در این نشست که با حضور معاون اقتصادی استانداری یزد و با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های اقتصادی و تجاری برگزار شد، روابط اقتصادی استان و نروژ در ابعاد مختلف اعم از گردشگری، صنعتی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، همچنین در این نشست افزایش ارتباط و بررسی راهکارهای توسعه مناسبات گردشگری و استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم نروژ به صورت ویژه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در گزارش ارسالی به نام سفیر نروژ، مدت زمان حضورش و برنامه های این دیپلمات اروپایی اشاره ای نشد.

نروژ  کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربر می‌گیرد. 

بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب نیز شناخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.