آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در نشست شورای ائمه جمعه استان با بررسی موضوع تشکیل قرارگاه رزمایش خدمت به محرومان و چالش‌های پیش‌روی جامعه با شیوع  کرونا افزود: راه‌اندازی قرارگاه ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مردم و مسوولان همانند گذشته در انجام امور وظایف خود را در کمک‌رسانی و حل مسائل به خوبی انجام دادند، تصریح کرد: باید در این قرارگاه فعالیت‌ های

خیرخواهانه مردم و دستگاه‌های اجرایی هماهنگ شود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه کمک‌های مردم و خیران در رزمایش حمایت از محرومان باید تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد یادآور شد: تدبیری اندیشه شود  تا کمک‌های خیران به صورت منابعی پایدار تبدیل شود که بتوان نیاز محرومان را  شناسایی و تحت پوشش قرار دهیم. 
ناصری یزدی گفت: مردم مومن و کادر درمانی و پزشکان بر خلاف سایر کشورها در کمک به نیازمندان و بیماران کرونایی عملکردی خوبی داشتند و خدمات باید به نحو مناسبی به عنوان فرهنگ غنی مردم ایران به جهانیان معرفی شود. 
همچنین  رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: خدمت به محرومان و بررسی مسائل و مشکلات مردم با همکاری خیران و نظارت و پیگیری مستمر ائمه جمعه باید با قوت در شرایط کنونی صورت گیرد.

حجت الاسلام رضا شریفی از تلاش روحانیان ، مسوولان ، خیران و امامان جمعه در پیشگیری و مقابله با کرونا در استان  قدردانی کرد و تداوم همکاری‌ها را خواستار شد. 

در این نشست تعدادی از امامان جمعه دیدگاه خود را درباره چگونگی تشکیل قرارگاه حمایت از محرومان و بهره‌مندی مردم از برنامه‌های معنوی ارائه کردند.

نمازجمعه در ۲۸ شهر و روستای استان یزد برگزار می‌شود.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۴۷۴  نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی  هزا ر و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۹۳۰  بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.