به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره‌کل ، سید مصطفی فاطمی در ارتباط زنده با معاون اول رییس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس بانک مرکزی از تبدیل شدن یزد به یکی از مقاصد سفر در سال‌های اخیر خبرداد و افزود: تعداد تخت‌های اقامتی این استان از سه هزار ۷۰۰ تخت در ابتدای دولت به بیش از ۱۱ هزار تخت افزایش یافت و قریب به ۵۰ درصد آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ گردشگر به یزد سفر کردند، ادامه داد:  همه سرمایه گذاران و فروشگاه‌های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کرده اند، اما امسال تعداد گردشگر به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

این مسوول با اعلام همکاری جامعه هتلداران در اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا گفت: از دهم اسفند سال گذشته جامعه هتلداران استان به صورت داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کرد و تاکنون کلیه اماکن گردشگری تعطیل بوده‌است.

فاطمی اظهار کرد: پس از بحران کرونا، ماه مبارک رمضان آغاز می شود و به خاطر فصلی بودن گردشگری، تابستان نیز این روند ادامه خواهد داشت و بحران پیش آمده تا ۶ ماه اقتصاد گردشگری که بخش عمده‌ای از اقتصاد استان است را زمین گیر می‌کند.

مدیرکل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  یزد با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اکنون بیش از ۵۰ روز است که بسیاری از این فعالان بیکار شده‌اند و فعالیتی ندارند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در این ویدیو کنفرانس که با سه استان یزد، اصفهان و شیراز برگزار شد با  اشاره به جایگاه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این سه حوزه را مهم‌ترین اجزای اقتصاد کشور دانست و افزود تعداد قابل توجهی از اشتغال کشور در این بخش حضور دارند.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع اعضا، بخشی از بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با ثبت بافت تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید که بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی شهر قدیمی یزد را در بر می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.