طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت، 26 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند و 139 شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام فوت ۱۷۴ هموطن دیگر بر اثر کرونا گفت: هم اکنون ۱۳۹ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا و ۹۹ شهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۴۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۲ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: طبق آخرین گزارش ها از آمار و اطلاعات بیماری کووید ۱۹ در ایران شاهد کاهش تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز هستیم به طوری که در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و همدان تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز کاهش یافته اند.

وی افزود: البته همزمان در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین، البرز و یزد تعداد شهرهای با وضعیت قرمز افزایش یافته است اما در مجموع در کشور تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کاهش یافته است به طوری که اکنون ۱۳۹ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۹۹ شهر در وضعیت هشدار قرار دارند و البته میزان موارد بستری کرونا در کشور حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مهمترین عامل کاهش موارد بستری و فوت کرونا در کشور رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست هاست، اعلام کاهش موارد بیماری و شهرهای قرمز به معنای این نیست که به سمت ساده انگاری و غفلت از رعایت پروتکل ها برویم. ویروس کرونا جهش پیدا کرده و میزان سرایت آن چندین برابر شده است بنابراین باید میزان رعایت اصول بهداشتی توسط مردم نیز چندین برابر شود.

کمترین میزان رعایت پروتکل ها در نانوایی هاست

لاری ادامه داد: از ۶ تا ۱۴ مرداد بیش از ۲۲۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی در کشور بازرسی شده است. بر اساس نتایج این بازرسی ها بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک ها و ادارات دولتی و کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها بوده است.

وی گفت: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی  حدود ۷۴.۲ درصد است، در وسایل نقلیه ۷۳.۸، در بانکها و ادارات ۸۸.۲درصد و در صنوف و صنایع ۷۵.۵درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در اردیبهشت امسال شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور بودیم اما متاسفانه عادی انگاری شرایط و کم توجهی به توصیه ها و پروتکل های وزارت بهداشت باعث خیز مجدد این بیماری در کشور شد.

وی گفت: فراموش نکنیم که نوع برخورد ما با این ویروس اثر خود را یک تا دو هفته بعد در تعداد مبتلایان و بستری ها و چهار تا ۶ هفته بعد در تعداد فوتی ها نشان می دهد بنابراین همه با هم باید با تقویت عزم و اراده ملی و رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل زدن ماسک در اماکن عمومی، شست و شوی مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دومتری کاری کنیم که انتقال این بیماری به حداقل ممکن برسد.

 

 

۵۱۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در البرز بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که اکنون ۵۱۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند.

دکتر حسین کریم روز پنجشنبه گفت:  از این تعداد ، ۷۰ بیمار با علائم کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تحت مراقبت پزشکی در بیمارستان ها قرار گرفتند.

وی بیان داشت: مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز۱۳ هزارو ۹۰۳ نفر  بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر مورد قطعی مثبت  تشخیص داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۴۵ نفر سرپایی کرونا  به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کردند که ۷۰ نفر آنان به علت شدت بیماری  در بیمارستان ها بستری شده اند.

 کریم با اشاره به اینکه تعداد  ۱۱۳ بیمار بستری شده جوان و پایین تر از سن ۵۰ سال هستند، تصریح کرد : تعداد بیماران بستری شده ی بد حال در ۲۴ ساعته گذشته به ۱۱۶نفر رسید. 

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته  هشت بیمار کووید ۱۹  در البرز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۸۲۸ نفر رسید .

این مسوول تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۲ هزار و ۵۳۶ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند که ۶۳ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته پس از بهبودی به منازل خود بازگشتند.

 

خراسان رضوی تا خروج از وضعیت قرمز کرونا فاصله دارد

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا خروج شهر مشهد و استان خراسان رضوی از وضعیت قرمز بیماری کرونا فاصله وجود دارد.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز پنج شنبه افزود: بیماران زیادی بر اثر کرونا در بیمارستانهای مشهد بستری هستند هر چند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک خوشبختانه طی هفته اخیر شاهد کاهش تعداد مبتلایان بستری ناشی از کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد بستری می‌شوند که نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نمونه ابتلا به کووید ۱۹ از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می‌شود.

رحیمی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تداوم کاهش مبتلایان، امور درمان بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد متمرکز می‌شوند و به زودی بیمارستان قائم(عج)  مشهد از پوشش این گونه بیماران خارج شده و به عنوان بیمارستان پاک از کرونا معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به تماس روزانه هزار نفر با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: کارشناسان این سامانه اعم از پزشک و پرستار به تمامی پرسش‌های مردم در خصوص پیشگیری و درمان کرونا، آزمایش کرونا و قرنطینه پاسخ می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست با مشاهده علائم مشکوک به کرونا مانند تب و سرفه به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته مراجعه نکنند بلکه قبل از هر اقدام ابتدا با کارشناسان سامانه ۱۹۱ مشاوره کنند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

 

رییس علوم پزشکی: چهار تَن براثر ابتلا به کرونا در قم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته چهار تَن براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را در قم از دست دادند.

محمدرضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به ۲۳ مردادماه ۷۰ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

وی با اشاره به بستری شدن ۴۲ مورد جدید در استان گفت: طی یک روز گذشته ۴۹ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۴۲ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند که حال ۷۰ تَن آن‌ها وخیم است.

 

۱۲ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۲ شهرستان در این استان بر اساس آخرین رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و هیچیک از مناطق در وضعیت سفید یا سبز نیست.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد؛ در رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا، قرمز نشانه خیلی پر خطر، نارنجی پر خطر، زرد متوسط، سفید کم خطر و سبز بی‌خطر است.

آرش نجیمی روز پنجشنبه افزود: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، لنجان، نایین و نجف‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بویین میاندشت، تیران و کرون و چادگان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از حدود ۲ هفته گذشته در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند به ۹۰۰ نفر رسید که از بین آنها ۱۸۰ بیمار بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دارای علامت و بستری شده در استان اصفهان همچنان بالای ۱۰۰ نفر در هر روز است، تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا در چند هفته اخیر لازم است که مردم بیش از پیش به دستورهای بهداشتی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها توجه داشته باشند و از هرگونه تجمع یا مسافرت غیر ضروری پرهیز کنند.

با توجه به شرایط استان اصفهان، سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز اعلام کرد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اُطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.

حجت‌الله غلامی با بیان اینکه روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی برای ورود به منطقه ناژوان اصفهان، دهکده گردشگری زاینده‌رود در چادگان و باغ‌بهادران اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن بصورت محدود و فقط در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲ متری، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان این بیماری به بیش از ۱۸ هزار نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.