معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان طرح ملی توزیع سفر را موثر در توسعه زیرساخت‌های شهرهای ایران دانست و برگزاری برنامه هفته سیستان به میزبانی یزد را با توجه به انتخاب این شهر به عنوان مقصد گردشگری سلامت مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد.

«مجتبی میرحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به تاثیرات قابل توجه برنامه ملی توزیع سفر، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه که از امسال آغاز شده، معرفی مقاصد ناشناخته‌‌ در ایران است که خوشبختانه در کشورمان بسیار است.

وی شناخت هر چه بیشتر فرهنگ‌های بزرگ ایرانی را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تحکیم روابط و دوستی‌ها عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند بستر را برای انتخاب مقاصد گردشگری متناسب با ذائقه مردم بیش از قبل فراهم کند و از طرفی موجب توسعه یافتگی زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته شود.

این مسئول افزود: توزیع سفر در گسترش و توسعه تمام مولفه‌های بخش‌های مختلف گردشگری مانند حمل و نقل، پذیرایی و اقامت تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: هرچند توزیع سفر برای استان سیستان و بلوچستان به تمام ایران محول شده است اما در حال حاضر این طرح از سوی استان‌های همجوار آغاز شده و از آنجایی که یزد یکی از مقاصد گردشگری سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، امروز شاهد برگزاری هفته سیستان و بلوچستان به میزبانی یزد هستیم.

میرحسینی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان، دفاتر گردشگری این استان در سایر نقاط کشور گشایش خواهد یافت و امروز شاهد افتتاح این دفتر در یزد هستیم و نشست‌هایی را نیز با آژانس‌ها و فعالان گردشگری برگزار خواهیم کرد.

وی یزد را شهری با مردمان اهل هنر، ذوق و شیدایی عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی یزد منجر به جهانی شدن آن و معرفی این منطقه در سطح جهان نشد بلکه مردم و فرهنگ یزد در این مهم، نقش اساسی را ایفا کرد و به یزد هویت داد.

این مسئول با بیان این که هر کجای ایران که مردمان یزد در آن حضور داشته باشند، جای پایی از هنر و ذوق آن‌ها نیز وجود دارد، گفت: هر بخشی از آثار ثبت شده سیستان و بلوچستان شاهد معماری مردمان یزد است  به طوری که بناهای فاخر حسینیه یزدی‌ها، منزل ابویی، شمسی و یزدان‌شناس از جمله آثاری با معماری یزدی در سیستان و بلوچستان هستند که در فهرست آثار ملی نیز قرار دارند.

میرحسینی نظم ساختاری، مردمان خوش قلب و قناعت دوست و دارای نگاهی بلند در ساخت آثار تاریخی و بزرگ را از ویژگی‌های مردمان یزد خواند و تصریح کرد: این هنر یزد منجر به ثبت تصاویری زیبا در اقلیمی گرم شده است لذا می‌توان یزد را جایی خواند که مردمانش سرمایه‌سازی می‌کنند و برای ایرانیان افتخارآفرینی می‌کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.