محسن صادقیان روز سه‌شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره‌ای به موارد موازی کاری نکرد و افزود:  انجام دقیق وظایف توسط دستگاه‌های اجرایی در کنار فعالیت بخش‌خصوصی در چارچوب مقررات در جذب گردشگران موثر است.

وی ادامه داد: اگر هر دستگاهی وظایف خود را در حوزه‌های مختلف به درستی انجام دهد نقش مهم و موثری در رونق این صنعت و ارائه بیشتر و بهتر خدمات به مسافران وجود دارد.

این مسئول به اهمیت رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی در کنار ابنیه تاریخی و فرهنگی و مسیر رفت وآمد گردشگران تاکید کرد.

صادقیان همچنین به نقش ورودی مناسب شهرها در جذب گردشگران پرداخت و از شهرداران خواست در این زمینه بیشتر عنایت داشته باشند.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۶۹ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی یزد دیدن کردند.

مصطفی فاطمی افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: انجام امور فرهنگی و تبلیغی برای جذب بیشتر گردشگران محور فعالیت این اداره‌کل است.         

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های یزد که در کریدور شرق- غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد، تردد می‌کند.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش‌ازاین باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال‌های اخیر از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.