بنا بر گفته سخنگوی وزارت بهداشت از نظر شیوع کرونا 13 استان کشور در وضعیت قرمز هستند و 15 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش جماران؛ سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۶ هزار و ۶۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

آخرین وضعیت کرونا در استان زنجان

وی درباره وضعیت کرونا در استان زنجان بیان کرد: پس از خیز متوسط بیماری در اسفند ماه سال گذشته و کاهش روند ابتلا و بستری روزانه از نیمه دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه در استان زنجان، از اوایل خرداد ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان به شکل صعودی درآمد و در اواسط تیر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. با همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان استان و حمایت‌های مسئولان ستاد استانی کرونا، از نیمه دوم تیر ماه شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم که البته طی چند روز گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی کاسته است.

لاری افزود: هم اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان سلطانیه در وضعیت هشدار بیماری قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان از تاریخ ۳۰ مرداد ماه تا ۴ شهریور ۸۰.۳ درصد گزارش شده که متاسفانه شاهد کاهش حدود ۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان نسبت به سه هفته گذشته هستیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هم اکنون میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان زنجان در وسایط نقلیه عمومی ۵۵ درصد و در مراکز عمومی استان ۶۸ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌ها و شاغلان صنوف و صنایع استان به ترتیب ۷۱ و ۷۲ درصد است که متاسفانه شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک در هر ۴ گروه یاد شده نسبت به ۳ هفته گذشته هستیم.

وی اظهار کرد: امید است با همکاری بیشتر مردم استان زنجان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه و در نهایت خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم. امیدواریم مردم عزیز کشورمان نیز با تداوم عزم و اراده خود در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک کمک کنند تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را در کشور شکست دهیم.

به گیلان و مازندران و خراسان رضوی سفر نکنید

معاون وزیر بهداشت گفت: با عنایت به  برپایی آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، از تمام عزاداران حسینی در اقصی نقاط کشورمان خواهشمندیم به منظور پیشگیری از هرگونه خطر ابتلا به بیماری، تمام همت و تلاش خود را در جهت اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب به کار بندند و همچنین از هموطنان فهیم کشورمان استدعا داریم از هر گونه سفر غیر ضروری در تعطیلات پیش رو به خصوص به استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی پرهیز کنند.

وی افزود: فراموش نکنیم اقدام به هرگونه سفر می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا و مرگ هموطنان عزیز کشورمان شود. امید است با همدلی و همراهی یکدیگر شاهد برگزاری محرمی سرشار از کسب معرفت و آمیخته با شور و شعور حسینی در تمامی نقاط کشور عزیزمان باشیم.


بستری شدن ۱۰۲۰ بیمار کرونایی در اصفهان

با توجه به تعطیلات رسمی چند روز آینده ، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور از افزایش بیش از ۱۰ درصدی تردد در شبانه روز گذشته و ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور خبر داده است و مسوولان حوزه بهداشت و درمان با اشاره به سیر صعودی مبتلایان به کرونا، نگران موج سوم شیوع ان هستند. 

در همین پیوند، رضا عسکری فرماندار زنجان با بیان این که تغییر در سبک زندگی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا است، گفت:  با وضعیت موجود پیش بینی می شود در موج سوم بیماری که گفته شده از پایان شهریور آغاز می شود، کف مبتلایان حداقل ۲۰۰ نفر باشد.

وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت محدود تخت های بیمارستانی در استان در موج سوم بیماری در کمترین زمان ممکن تخت ها پر می شود .

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان این که  شهروندان باید با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی، به کادر درمانی و سلامت انگیزه دهند. از روند صعودی کرونا در قم خبر داد و گفت: مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر فرسایشی شده ‌است و کادر درمانی با دیدن برخی صحنه‌ها از بی‌توجهی مردم بی‌انگیزه می‌شوند.

در همین حال، بستری شدن ۱۰۲۰ بیمار کرونایی در اصفهان نگرانی‌ دست اندرکاران حوزه درمان را افزایش داده است به طوری که آرش نخیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه گفت: شمار بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان‌های استان در هفته گذشته در محدوده ۸۰۰ نفر بود اما با سرعت زیاد، امروز تعداد بیماران بستری به دست کم یکهزار و ۲۰ نفر رسید.

نجیمی با بیان اینکه با وجود همه هشدارهای داده شده هنوز عده‌ای موضوع کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، تصریح کرد: ممکن است قبل از فرا رسیدن فصل پاییز تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر هم برسد.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: این استان با وضعیت قرمز کرونا به هیچ وجه آمادگی استقبال از مسافران را برای تعطیلات پیش رو ندارد.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار در گیلان بستری هستند، تعداد بیماران ترخیص شده کمتر و طول بیماری بیشتر شده از این رو ضروریست که همه به توصیه های بهداشتی  از جمله پرهیز از سفرهای غیرضرور توجه جدی داشته باشند.

در خراسان شمالی هم که وضعیت  آن به لحاظ شیوع کرونا قرمز است،  اعلام شد که ورود مسافران به روستاهای هدف و مناطق گردشگری استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات تاسوعا و عاشورا ه منظور جلوگیری از تجمع افراد و پیشگیری از شیوع بیماری ممنوع است. 

همچنین زنجانی ها هشتم محرم امسال، اجتماع عزاداری حسینیه اعظم زنجان را برگزار نمی‌ کنند. هر سال در روز هشتم محرم و همزمان با شب تاسوعای حسینی و در مقام احترام به حضرت ابوالفضل (ع)، دسته حسینیه زنجان جلوه ویژه ای به شور و شعور حسینی در زنجان می‌داد اما امسال این برنامه برگزار نمی شود. 

در محلات شهر  اردبیل نیز شبیه‌خوانی و دسته‌گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار نمی‌شود.

 

کرونا سبب لغو نمازجمعه در ۲۰ شهر و روستاهای یزد شد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: با توجه به موج دوم شیوع کرونا و در چارچوب حفظ سلامتی مردم، نمازجمعه فردا ( هفتم شهریورماه) در ۲۰ شهر و روستاهای شهرستان‌های یزد، تفت، میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه افزود: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  و رعایت مقررات بهداشتی تنها در هشت شهر و روستاهای شهرستان‌های بهاباد، اردکان، اشکذر و بافق نمازجمعه اقامه می‌شود  

وی از نمازگزاران خواست با ماسک و دستکش و همچنین همراه داشتن مهر و سجاده شخصی در آیین عبادی و سیاسی جمعه شرکت کنند.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان یزد آغاز شده است.

نماز جمعه در شرایط عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت  استان یزد اقامه می‌شود.

 

 

 

۹ نوزاد از مادران مبتلا به کرونا در اردبیل متولد شد

تاکنون ۹ مادر بیمار مبتلا به بیماری کرونا با مراقبت پزشکی و توسط کادر بیمارستان امام خمینی (ره) و علوی اردبیل زایمان کرده و نوزادان خود را سالم بدنیا آورده‌اند.

دکتر اسماعیل فرزانه رییس بیمارستان امام خمینی (ره)  اردبیل روز پنجشنبه گفت: نهمین مادر نوزادی از ۲ هفته قبل به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری بود که  چهارشنبه به صورت اورژانسی تحت عمل سزارین قرار گرفته و نوزاد خود را بدنیا آورد.

وی بیان کرد: این مادر ۳۵ ساله توسط خانم دکتر تیبا میرزا رحیمی جراح زنان و زایمان و دکتر قاضی متخصص بیهوشی با سلامت فرزند دختر خود را بدنیا آورد.

به گفته وی ، هم‌اکنون حال مادر و نوزاد سالم بوده و در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

پیش از این نیز هشت مادر کرونایی در این بیمارستان  نوزادان سالمی بدنیا آورده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.