دکتر محمدرضا میرجلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح بسیج ملی غربالگری در پیشگیری از کرونا همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد:  سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت به شماره ۴۰۳۰ پیش‌بینی شده که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

میرجلیلی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی  توسط دولت و فقط  ۱۰ درصد بقیه از آنها دریافت می‌شود.

وی به اهمیت تقویت بهداشت فردی برای پیشگیری این بیماری در کنار رعایت مقررات و توصیه ستاد ملی کرونا تاکید کرد.

تاکنون یکهزار و ۳۶۶ نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا شدند و ۱۹۷ نفر نیز جان باختند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنج هزار و ۳۱ تن  رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر شنبه ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی  بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۵۱۳ تن تحت مراقبت قرار دارند، امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شد ، افزود: با وجود همه تحریم ها و دشمنی های ظالمانه به همت مردم روند مبارزه با کرونا در کشور ادامه دارد و از مردم می خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا به مددالهی کرونا را شکست دهیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر کووید - ۱۹ ادامه دارد و بخش عمده این توفیق مرهون جدیت و همکاری مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.