آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در نشست ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان افزود:  ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه  گردشگری وجود دارد که باید با  تدوین دستورالعملی مناسب برای همسو کردن رفتار گردشگران با فرهنگ مردم منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: نبود ساز و کاری مناسب برای گردشگران باعث شد تا از آنها برخی رفتارهایی نظیر بدحجابی سر بزند که با فرهنگ مردم دارالعباده متفاوت باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد:  تدوین این ساز و کار بر اساس شرایط فرهنگی استان می‌تواند در معرفی فرهنگ یزد به گردشگران نیز موثر باشد.

 ناصری یزدی خاطرنشان کرد: نبود فضای مناسب ویژه تفریح و تفرج بانوان در استان از جمله مشکلاتی است که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی بیان داشت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ، باید فضایی مناسبی برای تفریح و نشاط آنها بر اساس شرایط  موجود پیش‌بینی کرد.

همچنینمحمدعلی طالبی استاندار یزد ، توجه به صنعت گردشگری را تنها راه برون رفت استان از تنگناهای اقتصادی ذکر کرد و  افزود: بی‌شک توسعه گردشگری برخی از آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و پیشگیری از بروز آن نیازمند نظارت و مدیریت همه جانبه است. 

وی  همچنین تدوین ساز و کاری مناسب برای مدیریت آسیب‌های احتمالی را در کاهش بروز آن  در جامعه موثر دانست.

استاندار یزد بیان داشت:  این ساز و کار گردشگران را از بلاتکلیفی خارج می‌کند و باعث می‌شود آنها از ابتدا از انجام برخی آسیب‌ها دوری کنند. 

در این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران دستگاه‌های مختلف ساز و کار و مقررات گردشگری  را تدوین و پس از تصویب در ستاد امر به معروف و نهی از منکر  استان اجرا شود.

۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش‌از این باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در طول سال از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.