محمدعلی طالبی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد  افزود: دستگاه قضایی کشور به خوبی به ظرفیت‌های یزد در بعد گردشگری آگاه است ، امیدواریم روز به روز با حمایت همگان شاهد توسعه این صنعت باشیم .

وی ادامه داد: راهبردی که هم‌اکنون در توسعه استان دنبال می‌شود موضوع مهم الگوی حکمرانی خوب هست  و این راهبرد بر شاخص‌هایی که به مسوولیت‌های قوه قضاییه مرتبط است همانند پاسخگویی و مبارزه با فساد مرتبط است.

این مسوول سیاسی استان اظهارداشت: از مشکلات منطقه می‌توان به مساله  مهاجرت اشاره کرد و سومین استان مهاجرپذیر کشور هستیم که علاوه بر تبعات اقتصادی موجب آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده است.

طالبی تصریح کرد: مهاجرت شهروندان خارجی معضل بزرگی است است که تبعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری به دنبال داشته و در این زمینه با برخی محدودیت‌ها و خلاءهای قانونی مواجه هستیم به خصوص قاچاق شهروندان خارجی که برای مقابله با این پدیده باید اقدام کرد.

استاندار یزد گفت: در موضوع به کارگیری اتباع بیگانه قوانین موجود بازدارنده نیست و نه تنها از تعداد افراد غیرمجاز در استان کاسته نشده است بلکه شواهد نشان دهنده  افزایش روزافزون آنهاست.

طالبی ادامه داد: در مبحث اشتغال، شاهد آمار بیکار  در چند سال اخیر هستیم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی هم از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان ، بالاترین نرخ بیکاری در کشور داریم.

وی گفت:  توجه به حوزه نوآوری و فناوری به خاطر وجود زیرساخت‌های خوب و اقتصاد دانش بنیان از جمله برنامه‌های مهمی است که در استان پیگیری می‌شود و تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است .

این مسوول اظهارداشت: با وجود تمام  این ظرفیت‌ها مسائل، مشکلات و کمبودهایی نیز در این استان وجود دارد و نیازمند دمیدن روح تازه ای است برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

طالبی یادآور شد: در موضوع بحث آب با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستیم و  ۵۰ درصد نیاز آبی از حوزه بیرون از استان تامین می‌شود و برای بقیه نیاز استان با محدودیت مواجه هستیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس دستگاه امروز در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی برای بررسی مسائل و  مشکلات نهادهای زیرمجموعه دستگاه به یزد سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.