دکتر سید علیرضا پورمازار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح یادشده شامل افراد بالای ۱۵ سال است که به همکاری بیشتر مردم نیاز است  و  برای  پیشگیری از کرونا باید مردم به توصیه‌های بهداشتی، ایمنی و مقررات ستاد شهرستان توجه کنند.

وی  گفت: سامانه ۴۰۳۰ همواره پاسخگو و پیگیر سووال های شهروندان در ارتباط با کروناست و به جمعیت بالای ۱۵ سال شهرستان نیز  اشاره ای نکرد.

هم اکنون ۳۳ مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت در مرکز شهرستان و در دهستان های بهادران ، ارنان ، تنگچنار ، خورمیزات و میانکوه با همکاری افزون بر ۲۰۰ نیرو به مردم خدمات ارائه می‌ کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد، نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنج هزار و ۳۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر شنبه ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی  بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۵۱۳ تن تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد  افزود: با وجود همه تحریم ها و دشمنی های ظالمانه به همت مردم روند مبارزه با کرونا در کشور ادامه دارد. از مردم می خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا به مدد الهی کرونا را شکست دهیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر کووید - ۱۹ ادامه دارد و بخش عمده این توفیق مرهون جدیت و همکاری مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.