سرهنگ سید امیر حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بسته‌ها در جریان اجرای مرحله اول طرح مواسات مورد تاکید مقام معظم رهبری توزیع شد.

وی ادامه داد: بسته‌های معیشتی توزیعی شامل برنج، گوشت گوسفند، مرغ، رب گوجه فرنگی، حبوبات، سویا، ماکارونی، روغن، نمک، شکر، قند و چای است.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج ثارالله یزد اظهار کرد: کمک به خانواده‌های کم بضاعت و آسیب‌پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا که دچار مشکل اقتصادی شدند با همت و همراهی خیران ادامه دارد.

حسینی گفت: این طرح بر حسب ضرورت با همکاری مساجد و پایگاه‌های مقاومت تا شکست قطعی کرونا ادامه دارد و خانواده‌های بیشتری در ۲ مرحله دیگر در نیمه و پایان ماه مبارک رمضان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بخش مرکزی یزد شامل محمدآباد، فهرج، دهنو ، ملاباشی است .

همچنین  رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۵۷۴ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم اردیبهشت ماه جاری بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ ( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و سه هزار و ۱۲۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

جهانپور افزود: در حال حاضر هیچ استانی در وضعیت قرمز بیماری کرونا نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است. وضعیت عادی نیست و همچنان رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری اکیدا توصیه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.