حجت‌الاسلام علی گندمی افزود: برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه به برخی کسبه از جمله آرایشگاه‌هایی که به دلیل تعطیلی کسب و کار درآمدی نداشتند وام‌ پرداخت کردند که پس از سه ماه تنفس اقساط آنها شروع می‌شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سپاه یزد، وی تصریح کرد: انصافا حرکت‌های  بسیار جامعی در استان شروع شد و مجموعه بسیج و سپاه در شهر حضور پیدا کردند و زمینه‌ای برای حضور دیگر افراد و مسوولان به وجود آوردند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه یزد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در ارتباط با فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر قرار دهیم بحث جامعیت در تمام حوزه‌هاست.

گندمی به توقف فعالیت‌های ورزشی در استان اشاره کرد و یادآور شد:  اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از ورزشکاران قهرمان با افت روبرو می‌شوند، باید تدبیری اتخاذ شود تا این مشکل را رفع کنیم و این موضوع در ارتباط با بسیاری از حوزه‌های دیگر صدق می‌کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد، نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد

همچنین  رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۵۷۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و سه هزار و ۱۲۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

جهانپور افزود: در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.