محمد باقر قائمی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این تعداد تخت‌ با کمک افراد خیر، با همکاری یکی از موسسه خیریه منطقه خریداری شد.

وی افزود: در همین راستا ۲ عدد « پالس اکسیمتر» انگشتی به ارزش ۲ میلیون تومان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه  و ۲ هزار عدد ماسک به ارزش ۱.۷ میلیون تومان از سوی یک خیر به بیمارستان ولیعصر (عج) هدیه شد. 

به گفته این مسوول هفته گذشته هم یکی از خیّران حوزه سلامت شهرستان یک دستگاه « الکترولیت آنالایزر» به ارزش ۳۳ میلیون تومان خریداری و به آزمایشگاه بیمارستان اهدا کرد.

قائمی خاطرنشان کرد: دستگاه یادشده از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است و برای نمونه‌های پلاسمای خون ، سرم یا آنالیز ادرار بیماران استفاده می‌شود.

بیمارستان ولیعصر بافق سال ۱۳۶۹ خورشیدی با ۱۲ تخت، پنج پزشک عمومی، متخصص زنان و زایمان  و یک جراح فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اینک به غیر از متخصص مغز و اعصاب بقیه تخصص‌ها به صورت پاره وقت و تمام وقت در خدمت بیماران شهرستان‌های بافق، بهاباد، منطقه نوق رفسنجان و شهرستان کوهبنان کرمان است.

همچنین عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در محل کنونی با پیشرفت ۴۵ درصد و پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست که با راه اندازی آن بافق به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل می‌شود.

کمبود اعتبار و نقدینگی از عمده مشکلات و دلیل آهنگ کند پیشرفت و تکمیل بیمارستان است که توجه ویژه مسوولان استان یزد  و کشوری را می‌طلبد.

شهرستان بافق دارای یک بیمارستان، سه مرکز سلامت جامع شهری ، سه مرکز سلامت روستایی ، پلی کلینیک تامین اجتماعی و هشت خانه بهداشت است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین  رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۵۷۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( جمعه ) افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که برابر حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و سه هزار و ۱۲۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

جهانپور افزود: در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند توصیه می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.