزاداری در فضای مسقف و سرپوشیده در استان ممنوع بوده و تمامی دستگاه های مسئول موظف به نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی هستند.

استاندار سمنان تاکید کرد که مراسم عزای حسینی باید با رعایت تمهیدات برای حفظ جان عزاداران برگزار شود، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس تاکیدات گذشته مدنظر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.