علیرضا حسنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزد: بر اساس گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی گام‌به‌گام واحدهای صنفی از امروز  به غیر از واحدهای پرخطر سایر اصناف می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی باید با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ثبت‌نام نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

 این مسوول اظهار کرد: از  ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۰ واحد صنفی به علت بی‌توجهی به مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان شناسایی و پلمب شد.

حسنی تصریح کرد: با تمامی اصناف در صورت بی‌اعتنایی و رعایت نکردن مقررات ستاد پیشگیری کرونا برخورد قانونی می‌شود.

بر این اساس نانوایان، قصابان، عطاری‌ها، فروشگاه های عرضه برنج و حبوبات، میوه فروشی‌ها ، عمده فروشان موادغذایی، لبنیاتی ها و سوپرمارکت ها و مرغ و ماهی فروشی‌ها، تجهیزات پزشکی، خواربار فروشان (به جز آجیل فروشان)، آپاراتی‌ها، آژانس‌های تاکسی تلفنی و فروشگاه‌های بزرگ در این مدت مجاز به ارائه مواد غذایی و بهداشتی هستند.

استان یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد. 

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزجمعه  اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۹۷۲  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶۹ تن از بیماران در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد و  روند فوت ناشی از کرونا کاهش نسبی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.