سیدعلی صالح درخشان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از میهمانپذیرهای باسابقه و قدیمی شهر اصفهان برخلاف مصوبه‌های ستاد مبارزه با کرونا به‌صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش گردشگر کرده بود. 

وی افزود: امروز پس از اعزام کارشناسان و بازرسان گردشگری به میهمانپذیر مذکور مشخص شد که چند مسافر در این مجموعه پذیرش شده و به همین دلیل با همکاری اداره اماکن و نیروی انتظامی نسبت به پُلمب این واحد اقامتی متخلف اقدام شد. 

صالح درخشان با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت پذیرش مسافر در در همه واحدهای اقامتی استان اصفهان به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: در این پیوند، کمیته بازرسی ستاد سفر استان تشکیل شد و کارشناسان گردشگری بر واحدهای اقامتی و گردشگری نظارت می‌کنند. 

از بیستم اسفند جاری بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، پذیرش، رزرو  و اقامت در همه واحدهای اقامتی استان شامل هتل‌ها، اقامتگاه های سنتی، میهمانپذیرها ‌و اقامتگاه های بومگردی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان نیز به ایرنا گفت: کار بازرسی از واحدهای اقامتی و هتل‌های استان در راستای اجرای مصوبه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ۲۸ اسفند آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

شهرام امیری با بیان اینکه در این بازرسی بر همه واحدهای اقامتی، گردشگری و سفره خانه های سنتی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی نظارت می شود، افزود: استان اصفهان دارای یکهزار و یکصد واحد اقامتی و گردشگری است که همه آنها تعطیل هستند.

استان اصفهان دارای حدود یکهزار و یکصد هتل، مهمانپذیر و اقامتگاه بومگردی با حدود ۳۵ هزار تخت است که ۱۴۰ واحد از میان آنها، هتل است.

استاندار اصفهان نیز  اعلام کرد که وضعیت اصفهان، قرمز است و از مردم خواست که به این استان سفر نکنند.

عباس رضایی خاطرنشان کرد: همه هتل‌ها، خانه‌های بومگردی، اقامتگاه‌ها، مدرسه‌ها، زائرسراها، بوستان‌ها و حتی مکان‌های تاریخی این استان تعطیل است.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال ۹۸ به یکهزار و ۶۴۶ تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.