به گزارش ایرنا ابابکر بلوچ سه شنبه شب در نخستین نشست فعالان صنعت گردشگری و سرمایه گذاران در کنارک اظهار داشت: برای نخستین بار است که نشست فعالان صنعت گردشگری این شهرستان با حضور سرمایه گذاران بومی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و مسئولان برگزار می شود.
وی افزود: امسال شمار زیادی از مسافران و مهمانان نیز با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی به کنارک سفر کردند.
سرپرست فرمانداری کنارک گفت: با راه اندازی بخش سرمایه گذاری و دعوت از سرمایه گذاران و نیز تشکیل نشست های متعدد اقداماتی در راستای جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های مختلف گردشگری آغاز شده است.
وی بیان کرد: کنارک ظرفیت و جایگاه خوبی در زمینه گردشگری، صید و صیادی و کشاورزی دارد.
بلوچ گفت: کنارک با داشتن مکانهای گردشگری و تفریحی یکی از جاهای مهم استان سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: صنایع دستی فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال در استان است.
علیرضا جلال زایی توسعه گردشگری را مساله ای کلیدی و محوری در فعالیت های اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکید سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیریت ارشد استان رونق گردشگری جزو اولویت های کاری است.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری می تواند شرایط سایر بخش های اداره کل را نیز با بهبود همراه کند، تصریح کرد: پیاده کردن ایده های جدید در حوزه تبلیغات و معرفی از جمله ضروریات این حوزه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید، فرصت های نو برای جوانان و پایداری محیط زیست از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحدهای بوم گردی است.
امام جمعه کنارک نیز اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بی نظیر هستند و باید مسئولان و بخش خصوصی با اجرای زیرساخت‌ های مناسب در رونق صنعت گردشگری و درآمدزایی برای کشور تلاش کنند.
حجت الاسلام نعیم بامری گفت: استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برخودار است و حضور گسترده گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور به شهرستان ها نگاه مثبت مردم به این استان است.
وی به صنایع دستی و سوزن دوزی هنر زنان بلوچ اشار کرد و افزود: صنایع سوزن دوزی یک هنر بسیار مهم و پردرآمد است که می تواند اقتصاد خانوارهای روستایی را متحول کند.
مولوی اسماعیل آذین امام جمعه اهل سنت کنارک نیز گفت: انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی استان از ظرفیت های گردشگری این شهرستان برای توسعه و اشتغال استفاده کند.
عضو شورای شهر کنارک نیز اظهار داشت: توسعه زیرساخت های گردشگری در ماندگار شدن مسافران و گردشگران کارساز است.
سعید میهن دوست افزود: بندر کنارک نکته راهبردی است و برای گردشگران و فعالان اقتصادی با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری و شیلاتی، رشد و شکوفایی آن و در نهایت بالفعل شدن صعنت گردشگری در این منطقه از کشور باشیم.
وی حمایت از سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی را خواستار شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.