به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، محمد شجاعان افزود: با توجه به شیوع کرونا ، خیران و مردم نیکوکار برای خدمت‌رسانی و کمک به محرومان و مستضعفان دست به دست هم دادند و کمک‌های خوبی در اختیار اقشار آسیب‌دیده از لحاظ وسایل بهداشتی گذاشته شد.

وی ادامه داد: کمک‌های معیشتی به افرادی که از سوی کمیته امداد به‌عنوان قرارگاه رزمایش کمک به نیازمندان شناسایی‌شدند به صورت سبدهای غذایی ادامه دارد.

این مسوول تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار خانوار که سرپرست آنها به علت شیوع بیماری کرونا شغل و درآمد خود را از دست دادند شناسایی‌شدند و در حال دریافت خدمات هستند.

شجاعان بیان کرد: پیرو تاکیدهای مقام معظم رهبری ، قرارگاه رزمایش کمک به نیازمندان در کمیته امداد استان تشکیل شد و باهم افزایی تمامی عناصر دست‌اندرکار و مسوول، برنامه‌های خوبی به‌صورت گسترده و درشان اقشار آسیب‌دیده استان طراحی و عملیاتی شد.

وی یادآور شد: شماره تلفن چهار رقمی ۱۸۱۱ در هر شهرستان آماده پاسخگویی به مردم استان است.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۰ هزار نفر آنها خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۴۷۴  نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی  هزا ر و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۹۳۰  بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.