طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت شیوع کرونا در استان های کشور، 13 استان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برند و 15 استان نیز در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( یازدهم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۸۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار( زرد) کرونا هستند،  افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با تشریح وضعیت کرونا در استان سمنان گفت: در این استان در اسفند ۹۸ شاهد خیز شدید موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم اما از فروردین امسال موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان روند کاهشی پیدا کرد و این روند تا اواخر خرداد ادامه داشت اما از نیمه تیر ماه مجدد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در استان سمنان مشاهده شد و گر چه در مرداد تا حدی از موارد ابتلا و بستری کاسته شد اما اکنون اغلب شهرستانهای این استان در وضعیت حساس و شکننده کرونا هستند.

وی افزود: هم اکنون شهرهای دامغان، شاهرود، مهدی شهر و میامی استان سمنان در وضعیت قرمز و شهرهای سمنان و گرمسار در وضعیت هشدار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، سازمانها و اماکن عمومی استان سمنان ۸۵.۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل حمل و نقل عمومی ۹۵ درصد است، در اماکن عمومی نیز به طور کلی ۹۰ درصد مردم این استان و ۹۰ درصد کارمندان ادارات و بانکها نیز از ماسک استفاده می کنند.

وی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده حداکثری مردم استان سمنان از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد خروج شهرستانهای استان سمنان از وضعیت قرمز و هشدار کرونا باشیم.

لاری گفت: تاکنون ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۵۵هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند. همه گیری کرونا در دنیا همچنان رو به شتاب است و مهمترین راه پیشگیری و کنترل آن رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری  و شست و شوی مداوم دستهاست. امیدواریم را رعایت حداکثری مردم به این اصول شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

 

سه شهر استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

دکتر محمد رضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در مابقی شهرها شرایط نارنجی و یا زرد حاکم است.

وی افزود: وضعیت کرونایی شهرهای مختلف کشور با توجه به شاخص‌هایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود که بر این اساس زنجان، ابهر و خرمدره در شرایط قرمز کرونایی و شهرهای سلطانیه نارنجی، ایجرود زرد و طارم سفید اعلام شده است. میزان سرایت بیماری کرونا ۹ برابر سرماخوردگی بوده و این در حالی است که بارها از سوی متولیان بهداشتی و درمانی هرگونه تجمعات به ویژه مسافرت‌ها، جابجایی و انتقال ویروس را به مراتب افزایش می دهد، موضوعی که طی تعطیلات محرم چندان از سوی زنجانی ها مورد توجه قرار نگرفت.

 

آذربایجان‌غربی همچنان در وضعیت شکننده "هشدار" شیوع بیماری کرونا

ایرج محبی جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به رعایت موارد بهداشتی در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان گفت: استان در وضعیت شکننده هشدار قرار دارد و با کمی بی‌توجهی، به وضع قرمز باز می‌گردد.

وی ادامه داد: خودمراقبتی شهروندان و استمرار در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، مهمترین کارهایی است که مردم باید برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام دهند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ نفر در آذربایجان غربی با علائم کرونا بستری و آزمایش های لازم برای تشخیص قطعی آنان انجام شده است.

 

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به بیشترین میزان خود رسید

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد فزاینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، گفت: روند شیوع کرونا در این استان به بیشترین میزان از ابتدای فراگیری تاکنون رسیده است.

وی افزود: استان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داد و از ابتدا تاکنون اگر چه با افت و خیزهای متعددی روبرو بوده است، اما در روزهای اخیر بیشترین اوج شیوع کرونا در استان شکل گرفته است.

شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط کلی استان را در حالت هشدار قرار داده است، تصریح کرد: این در حالی است که چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود و مردم از دورهمی‌های خانوادگی به جد خودداری کنند.

 

نگرانی مازندرانی‌ها از موج سوم کرونا

به اعتقاد کارشناسان نگرانی از شروع موج سوم شیوع کرونا با توجه به این که موج دوم هم ۲ تا سه هفته پس از انبوه سفرها در تعطیلات ماه خرداد شروع شده بود ، چندان غیرواقع بینانه نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این از افزایش سفر مسافران به استان مازندران با وجود وضعیت قرمز کرونایی انتقاد کرد و گفت : ما از حالا نگران ، افزایش سفرها به این استان با وجود قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی هستیم.

دکتر قاسم جان بابایی افزود : کادر درمانی ما با وجود خستگی و طولانی شدن ماندگاریشان در مراکز درمانی در حال خدمات رسانی به مردم به خصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا و کووید ۱۹ هستند و بی توجهی برخی از مردم در انجام سفرها به استان مازندران ، می تواند کادر درمانی ما در حالت فرسایشی قرار دهد.

 

گلستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفت

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به شناسایی ۲۸۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در این استان گفت که شیوع کرونا در گلستان از وضعیت هشدار به زرد تبدیل شده اما همچنان نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای مراوه تپه و گمیشان در وضعیت سفید، رامیان، مینودشت، کردکوی و بندرگز در وضعیت قرمز و مابقی شهرها از جمله گرگان در وضعیت زرد شیوع این بیماری قرار دارند.  در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار کووید ۱۹ در این استان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در گلستان به ۸۶۹ نفر رسید.

 

بستری مبتلایان کرونا در استان اردبیل از موارد ترخیص پیشی گرفت

دکتر شهرام حبیب‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اعلام پیشی گرفتن تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل از موارد ترخیص گفت: آمارها حاکی از افزایش میزان ابتلا و بروز بیماری در این استان است.به رغم کاهش آمار روزانه فوت مبتلایان به کرونا در استان اردبیل، آمار مبتلایان کرونا در این استان همچنان بالاست به طوری که روز گذشته ۳۴ نفر بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و ۳۱ نفر از بیماران بهیود یافته ترخیص شدند.

بالاترین آمار ثبت شده بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی نیز ۱۷ مورد بود ولی با وجود کاهش تعداد فوتی‌ها به ۲ مورد در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان ۳۴ مورد اعلام شده و بر حسب جمعیت استان همچنان آمار بالایی به شمار می‌رود.

 

شمار بستری شدگان کرونا در البرز به ۱۵۴۰۸ نفر رسید

دکترمحمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با انتقال ۵۵ بیمار جدید به مراکز درمانی، شمار بستری شدگان کرونا در این استان به ۱۵ هزارو۴۰۸ نفر رسید.

وی گفت: ۴۰۷ بیمار با علائم اولیه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان های البرز مراجعه کردند که ۵۵ نفر آنان بستری شدند.  مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۵ هزارو ۴۰۸ نفر  بوده که از این تعداد  ۱۴ هزار و ۸۲۱ نفر مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.