طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 13 استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و 15 استان نیز در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( دهم شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۳ هزار و ۲۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان اسفند ۹۸ شاهد خیز خفیف و فروردین ۹۹ شاهد خیز متوسط اپیدمی کرونا بود اما از اردیبهشت امسال همسو با سایر استانها در استان چهارمحال و بختیاری نیز شاهد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم که نگران کننده است به طوری که اکنون روند افزایش این اپیدمی در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع اپیدمی کرونا رسیده است.

وی افزود: شهرهای بروجن، سامان، شهرکرد، کوهرنگ و لردگان در استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون در وضعیت قرمز و شهر فارسان در وضعیت هشدار است.

لاری گفت: میزان استفاده از ماسک در بین کارمندان ادارات دولتی این استان ۹۳ درصد، در بین شاغلان مراکز صنعتی ۷۸ درصد، در  بین مردم در اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه درون و برون شهری ۷۰ درصد است. بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری در رستورانها و کمترین میزان در پاساژهاست.

وی افزود: امیدواریم مردم این استان نیز همراه و همسو با همه مردم کشور با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک در بیرون از خانه، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شست و شوی مداوم دستها به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین از همه عاشقان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله (ع) می خواهیم با دقت نظر در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

 

 

 

آمار روزانه ابتلا به کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست

آمار ابتلا و فوتی روزانه کرونا در استان اردبیل که به مدت سه هفته در اوج قرار داشت، هر چند طی یک هفته اخیر روند نزولی به خود گرفته، ولی همچنان بالاست.

بالاترین آمار ثبت شده بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی نیز ۱۷ مورد بود ولی با وجود کاهش تعداد فوتی‌ها به یک مورد در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان ۳۷ مورد اعلام شده و بر حسب جمعیت استان همچنان آمار بالایی به شمار می‌رود.

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان اردبیل یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که حدود چهار هفته پیش به ۱۷ مورد در یک روز رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، روندی کاهشی را در روزهای اخیر طی کرده و به یک مورد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه، آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان را تشریح و اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و یک نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ نفر بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۹ نفر در اردبیل، ۱۱ نفر در پارس‌آباد، چهار نفر در مشگین‌شهر، ۲ نفر در گرمی و یک نفر در خلخال بستری شده و در حال مداوا هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۵ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: طی شبانه‌روز گذشته ۲۵ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در پیک دوم شیوع کرونا و آمار بالای شیوع کرونا در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد اظهارداشت: در حال حاضر استان اردبیل در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد و نوسان زیادی در ابتلای به کرونا در شهرستان‌های مختلف استان به چشم می‌خورد.

دکتر حبیب‌زاده، از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

 

۵۶ نفر با علائم کرونا در مراکز درمانی البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ نفر با علائم کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۵ هزارو ۳۱۱ نفر بوده  که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۶۲ نفر مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است .

وی با بیان اینکه اکنون ۴۱۵ نفر در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۲۵ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ می باشند.

سرپرست دانشگاه عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۳۸۱ نفر سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان با علائم مشکوک مراجعه کردند که ۵۶ مورد در بیمارستان‌ها بستری شدند .

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۰ بیمار بستری شده جوان و پایین تر از سن ۵۰ هستند ، تصریح کرد : تعداد بیماران بستری شده بدحال در ۲۴ ساعته گذشته به ۱۰۳ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۹۴۲ نفر رسید .

دکتر فتحی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۳هزار و ۹۳۴ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده که  ۳۴ نفر از آنان مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

 

وضعیت کرونا در سه شهرستان کرمانشاه قرمز شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به آمار موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به تفکیک شهرستان‌های استان، اکنون شهرستان‌های کنگاور، پاوه و سنقر و کلیایی در وضعیت قرمز قرار دارند و تقریبا سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد به سر می‌برند.

دکتر «ابراهیم شکیبا» از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه به انجام تست کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه پنجم شهریورماه تست پی سی آر( تشخیص قطعی کرونا) با هزینه مصوب وزارت بهداشت در کرمانشاه انجام می‌شود و افراد می‌توانند با در دست داشتن دستور پزشک برای انجام این آزمایش به هرکدام مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه نمایند.

 

۵۶ بیمار جدید کرونا در البرز بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۵۶ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی گفت: با بستری شدن این افراد شمار افراد برخوردار از خدمات بیمارستانی این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۱۵ هزارو ۲۶۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد ۴۰۴ نفر شامل موارد  قطعی ، محتمل و مشکوک  در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: از این تعداد  ۱۳۸ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ می باشند. 

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳۵۳ نفر سرپایی با علائم مشکوک به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که ۵۶ مورد در بیمارستان ها بستری شدند .


کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به ویروس کرونا در نوشهر

مدیر شبکه بهداشت نوشهر اعلام کرد : روند ابتلا به ویروس کرونا و بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان نسبت به مدت زمان اوج پیک دوم در این شهرستان در ۲ هفته پیش به حدود ۵۰ درصد کاهش داشت.

دکترسید رحیم سید پور افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین یک نفر بستری و پنج نفر پس از بهبودی از بیمارستان این شهرستان مرخص می شوند، در حالی که در ۲ هفته پیش تعداد بیماران بستری روزانه ۱۰ نفر و بهبود یافتگان هم بین یک یا ۲ نفر بود.

وی با قدردانی از مردم به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی در ایام عزادارای عاشورا و تاسوعای حسینی (ع ) از حضور انبوه مسافر در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: اگرچه به دنبال سرکشی‌های انجام گرفته در سطح شهر و روستا در تعطیلات گذشته غالب مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند و نیز در استفاده از اقلام مراقبت بهداشت فردی به منظور قطع انتقال زنجیره کرونا اهتمام ویژه های داشتند، منتهی از طرفی با توجه به حضور حجم انبوه مسافران به این شهرستان نگران احتمال گسترش شیوع این ویروس نیز هستیم .


استاندار: مدارس مناطق قرمز کرونا در کرمان مجازی شد

استاندار کرمان گفت: فعالیت آموزشی امسال در مناطق قرمز به‌صورت کاملا مجازی، مناطق زرد به‌صورت ترکیبی حضوری و مجازی و مدارس در مناطق سفید این استان کرونا همچون گذشته برقرار می‌شود.

محمدجواد فدائی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: وضعیت کرونا در مناطق مختلف این استان متغیر اعلام شده و وضعیت شهرستان‌ها به‌صورت هفتگی تغییر می‌کند که به‌صورت مداوم پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید به علت رعایت شدن پروتکل‌های بهداشتی بسیار دشوار است اظهار داشت: معتقدیم که آموزش در شرایط کرونا نباید تعطیل شود اما باید تصمیماتی اجرایی و عملی با کمترین تبعات اتخاذ شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نقاطی در استان کرمان امکان اتصال به اینترنت را ندارد گفت: سرعت اینترنت به‌مدت پنج ماه پیگیری در یکی از مناطق این استان پیگیری شد که هنوز این مشکل رفع نشده است. 

فدائی تصریح کرد: برخی دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از آیین‌های محرم امسال استان کرمان به صورت مطلوب رعایت نشد واین نگرانی وجود دارد که سیر نزولی شیوع کرونا در استان تغییر کند.

وی بیان داشت: آمار موارد بستری مبتلایان به کرونا در استان کرمان در مقطعی تا ۲۵ نفر کاهش یافت اما این آمار مجددا به ۷۵ نفر رسید که با آغاز فعالیت مدارس امیدواریم شاهد اوج بیماری نباشیم لذا دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت جدی داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: دسترسی به تلفن همراه هوشمند برای تمامی دانش‌آموزان میسر نیست و در برخی نقاط استان و روستاها دسترسی به اینترنت وجود ندارد که از مشکلات آموزش مجازی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مناطق در دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس استان کرمان، تقسیم‌بندی شده و برای هر وضعیت قرمز، زرد و سفید شرایطی تعریف شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.