سید مسعود میرحسینی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اصناف تا ساعت ۲۰ عصر مجاز به عرضه کالا هستند ، اظهار کرد: به استثنای واحدهای عرضه موادغذایی ضروری و اساسی از جمله نانوایان، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های زنجیره ای ، قصابان ، مرغ فروشان و میوه فروشی ، عمده فروشان مواد غذایی می توانند با رعایت پروتوکل بهداشتی فعالیت داشته باشند.  

این مسوول همچنین  با اشاره به تامین ارزاق عمومی ، افزود: افزون بر ۱۰ تن سیب زرد و قرمز و پرتقال به قیمت هرکیلوگرم به ترتیب ۵۷ و۶۷ هزار ریال و همچنین سه تن گوشت قرمز منجمد بین مردم توزیع شد .

وی ادامه داد: مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان به منظور فعالیت صنفی با رعایت الزامات بهداشتی اعلام شده با ثبت نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir  و وارد کردن اطلاعات مربوط به واحد کاری نسبت به کسب مجوز فعالیت اقدام کنند.

میرحسینی با بیان اینکه تمام صنوف و صنایع کم‌خطر و پرخطر باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، خاطر نشان کرد: واحدهای صنفی و صنعتی مجاز و کم خطر پس از ثبت‌نام در این سامانه و صدور مجوز، به شرط رعایت موارد بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

این مسوول اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، فعالیت‌های صنوف پرخطر شامل آرایشگاه‌های زنانه ، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز بازی و تفریحی، گیم نت ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی،  سینماها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی تا اطلاع بعدی مجاز به بازگشایی و فعالیت نیستند.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارایه خدمات هستند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین  رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۸۶۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۸ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹  بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۵۹۴ تن تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت  انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: از مردم می خواهیم با پرهیز از هر تردد غیر ضروری یاری رسان کادر بهداشتی و درمانی و ستاد ملی مدیریت کرونا باشند و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم به زودی به یاری الهی خبر خوش مهار کرونا را در ایران اعلام کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.