حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی روز پنجشنبه در نشست مجمع خیران جهادگر بسیجی شهرستان افزود:  کمک به افراد کم بضاعت باید با حفظ کرامت انسانی و آبروی آنها اتفاق بیفتد و در این زمینه باید از مشارکت خیران هم بهره گرفت .

وی خاطر نشان کرد : شیوع بیماری کرو نا زندگی بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داد و در این روزهای سخت باید همه از نیازمندان و محرومان حمایت کنیم.

 وی از همراهی مردم و خیران در کمک رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تداوم این روند پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مرحله نخست توزیع اقلام معیشتی شروع شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با قدردانی از تمامی نیکوکاران بهاباد اظهار کرد: مردم در این بحران واقعاً نیازمند هستند باید افرادی که نیاز شدید دارند در اولویت قرار گیرند چون این کار خداپسندانه و خیرخواهانه است و در کار خیر نیز حاجت هیچ استخاره نیست و باید هرچه سریع‌تر اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی به شناسایی افراد نیازمند و شناسایی خیران که حامی آنها می شوند، اشاره کرد و گفت : شناسایی افراد باید توسط اداره های مربوطه از جمله کمیته امداد امام خمینی( ره) و بهزیستی انجام شود  و به دستگاه‌های مرتبط معرفی شوند تا افراد بی بضاعت مورد شناسایی و ارزیابی قرار بگیرند.

امام جمعه بهاباد درباره روزه گرفتن افراد در زمان ویروس کرونا در ماه رمضان افزود : دشمنان اسلام همواره با فرا رسیدن این ایام و محرم شروع به تبلیغات ضد دینی و شبهه افکنی می کنند و این مساله در شرایط فعلی نیز شدت گرفته اما نکته مهم این است که برای اطلاع از صحت و سقم هر مساله ای باید به کارشناس و متخصص امر مراجعه کرد و از وی مشاوره گرفت بنابراین در خصوص روزه داری در این ایام باید پزشکان اظهار نظر کنند.

ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: روزه داری هیچ منافاتی با بیماری کرونا ندارد و موضوعی هم که در خصوص آشامیدن آب مطرح می شود به این دلیل است که اگر ویروس در دهان فرد باشد با آشامیدن آب به معده منتقل و در آنجا با اسید از بین می رود بنابراین بر اساس علم پزشکی، روزه داری منجر به ابتلا به کرونا نخواهد شد.

این کارشناس دینی در ادامه از خیران و نیکوکاران خواست، به کمک افراد آسیب دیده از شیوع کرونا بشتابند و  نیازمندان را کمک کنند .

همچنین سرهنگ سعید دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با قدردانی از حضور خیران در این نشست با اشاره به فرمایش‌ مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه می‌خواهد این است در کنار رزمایش مدافعان سلامت حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آنها شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود فرمودند باید مواسات و همدلی به شیوه‌ای رزمایش گونه انجام بگیرد  نیازمندان واقعی شهرستان شناسایی و مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی از مساجد به‌ عنوان یک سیستم توزیع مناسب و منسجم نام برد و گفت: مساجد در محلات با همراهی گروه‌های بسیج و جهادی که در آن‌ها مستقر هستند می‌توانند نقش مهمی را در توزیع یکپارچه کمک‌ها داشته باشند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین  رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۸۶۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۸ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹  بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۵۹۴ تن تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت  انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: از مردم می خواهیم با پرهیز از هر تردد غیر ضروری یاری رسان کادر بهداشتی و درمانی و ستاد ملی مدیریت کرونا باشند و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم به زودی به یاری الهی خبر خوش مهار کرونا را در ایران اعلام کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.