محمد فاتحی بدون اشاره به اعداد و ارقام با اشاره به وضعیت فعلی کرونا نیاز به مصرف آب به خصوص در بحث شرب و بهداشت را یک ضرورت دانست و افزود: حساسیت تامین آب در شرایط بحرانی دو چندان شد.

وی با بیان اینکه  یزد در منطقه گرم و خشک قرار دارد و با محدودیت منابع آب مواجه هستیم اظهار داشت : تابستان سال ۹۹ مصرف آب افزایش می یابد و علاوه بر بحث کرونا استفاده از کولرهای آبی و باز شدن  مراکز آموزشی در فصل تابستان میزان مصرف آب را افزایش می دهد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، وی با توجه به اینکه مدیریت تولید آب ، مستلزم فعالیت های اضطراری است، تصریح کرد: این فعالیت ها هزینه های زیادی دارد که یک بخش از این هزینه‌ها توسط قبوض آب بها تامین می‌شود و بدون همراهی مردم خدمات رسانی با مشکل روبرو می شود.

سرپرست شرکت آبفا یزد با بیان اینکه استمرار خدمات رسانی وابسته به پرداخت قبوض توسط شهروندان است افزود: این شرکت از لحاظ مالی نهادی خودگردان است و آنچنان وابسته به اعتبار دولتی نیست .

 فاتحی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش آب در بهداشت و سلامت جامعه و هم چنین نرخ آب بها که در سبد خانوار هزینه زیادی را شامل نمی شود، تاکید کرد از شهروندان توقع داریم پرداخت قبض آب را در اولویت قرار دهند .

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و رعایت بحث بهداشت به خصوص در شرایط کنونی ، مردم می توانند شماره کنتور را برای صدور قبض به صورت غیرحضوری و از طریق سایت abfayazd.ir ، سامانه۱۲۲ و پیامک   ۳۰۰۰۸۱۲۲ اعلام کنند.

فاتحی افزود: در حال حاضر ۴۱۸ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قراردارند که آب شرب و بهداشت آن ها از طریق آب انتقالی و منابع آبی استان تامین می شود.

۸۷ درصد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعت استان یزد در ۲۱ شهر زندگی می کنند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۴۷۴  نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی  هزا ر و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۹۳۰  بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.