به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی این اداره‌کل ، محمد میرشمسی با اشاره به صدور موافقت اصولی برای ساخت این  مرکز ،افزود: این واحد با پیش بینی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با ۵۵ هزار مترمربع  زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع  ساخته می‌شود.

وی  با بیان اینکه این مرکز تخصصی گردشگری سلامت شامل فضاهای درمانی بیمارستانی، اقامتی، پذیرایی ، تفریحی و سرگرمی است ادامه داد: ساخت این مرکز  نقش مهمی در توسعه صنعت پاک گردشگری دارد و مورد تاکید و حمایت مسوولان استان و دولت است .

این مسوول اظها کرد: سال گذشته موافقت اصولی با احداث انواع تاسیسات گردشگری با رویکرد تنوع گرایی اعم از هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، تاسیسات اقامتی و پذیرایی داخل مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، متل و پارک طبیعت گردی نیز صادر شد.

بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.