سید مصطفی فاطمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به پاس خدمات کادر درمانی و به منظور قدردانی از نیروهای دانشگاه‌های علوم پزشکی ، مدت زنان تاسیسات گردشگری در ارائه خدمات پذیرایی این افراد  تا ۲۰ اسفند ۹۹ در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد:  مراکز گردشگری شامل ۲ هتل، یک مهمانسرا و ۱۸ واحد بوم گردی است.

این مسوول با اشاره به اینکه تمام مراکز گردشگری از این اقدام استقبال کردند اظهار کرد: یک کمپ کویری و یک مجموعه گردشگری نیز در این طرح میزبان کارکنان و کادر درمانی است.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش‌ از این باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسید.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی  از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴  نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ تن در۲۴ ساعت گذشته، تعداد  آنها به پنج هزار و ۸۷۷ نفر  رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند .

وی بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۷۲ هزار و۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند  که معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

وی با شاره به ایینکه  تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شد از مردم خواست، همچنان  فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت و افرادی که در مکان های عمومی حضور پیدا می کنند، حتما از ماسک استفاد کنند.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.