احمد ترحمی در نشست مدیران بیمارستان‌ها  افزود: همه مردم باید بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، وظایف خود را دقیق و طبق مقررات انجام دهند.

وی  با قدردانی از زحمات و خدمات مدافعان جبهه سلامت ‌به تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پرداخت.   

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری، در این نشست روسای بیمارستان‌ها با ارائه گزارش از شیوع کرونا و مشکلات مربوطه، با توجه به پایین بودن ضریب اشغال تخت و افزایش هزینه‌های پرسنلی و جاری، خواستار توجه بیشتر به بخش خصوصی، حمایت از بیمارستان‌ها ، خیریه‌ها و پرداخت معوقات بیمه‌ها شدند.

همچنین روسا و مدیران بیمارستان‌های خصوصی و خیریه از همکاری مردم و مسوولان در تحقق اهداف و مبارزه با کرونا قدردانی کردند.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنج هزار و ۳۱ تن  رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر شنبه ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی  بیان کرد: بر اساس گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۵۱۳ تن تحت مراقبت قرار دارند، امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شد ، افزود: با وجود همه تحریم ها و دشمنی های ظالمانه به همت مردم روند مبارزه با کرونا در کشور ادامه دارد. از مردم می خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا به مددالهی کرونا را شکست دهیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر کووید - ۱۹ ادامه دارد و بخش عمده این توفیق مرهون جدیت و همکاری مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.