سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که 13 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز هستند و 15 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۲۱ هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون سه میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مطالعه تاریخ واقعه کربلا بر این گواه است که حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) علاوه بر اجرای رسالت مهم حفظ و تبلیغ واقعه عاشورا وظیفه پرستاری از امام سجاد (ع) و دیگر اسرای قیام کربلا را با تحمل  سختی‌ها و ناملایمات فراوان بر عهده داشتند و جایگاه و منزلت خدمات پرستاری در تاریخ نظام اسلامی همواره جزو با ارزش‌ترین حرفه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با همه گیری ویروس کرونا در کشور، همکاران ما در کادر بهداشت و درمان با تاسی از حضرت زینب (سلام الله علیها)، با وجود فشار و خستگی‌های فراوان در خط مقدم مبارزه با این ویروس مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران هستند. قطعا جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های این عزیزان در تاریخ زرین این سرزمین ثبت خواهد شد و  مطمئنا ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی در این ایام دعای خیرشان را بدرقه راه این خدمت‌گذاران بی ادعا خواهند کرد.

 

افزایش آمار قربانیان کرونا در قم

درحالی که آمار قربانیان کرونا د ر قم طی روزهای اخیر میان سه تا پنج نفر بود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هفت تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را در قم از دست دادند.

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به نهم شهریور ماه ۷۶ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز مختلف درمانی قم پذیرش شدند.

قدیر ۵۳ مورد بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ۳۸ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

 وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۱ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال ۶۹ تَن آنها وخیم است.

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری کووید ۱۹ در قم وضعیت این استان از اواسط مردادماه تاکنون به حالت قرمز درآمده است.

 

بیماران کرونایی بستری در اردبیل افزایش نسبی یافت

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان اردبیل با افزایشی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۹ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز یکشنبه بیان کرد: در این مدت یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باخته و ۲۵ بیمار نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

او با اشاره به اینکه شهرستان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد گفت:  شهروندان پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک  و فاصله گذاری اجتماعی  را رعایت کرده و از حضور در مکان های شلوع و پر ازدحام خودداری کنند.

 

تخت های جایگزین برای بیماران کرونای ایلام در نظر گرفته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تخت های بیمارستانی شهید مصطفی خمینی(ره) کماکان به بیماران کرونا اختصاص دارد و در صورت کمبود تخت بخشی از بیمارستان های دیگر بصورت جایگزین برای این گروه در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در مقطعی بصورت همزمان ۱۷۵ بیمار کرونا در استان بستری بود که در آن زمانی هم نیز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشدیم.

وی افزود: برای افرادی که به کرونا مبتلا شده و دارای مکانی برای قرنطینه شدن نیستند، طی هماهنگی با سپاه و بسیج استان مقرر شد در آینده نزدیک برای این افراد مکان مناسب فراهم شود.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مدت زمان تداوم بیماری کرونا منوط به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم است، گفت: در برخی از کشورهایی که تا حدودی بیماری کرونا کنترل شده قرنطینه خانگی و پروتکل های بهداشتی کاملا بصورت دقیق رعایت شده است.

 

ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن فاصله‌گذاری‌ محتمل است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: مهم‌ترین مشکل و زنگ خطری که در زمان حاضر با آن روبه‌رو هستیم، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی است که احتمال ورود به موج سوم شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

مسعود دهقانی  بیان کرد: کاشان در زمان حاضر درگیر موج دوم شیوع بیماری کووید- ۱۹ است و اگر روند بهبودی ادامه یابد، این موج تمام خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، احتمال دارد که آغاز موج سوم را شاهد باشیم.

وی افزود: ورود به موج سوم در گروی اتفاق خاصی نیست و هر کجا تجمع تعداد زیادی در زیر یک سقف بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشیم، امکان افزایش شمار مبتلایان وجود خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.